חרדת נטישה בגיל 4.5 חודשים?

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • חרדת נטישה בגיל 4.5 חודשים?
    יעל
    13/05/2009

    שלום, בתי בת 4 חודשים ו-3 שבועות. ילדה חייכנית מתוקה ורגועה מאוד בדכ.
    לפני כשבוע הייתי צריכה לצאת בערב והשארתי אותה עם בעלי. ממש לפני זמן השינה שלה היא התחילה לצרוח ולא הפסיקה עד שחזרתי הביתה, לא משנה עד כמה ניסה בעלי להרגיעה.
    באותו יום היא עברה חיסון ולכן הנחנו שזה קשור לזה, אך מאז, כמעט בכל פעם שבעלי חוזר הביתה מהעבודה ומרים אותה היא מתחילה לצרוח. אני לוקחת אותה והיא נרגעת וכשאני מעבירה אותה לבעלי היא שוב צורחת. היום זה ממש הגיע לרמה מוגזמת.. היא פשוט צרחה צרחות אימים..

    אני נמצאת איתה בבית מאז הלידה ובאופן טבעי היא מאוד קשורה אליי ובעלי חוזר כל ערב ב6 כך שהיא רואה אותו פחות.
    אבל האם זה מצב הגיוני?

    תודה רבה מראש!


    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    חרדת נטישה בגיל 4.5 חודשים?

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שלום לאמא של עינת וגם לאבא

    אודט בוקאי
    23/05/2009

    תגובתה של בתך מעידה על רגישות יתר.ללא ספק השהות שלך איתה בבית עזרה לך ללמוד עליה ועל צרכיה דברים רבים, כך שבאופן אוטומטי ולעתים גם לא מודע, את מגיבה באופן רגיש ומדוייק לצרכיה. למשל, צורת האחיזה שלך, טון הדיבור שלך, הידיעה מתי היא מסמנת שהיא עייפה ורוצה שיניחו לה ומתי היא מסמנת שהיא רוצה שישחקו איתה. ישנם תינוקות בעלי רגישות יתר לריח, כך שהם מזהים בקלות את מי שאוחז בהם על פי הריח, עוד לפני שנעשה ניסיון לאינטראקציה.
    בינך ובין בתך נוצרה דיאדה מאוד הדוקה, וכעת כשבעלך מנסה להתכוונן אליה הוא לא תמיד יודע איך. חשוב מאוד שבעלך לא יוותר על נסיונותיו להתקרב אל בתך ולייצר עימה אינטראקציה נינוחה. בזה את תוכלי מאוד לעזור לו-למדי אותו, דברים שאולי עבורך נראים טריוויאליים, כיצד לקרוא את סימניה של בתך-מתי היא בוכה כי היא רעבה, איך היא מסמנת שהיא עייפה, מה עוזר לה להרגע-דיבור איטי/קצבי-קולות נמוכים או גבוהים, מגע קרוב או שדווקא זקוקה לפינה משלה, מבלי שיגעו בה וישנו לה תנוחות בכל רגע. גם הנפה באוויר, כפי שגברים רבים נוטים לעשות, יכולה להחוות עבור תינוקות עם רגישות יתר, ללא נעימה ומבהילה. בקיצור-עזרי לבעלך להתאים את עצמו לצרכים של בתך ככל שאת מבינה, בהתחלה כשאת נמצאת לצידם ובהמשך-השאירי אותם לזמן קצר לבד, על מנת שבעלך יוכל לייצר לעצמו למידה משלו ולשמוך על עצמו שהוא כן מסתדר. אל תשכחי שגם הוא איבד את בטחונו כאב, באותו הערב שבתך לא נרגעה.

    בהצלחה
    אודט

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו