מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- רגרסיה בגמילה מחיתוליםזיוה25/05/2009
שלום,
בתי בת שנתיים ושלושה חודשים, לפני כחודש וחצי התחלנו בגמילה מחיתולים. הרבה זמן קודם היא היתה "מודיעה" שיש לה פיפי/קקי ולעיתים אף בקשה שנוריד לה את החיתול.
בהתחלה זה הלך נפלא פרט ליומיים שלושה הראשונים שיהא פספסה מידי פעם, אך לאחר מכן היה נראה שהילדה נגמלה לחלוטין.
לפני כשבוע וחצי בתי החלה מדי פעם לפספס, מבלי להודיע כלל לפני / תוך כדי שהיא עושה. חשבנו שזה שלב והוא יעבור, אך וכעת כאילו חזרנו לגמרי אחורה מספר רב של פעמים ביום היא מפספסת ולא מודיעה כלל שיש לה, גם בבית וגם בגן.
אנחנו כל הזמן מסבירים לה שהיא צריכה לבקש כשהיא מרגישה שיש לה פיפי/קקי, ואף שואלים מיוזמתנו האם היא צריכה. כמו כן אנחנו מנסים לעודד אותה ע"י מדבקות ומדי פעם מתנות. אך נראה ששום דבר לא עוזר.
פעמים רבות כדקה לאחר ששאלתי אותה והיא אמרה שאין לה, היא עושה במכנסיים.
המצב השתנה בצורה פתאומית ומבלי שהיה שינוי בבית או בגן אז חשבנו שיש בעיה רפואית אך כל הבדיקות (כמו דלקת בדרכי השתן, סכרת) יצאו תקינות.
אני בחודש השישי להריון ועדיין לא סיפרנו לה וגם בגן לא סיפרו, אנחנו מתכוונים לספר לה בקרוב מאוד, האם יש קשר לדעתך?
מה לעשות? אנחנו די מיואשים כי נראה ששום דבר לא עוזר.
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תגובת ההורים לרגרסיה בתהליך הגמילה
דפנה תייר01/06/2009רגרסיות בתהליך הגמילה מחיתולים צפויות, בדיוק כפי שהן צפויות בכל תהליך למידה של מיומנות חדשה. לפיכך לא צריך להיבהל מכך.
כן צריך במקרים שכאלה לקחת חזרה את ה"מושכות לידיים" , להנהיג ולנהל את התהליך תוך לקיחת אחריות הורית: כיוון שהפעוטה לא לקחה אחריות - עליכם לקחת אחריות.
פירוש הדבר:
עליכם לעשות את המקסימום על מנת שלא לאפשר לה לפספס. זאת אומרת - לקיחה שלה לשירותים ביוזמתכם, כל אימת שאתם סבורים שיש לה פיפי, ו מ ב ל י לשאול אותה אם יש לה או אם היא רוצה לעשות. אין טעם בשאלות המיותרות הללו - כפי שראית בעצמך.
לרגרסיה אין, לדעתי, כל קשר ישיר להריון שלך (איך יתכן קשר אם היא בכלל לא יודעת מזה, אני תוהה...). עם זאת, יתכן קשר עקיף - למשל שאת עייפה או טרודה מדי ומתקשה להתפנות לגמילה במלוא המרץ.
במידה ולא תחול הטבה בזמן הקרוב, הייתי ממליצה לכם לפנות לייעוץ והדרכה משום שרצוי ביותר לכולכם שענין הגמילה יהיה מאחוריכם לפני הלידה.
בהצלחה, דפנה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו
תינוקות לא רוצה לאכול את הבקבוק
מאיזה גיל רצוי לעבור למיטת ילדים נפתחת?
תלישת שערות אצל פעוטות והאם ניתן לטפל
קשיים בגן בבוקר ואובדי עצות
כללי בטיחות ילדים עבור סבא וסבתא
התינוקות מעדיפים את אבא- לא הולכים לגן
אלימות בין אחים- דרכי התמודדות אפשריות
כאבי גזים לתינוק בן חודשיים וחצי
ילד בן 6.5 עם פחדים להישאר לבד מה לעשות?
ערוץ הבריאות
האם אתם היפוכונדרים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)








.jpg)
