פחד מלעשות קקי באסלה

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • פחד מלעשות קקי באסלה
    סיגל
    26/05/2009

    שלום -

    הילדה שלי בת שנתיים ו-9 חודשים בחופשת הפסח התחלנו בגמילה.
    בהתחלה עם סיר והיום באסלה אפילו בלי ישבנון (עולה על שרפרף)
    פיפי היא עושה יפה בשירותים, הולכת מתי שצריכה בלילה נגמלה מהר (מכיוון שלא שותה לפני ובמהלך השינה)
    בימים הראשונים לגמילה עשתה ב-3 ימים קקי בסיר, הייתה קמה מסתכלת, מה יצא ומתחילה להילחץ ולבכות שזה מגעיל, הסברתי שזה טוב וחשוב וכולם עושים (הגדולים) וקיבלה מתנה גדולה.
    אבל מאז התחילה להתאפק ולא לרצות לעלות על האסלה.
    אז הצעתי חזרה את הטיטול (כדי למנוע התאפקות ממושכת...) היום עושה בתחתון גמילה חד פעמי עושה ומיד מחליפים לה...
    הילדה מאז לא רוצה בכלל לשבת ולנסות לעשות באסלה (מאז שראתה בסיר) בימים האחרונים היא אפילו אומרת שהיא מפחדת....

    השאלה -
    איך עוזרים לה להתגבר על הפחד?
    יש לציין שהילדה מאוד נבונה לגילה (מכירה את כל ההסברים ואף חוזרת עליהם, הבטחה למתנות
    לא עוזרת...)
    האם זה תהליך שהיא צריכה לעבור (זה יעבור לבד?)

    סליחה על האורך...
    תודה
    אורית

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    פחד מלעשות קקי באסלה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מקפיצה שאלה כדי לזכות בתשובה תודה!

    אורית
    31/05/2009

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • התמודדות עם פחד מהאסלה

    דפנה תייר
    31/05/2009

    ראשית - ברכותי על החלקים המוצלחים בתהליך הגמילה.
    לצערי הרב הקשיים והתופעות שמתוארים בשאלתך שכיחות ביותר.
    לתפיסתי הדבר נובע משני מאפיינים מוטעים הנהוגים כיום:
    *גיל גמילה מאוחר מדי ההופך את התהליך לקשה ולמסובך.
    *גישה הססנית וותרנית של ההורים מול כל קושי הנקרה בדרכם.
    (להבנה מעמיקה יותר של תפיסתי בנושא ניתן לקרוא את המאמר בנושא זה המופיע באתר שלי).

    ה"פתרון" שנקטת בו, כפי שעושים הורים רבים, הוא בעצם יצירת בעיה חדשה. בתך תתרגל במהרה להתאפק ולא ללכת לאסלה עד שיגיע החיתול לתוכו היא עושה קקי.
    לשאלתך אם זה חלק מהתהליך - לא ולא! אלי מגיעים לייעוץ הורים רבים לילדים ש"תקועים" בשלב הזה חודשים על חודשים ואף שנים!

    אין לך ברירה אלא להתעמת עם הפחד של בתך. הרי ישנם עוד נקודות בחיים שהילדים שלנו מפחדים ממשהו (למשל - זריקה) ואנו עוזרים להם להתמודד עם הפחד ולעבור זאת. כך גם במקרה הזה, מה גם שבאמת הרי אין מה לפחד מהאסלה, הלא כן?
    עלייך להקרין בטחון ורוגע בהנהיגך את המשך התהליך.
    באם לא תצליח להתמודד עם הקשיים בכוחות עצמך אזי הייתי מציעה לך לפנות לייעוץ והדרכה מקצועיים.
    בהצלחה, דפנה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו