מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- תאומותטל30/05/2009
שלום רב,
יש לי תאומות בנות שנה וחודשיים. אחת מהן בכל הזדמנות.. אבל בכל הזדמנות... שולחת יד לשיער של אחותה ומושכת לה אותו ללא רחמים. ( יש לציין שהן לא בגן הן איתי בבית )
ממש בלי שום סיבה כל פעם שהיא בקרבתה זה קורה.
ניסיתי הכל!! להרחיק אותה ממנה ולהגיד אסור זה לא נעים לה, לא להרביץ ...לחבק... תראי מה עשית לה היא בוכה. ניסיתי ממש הכל וכלום לא עוזר.
נראה שהיא מבינה שאני לא מרשה לעשות זאת.כי בזמן שהיא שולחת יד לשיער היא מסתכלת עליי... ואני אומרת לאאאאאא זה אסור והיא בכל זאת עושה.
ניסיתי כמה פעמים מייד לשים אותה בלול לבד שהיא תבין שכל פעם שזה קורה היא תשב בלול.
וגם זה לא עוזר אחרי מספר דקות זה שוב קורה.
אני ממש מיואשת ולא יודעת מה לעשות?? ממש כואב לי על אחותה שהיא פשוט מתוסכלת ממנה וכל הזמן מתרחקת ממנה ובוכה עד עמקי נשמתה.
אנא תנו לי עצה מה לעשות? ולמה זה קורה??* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הפסקת רצף התנהגות שלילי
דפנה תייר30/05/2009לפני שאייעץ מה לעשות אענה על שאלתך האחרונה:
הסיבה שזה קורה נמצאת במשוואה הידועה של גירוי -תגובה- תוצאה.
לדוגמה - כשלתינוק ניתן צעצוע שעליו כפתור אדום בולט (הגירוי), התינוק ישלח את ידו ללחוץ עליו (התגובה) ומהר מאוד ילמד שאז נשמע קול מצחיק (תוצאה). אם התוצאה מצאה חן בעיניו (חיזוק חיובי) הוא ירבה לחזור על התהליך שוב ושוב.
במקרה שלכם - לביתך ניתנה אחות תאומה עם שיער (הגירוי), שכשהיא שולחת יד לאחוז ולמשוך בו (התגובה) מתקבלת תגובה מעניינת מאחותה - בכי וצרחות (התוצאה). מכיוון שהתוצאה מצאה חן בעיניה (חיזוק חיובי) היא מרבה לחזור על מעשיה אלו שוב ושוב.
כל מה שקורה אחרי זה (ההערות והעונשים שלך) מגיעים באיחור ואינם משפיעים על המשוואה.
עצתי:
עלייך לקטוע את התהליך וליצור תוצאה לא נעימה עבור התאומה ה"מתעללת".
לשם כך הייתי מציעה שתקדישי זמן ותשומת לב מיוחדים ותשבי איתן לשחק. ברגע שאת מזהה שה"מתעללת" זוממת להציק לאחותה ועומדת להרים ולשלוח ידה על מנת למשוך לאחותה בשיער, את מפתיעה אותה ובעוד ידה באויר את תופסת בה, ותוך שאת אוחזת בה את אומרת בקול תקיף ורם: לא!! אסור!! (ותו לא - כל מילה נוספת מיותרת ואף מקלקלת את הרושם) ומרחיקה אותה מכן.
תגובה זו אמורה להפתיע (ולא במובן החיובי!) את התאומה המציקה, ולקטוע את הרצף אליו היא רגילה. אם היא תבכה כתוצאה ממעשייך - לא נורא: אז תדעי בוודאות שהצלחת.
אך הצלחה אחת לא תספיק. תצטרכי לחזור על כך עוד מספר פעמים עד שתהיי בטוחה ש"האסימון נפל" והיא הבינה שלא כדאי לה למשוך לאחותה בשיער, וזאת מכיוון שהתוצאה כבר אינה חיובית עבורה, אלא הפכה לתוצאה שלילית ולא נעימה.
בהצלחה,
דפנה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלדפנה תייר
טל01/06/2009וואו תודה על תשובתך המפורטת וההסבר הנפלא.
את מייעצת לי לשבת לידן שהן משחקות ואז לתפוס על חם את האחות המתעללת.
זה קצת קשה לעשות זאת, אני לא יכולה כל היום לשבת לידן שהן משחקות. הן ילדות מאוד עצמאיות ומשחקות לבד ומטיילות בבית, בזמן שאני מידי פעם עושה דברים ומשגיחה תוך כדי כמובן....
יש רגעים ביום שאני יושבת ומשחקת איתן ואז באמת אני מצליחה לתפוס אותה שניה לפני שזה קורה. אבל שאני קצת לא בסביבה אז זה שוב קורה ופספסתי .... והיד שלה כבר בשיער של אחותה....
קשה להיות על המשמר כל היום........
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהנחרצות הורית בהצבת גבולות
דפנה תייר01/06/2009בודאי שזה קשה, לרגע לא טענתי שלא. וקשה כפליים כשידייך מלאות עבודה מהטיפול בשתיים.
עם זאת, אנו כהורים צריכים לדעת שלפעמים, כשמשהו ממש ממש חשוב לנו, אין לנו ברירה אלא להתפנות במלוא המרץ לאותו ענין, גם אם שאר מטלות הבית יחכו.
השאלה היא - עד כמה זה חשוב לך? למשל - אם היית יושבת איתן לצד כביש סואן, האם היה עולה על דעתך להסיר את עינייך מהן ולהתפנות לדברים אחרים? אני בטוחה שלא.
אז נכון, משיכת השיער אולי אינה עומדת באותו סדר עדיפות כמו סכנת הכביש, אך את זו שצריכה לשאול את עצמך עד כמה חשוב לך להפסיק את ההתנהגות השלילית של ביתך.
רק כשהורה נחרץ במאת האחוזים להציב גבולות (כן, גם הענין הזה סוג של הצבת גבולות) - רק אז גדל הסיכוי ליצור שינוי.
טוב שבכל זאת את מצליחה פה ושם למנוע ממנה את המעשה המכאיב. חבל על שאר הפעמים בהם אחותה נאלצת לסבול...
בברכה, דפנה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו
תינוקות לא רוצה לאכול את הבקבוק
מאיזה גיל רצוי לעבור למיטת ילדים נפתחת?
תלישת שערות אצל פעוטות והאם ניתן לטפל
קשיים בגן בבוקר ואובדי עצות
כללי בטיחות ילדים עבור סבא וסבתא
התינוקות מעדיפים את אבא- לא הולכים לגן
אלימות בין אחים- דרכי התמודדות אפשריות
כאבי גזים לתינוק בן חודשיים וחצי
ילד בן 6.5 עם פחדים להישאר לבד מה לעשות?
ערוץ הבריאות
האם אתם טובים במיטה?
.jpg)
.jpg)
.jpg)



.jpg)




.jpg)
