הסתבכנו עם הגמילה

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • הסתבכנו עם הגמילה
    קרן
    30/05/2009

    בני בן שנה ו-9 ועברנו "חווית גמילה" שהתחילה תוך כדי הסתובבות בעירום בבית.

    בבית היה בלי חיתול ובחוץ עם חיתול (כאמור, לא לצורך גמילה אלא בשביל להיות בלי חיתול). ראיתי שהתחילה מודעות וחשבתי שאולי אפשר יהיה להתחיל לגמילה. ואכן תוך מס' ימים התחיל להתאפק ועשה פיפי בסיר או שירותים ואהב להוריד את המים. גם כשיצאנו החוצה עם חיתול גיליתי כשחזרנו שהחיתול יבש וגם בצהריים התעורר עם חיתול יבש.
    קקי היה עניין אחר - לא הסכים לשבת בסיר או בשירותים ואחרי שגם נכנס למצוקה כשעשה על הריצפה והקקי נגע לו ברגל השארתי אותו לעשות בתחתונים או בחיתול.
    דווקא אחרי שכבר הפסקתי "לנדנד" עם הפיפי ולהזכיר לו שצריך לעשות, לאט לאט התחיל להתנגד בעדינות לעשות פיפי כשהיה ברור שכבר צריך מאוד ומהר מאוד עבר להתנגד בתקיפות - פשוט סרב ללכת איתי והתחיל להתאפק ולהתאפק.
    בנוסף, היו 2 לילות של התקפי זעם שקישרתי ישר למצוקה עם הקקי ולכן יום אחרי כבר "עזבתי אותו".
    בהמשך הייתה עוד החמרה ביום כשעבר 2 התקפי זעם שאחד מהם נמשך כחצי שעה עם רעידות בגוף ובכי רב ורק בהתקף השני הבנתי שהוא פשוט רוצה מאוד לעשות פיפי אבל לא מצליח לשחרר. לא הצלחתי בשום אופן להרגיע אותו ולגרום לו לשחרר ונראה שהוא בקונפליקט (רוצה להוציא אבל לא יכול/רוצה/מצליח) בסוף שלפתי את התחתולים שבמקרה היה בבית ואמרתי שזה תחתונים מיוחדים לפיפי ורק אז נרגע והתרוקן. גם הפעמים הבאות (עם תחתולים) היו קשות ולא הסכים להתרוקן.
    הבנתי שטעיתי ושהוא לא בשל רגשית אך כנראה הרגיש את הציפיות שלי ולכן בהתחלה שיתף פעולה אבל אח"כ רצה להגיד את שלו.
    האם נכון?
    כבר 3 ימים שאנו בהפסקה מהתהליך ובחזרה לחיתולים - בהתחלה עוד התאפק וכשכבר עושה היה מחזיק את האזור להודיע וגם מסתכל למטה לראות אם זורם . כעת, לפעמים עדיין מחזיק וכבר הפסיק להסתכל.
    האם נהגתי בחוכמה כשהפסקתי לחלוטין את התהליך? איך עלי להתנהג בהמשך? מתי לחזור אם בכלל (בזמן הקרוב)?


    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    הסתבכנו עם הגמילה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דבר נוסף

    קרן
    30/05/2009

    הוא עדיין מתעורר יבש משנת צהריים

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • סיבות להסתבכות בגמילה מחיתולים

    דפנה תייר
    30/05/2009

    אקדים ואומר שסביר שלו מישהו אחר היה עונה לך היית מקבלת תשובה אחרת לחלוטין מזו שאתן אני.
    (בהקשר זה אני מפנה אותך לקרוא את המאמר שלי בנושא הגמילה מחיתולים שמופיע באתר שלי וגם באתר זה).
    אני מסכימה איתך שהסתבכתם בתהליך.
    אני לחלוטין לא מסכימה איתך במסקנה אליה הגעת לגבי הסיבה להסתבכות - שבנך לא היה בשל.

    בנך היה ועודנו בשל לחלוטין לגמילה. יותר מכך: מן הסתם יכולת להתחיל לגמול אותו גם לפני שנה - לו רק האמנת בזה וידעת איך.
    למרות שראית את המודעות שהיתה לו כשהתחלתם - את נסוגה מדברייך ומטילה עליו את האחריות להסתבכות.
    צר לי, אך אני נאלצת להחזיר את האחריות להסתבכות אלייך. שימי לב - אין בדברי בשום אופן הטלת אשמה וזאת מפני שאני יודעת שעשית כמיטב יכולתך וידיעותייך, אך חוששתני שעשית כמה שגיאות והדבר ההוגן הוא לקחת אחריות על כך.

    לתפיסתי הטעות הבסיסית שלך היתה המסר המבלבל שהעברת לו בכך שחלק מהזמן חיתלת אותו וחלק מהזמן לא. רצוי ביותר שהורה סמכותי שרוצה לעצב התנהגות חדשה אצל ילדו יעביר מסר ברור, ממוקד, חד משמעי. במקרה שלנו - הורדת חיתולים טוטאלית.
    על השגיאה הזו נוספו בהמשך תגובות הססניות שלך שגרמו לו לחוש מבולבל עוד יותר ומתוסכל. יתכן שהתפרצויות הזעם היו קשורות לכך במידה מסויימת, אך יתכן גם שלא.
    מה שנכון לדעתי בניתוח שלך את המקרה הוא שאכן הוא רצה להיענות לציפיות (הלגיטימיות) שלך ולשתף פעולה, אך את היית מבלבלת ולא נסחת בו ביטחון שאת אכן יודעת מה את עושה, ולכן הפסיק לשתף פעולה ואתם הסתבכתם.

    לו היית מתייעצת אתי בזמן הייתי מנחה אותך, חד משמעית, שלא להחזיר את החיתולים.
    במצב הדברים כיום אני חוששת שיקשה עלייך להמשיך בתהליך. לדעתי את זקוקה לייעוץ וליווי אישי משום שנקלעתם למצב מורכב, אם כי פתיר, ומן הסתם איבדת את הביטחון לגבי איך לנהוג. אני מאמינה שעם ההדרכה הנכונה תוכלי להמשיך ולסיים את התהליך בזמן קצר ובהצלחה מלאה.
    בברכה, דפנה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו