האם קשור למשמעת או טבעי?

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • האם קשור למשמעת או טבעי?
    אמא לנסיך
    31/05/2009

    הנסיך בן שנה וחודשיים
    ילד מאוד חכם ומאוד מפותח שכלית ופיזית לגילו
    הוא מבין הכל, עד כדי מצב שאנחנו מדברים אנגלית
    אבל לא יודע לדבר עדיין ולכן קצת מתוסכל.. אומר הרבה אה, אה, אה...
    בלילה כשאני נותנת לו בקבוק, הוא נותן סטירות קלות, מושך באף שלי וכד'
    אני מנסה להגיד לו "טובה לאמא" אבל זה לא עוזר
    אני מראה לו איך עושים טובה.. וזה לא עוזר
    מאידך, לילדים קטנים/בגילו הוא עושה טובה
    בנוסף בגן, הוא מאוד רכושן, מי שנוגע בצעצוע שהוא משתמש
    או צעצוע שהוא חושב להשתמש בו... הוא צועק עליו, דוחף ולפעמים מרביץ
    (מדובר על משפחתון של שלושה ילדים נוספים)
    בנוסף, לזכות ממנו לחיבוקי.. זה סרט... קורה פעם ב...
    האם זה טבעי בגיל הזה ? או שאני צריכה להתנהג בצורה אחרת?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    האם קשור למשמעת או טבעי?

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חינוך ליחסים חברתיים

    מיכל דביר קורן
    02/06/2009

    לאימו של הנסיך שלום...
    בגיל שנה וחודשיים עוד אין ציפיה שילדים ידברו, מדובר בשלב בו מתרחשת 'קפיצה' בהבנה (ולכן הצורך לעבור לאנגלית...), וכן ישנה יכולת תקשורתית טובה מאוד - יכולת להסביר את הכוונות ללא מילים וזה הזמן לשימוש בג'סטות שמבהירות כוונה, כמו שאמרת למשל 'טובה לאמא'. ואת זה בעצם את מלמדת אותו בדיוק באופן הזה. אני מניחה שכאשר הוא מטושטש בלילה, הסטירות והמשיכות אינן מכוונות אלייך בתור מתקפה, אלא נעשות מתוך שינה ועל כן זה לא הזמן ל'חינוך' - בלילה עלייך רק להרחיק את ידיו ולהגיד לו 'לא!', בעוד שבמהלך היום, בסיטואציות דומות תוכלי לעודד אותו לליטופים, כלפייך וכלפי ילדים אחרים. הוא כעת לומד קודים של אינטראקציה חברתית, מה נעים לאחרים, מה מותר וכדומה, והתפקיד של המבוגרים הוא לתווך את ההתנהגויות למילים. למשל, אני מניחה שבמשפחתון אומרים לו שאפשר להתחלק עם חברים בצעצוע, כדאי לשחק יחד, אסור להכות ולדחוף, הצעצוע שייך לכולם ועוד. כל אלה הם הערכים החברתיים הראשונים שפעוטות לומדים בצעדיהם הראשונים בעולם החברתי וזה חשוב ביותר.
    ולגבי חיבוק...לא תארת את דפוסי המגע האחרים שלו, אבל יתכן שהוא ילד שלא מאוד נהנה ממגע קרוב?
    מיכל

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו