פחד מישיבה בשרותים

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • פחד מישיבה בשרותים
    דניאלה
    31/05/2009

    בני בן שנתיים ועשרה חודשים
    ילד מאוד חכם ובוגר לגילו
    עצמאי מאוד
    התחלנו בגמילה ביום חמישי הסברתי לו שהוא גדול ולכן מעכשיו לובש תחתונים
    ביום הראשון ברח לו מספר פעמים בתחתוניםגם קקי וגם פיפי ואמרתי לו שזה קורה שזה לא נורא והחלפנו.
    ביום השני הוא התאפק ולא עשה עד שלבסוף ראה את בן דודו בן גילו עושה בפארק ליד עץ, הוא ניסה מספר פעמים לעשות כמוהו ולא הצליח, אמרתי לו שצריך לחכות בסבלנות ובסוף יצא לו, ואכן הוא עשה ליד עץ. וביקש שאני אלך רחוק ושלא אסתכל. הוא כן רצה שבן דודו יבוא לראות שיוצא לו פיפי.
    ביום השלישי היינו בית הוא התאפק ובסופו של דבר ביקש לעשות באמבטיה (כמו שהוא רגיל בזמן שהוא מתרחץ).
    בלילה התאפק כל הלילה ובבוקר שוב ביקש לעשות פיפי באמבטיה.
    קקי הוא לא עשה כבר יותר מ-24 שעות למרות שרגיל לעשות מספר פעמים ביום.
    הוא אינו מוכן לשבת על האסלה או הישבנון או הסיר ואינו מוכן לעשות פיפי שם רק באמבטיה.
    ניסיתי לתת פרסים , אך ללא הועיל.
    היום שללחתי אותו לגן והגננת אומרת שהוא מתאפק ולא עושה בכלל
    ביקשתי שילך עם ילדים אחרים ויראה שהם עושים אך ללא הועיל.
    אני מאוד מודאגת
    מה עלי לעשות?
    האם יכול להגרם נזק פזיולוגי או נפשי מכך?
    תודה על ההתיחסות
    ישר כוח על הפורום
    תודה
    דניאלה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    פחד מישיבה בשרותים

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שלבים בתהליך החינוך לניקיון

    מיכל דביר קורן
    02/06/2009

    שלום דניאלה,
    ברכות על תחילת תהליך הגמילה!
    אם הזדמן לך לקרוא דיונים קודמים בפורום שלנו שעוסקים בנושא, בוודאי את יודעת שמדובר בתהליך שעשוי להיות ארוך וממושך, מעצם הגדרתו רצוף פספוסים והחמצות, וככול תהליך למידה אינו ישיר ורציף. נכון למועד כתיבת ההודעה, אתם רק ביום השלישי לגמילה !!!! זה שלב מוקדם מאוד על מנת לקבוע כי 'כל זה ללא הועיל', לא?! ועל כן עצתי לך היא קודם כל להצטייד בסבלנות....ציוד נוסף שנדרש כאן הוא הרבה זוגות תחתונים והרבה חומרי ניקוי.....
    אני מניחה שהתחלתם בתהליך מתוך הרגשה שבנך מוכן לצאת לדרך, לאחר שהסברתם לו את הציפיות ממנו. חשוב ללוות אותו לשירותים מידי זמן מה וליצור חוויה נעימה של הצלחה. בן הדוד או ילדים נוספים עשויים לשמש מודל, אבל כדאי שקודם כל יהיה זה תהליך שלו בבית, בשירותים המוכרים לו ובליווי שלכם. יתכן כי ידרש תהליך הדרגתי בו יסכים תחילה לעשות בסיר רק כאשר הסיר ממוקם באמבטיה, ולאחר מכן ניתן יהיה להוציא אותו ואף לעבור לישבנון. חשוב מאוד לא לדחוק בו לעשות זאת זה אך יחד עם זאת לעודד אותו לשימוש ולתת מסר לפיו אתם סומכים עליו שהוא יצליח בכך. חשוב גם להפריד את הגמילה בלילה: זו שליטה 'מסוג אחר' ואין כל ציפיה שזה יקרה בו-זמנית, יש להמשיך ולהשתמש בחיתולים לזמן שינה. פרסים יכולים לעזור, אבל חשוב לעשות את זה בתהליך מובנה יחד עם הילד (ופרס לא חייב להיות מתנה...).
    ולגבי הנזק הנפשי: גמילה שנתקעת מסיבות שונות עשויה ליצור מגוון של קשיים, אבל אתם עוד לא שם...
    בהצלחה רבה!
    את מוזמנת לשוב ולעדכן על ההתקדמות ועל הלבטים ותודה על החיזוקים...
    מיכל

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו