התנהגות של בני בן ה- 1.7 :-(

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • התנהגות של בני בן ה- 1.7 :-(
    שושי
    05/07/2009

    צהריים טובים.
    יש לנו בן מדהים בן שנה ושבעה חודשים. לפני בערך כחודשיים חזר
    מהגן עם נשיכה על זרועו. מאותו הרגע דברים התחילו להשתנות.
    מאז מידי פעם יש לו התקפי זעם שמאוד מלחיצים אותי ואת בעלי.
    ההתקף זעם יכול להגיע בעקבות איסור שלנו על משהו או עייפות
    או ממש ככה פתאום ללא הבנה מדוע זה. ההתקף מתאפיין בהתנהגות כגון:
    משיכת שיערות לעצמו, מכות על הראש שלו, נשיכה של כף ידו
    או במידה ואני מרימה אותו גם מכות לעברי או לעבר בעלי.
    לראות אותו ככה קורע אותי מפנים עם זה שאני מבינה שזה
    שכיח וידוע כחלק מגילוי עצמי שלהם. אנחנו נוהגים בהתקף זעם הזה,
    לאמר לו אסור, אני לא מסכימה ולרוב הוא בוכה ובוכה.
    אז כשאני רואה שאני לא מצליחה להרגיע אותו
    (גם ע"י הסחת דעת ע"י משחק אהוב וכדומה), אני מניחה אותו על הרצפה
    ונותנת לו להמשיך לבכות עד שיתעייף! אך הבעיה שהצרחות
    וכל שאר הדברים ממשיכים והוא לא מפסיק לבכות:-(((
    אז מה אני עושה בכך למעשה??? בגן תודה לאל, יש פחות דפוסי התנהגות
    כזו אבל כשהיה הגננת ידעה אותי ואמרה לי שהן אומרות לא, אסור להרביץ לעצמך,
    אנחנו מבינות שאתה כועס.... מנסות לדובב את הרגש שלו.
    כשמגיע רגע "ההתקף" אנחנו נלחצים אך עם זאת לא נותנים לו להרגיש
    שהוא מצליח לעשות סביב התנהגות זאת דרמה.
    אני חייבת לציין שהתנהגות זו יכולה להיות פעם בשבוע, פעמיים בשבוע
    או בכלל לא להופיע שבוע שלם!!!!!
    זה יכול לקרות גם כשהוא מתעורר באמצע הלילה (אף פעם לא ישן לילה שלם)
    ובגלל כנראה החוסר יכולת שלו להרדם שוב מתחיל התקף שכזה....
    בבקשה, אני מתחננת לעיצות, מה לעשות? איך עליי ועל בעלי לנהוג?
    איך עליי לבקש מהגננת בגן לנהוג? מתי זה יעבור? האם עליי לפנות לגורם מוסמך?
    אציין שהבן שלי מתפתח באופן תקין עפ"י טיפת חלב, הגננת ורופאת המשפחה.
    בבקשה, אני ממש זקוקה לעיצות כי הלב נשבר לנו לראות אותו מתנהג
    ככה ומכאיב לעצמו.
    ועוד שאלה, מדוע הוא נושך , מכה או מושך לעצמו את השיערות
    שהוא מרגיש בעצמו שזה כואב לו????

    תודה רבה על מענה מסור!!!
    בברכה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    התנהגות של בני בן ה- 1.7 :-(

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הכאה עצמית

    אודט בוקאי
    09/07/2009

    שלום חנה
    התנצלותי על העיכוב במתן התשובה.
    את מתארת התנהגות מאוד סוערת של בנך בזמן התקף זעם ובמקרים טיפוסיים (בכי, צרחות השטחות על הרצפה, וכל מה שקשור בהפניית אגרסיה החוצה לסביבה)אכן מומלץ להיות בקרבת הילד, לנסות לשקף את כעסו ולהניח לו עד יעבור הזעם (בכל מקרה, לא להתעלם). עם זאת, במקרה שאת מתארת במהלך התקף הזעם בנך מפנה אגרסיה כלפי עצמו-וזה החלק המדאיג ובהחלט ניתן להבין שהלב נשבר למראה זה וטוב שפניתם לייעוץ, מאחר שבנכם שרוי במצוקה.
    אין לי מספיק רקע התפתחותי לגבי בנכם, אך אוכל להעלות השערות:
    פגיעה עצמית יכולה לבטא קשיים בוויסות רגשי-קושי להרגע, חוויה של רגשות חיוביים ושליליים בעוצמות גבוהות ועוד. הכאה עצמית יכולה להופיע כאשר הפעוט חש כי זו הדרך היחידה בה הוא יכול לבטא את רגשות שליליים, מאחר ועד כה לא ניתנה לגיטימציה לכך בדרכים אחרות. הכאה עצמית יכולה לנבוע מתסכול רב במקרה של קשיים בשפה ובתקשורת.
    במקרים אחרים, הצורך לנשוך להכות ולמשוך שערות מבטא קושי משמעותי בוויסות תחושתי, כשבד"כ מדובר בתת רגישות.
    אין הרבה משמעות למתן עצות לפני ביצוע אבחנה מבדלת.

    אני מציעה לכם לפנות בהקדם לייעוץ מקצועי, עם עדיפות לפסיכולוג התפתחותי במכון להתפתחות הילד. אם התורים ארוכים, אוכל להמליץ לכם על פסיכולוג באזור מגוריכם.
    במקביל, כדאי לכם להכנס לאתר "חושים" שהוא אתר של מרפאה בעיסוק שרון שני גונן, ולבדוק האם הנושא של וויסות תחושתי מתאים לתמונה שבנכם מציג.
    בהצלחה
    אודט

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו