מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- התנהגות של בני בן ה- 1.7 :-(שושי05/07/2009
צהריים טובים.
יש לנו בן מדהים בן שנה ושבעה חודשים. לפני בערך כחודשיים חזר
מהגן עם נשיכה על זרועו. מאותו הרגע דברים התחילו להשתנות.
מאז מידי פעם יש לו התקפי זעם שמאוד מלחיצים אותי ואת בעלי.
ההתקף זעם יכול להגיע בעקבות איסור שלנו על משהו או עייפות
או ממש ככה פתאום ללא הבנה מדוע זה. ההתקף מתאפיין בהתנהגות כגון:
משיכת שיערות לעצמו, מכות על הראש שלו, נשיכה של כף ידו
או במידה ואני מרימה אותו גם מכות לעברי או לעבר בעלי.
לראות אותו ככה קורע אותי מפנים עם זה שאני מבינה שזה
שכיח וידוע כחלק מגילוי עצמי שלהם. אנחנו נוהגים בהתקף זעם הזה,
לאמר לו אסור, אני לא מסכימה ולרוב הוא בוכה ובוכה.
אז כשאני רואה שאני לא מצליחה להרגיע אותו
(גם ע"י הסחת דעת ע"י משחק אהוב וכדומה), אני מניחה אותו על הרצפה
ונותנת לו להמשיך לבכות עד שיתעייף! אך הבעיה שהצרחות
וכל שאר הדברים ממשיכים והוא לא מפסיק לבכות:-(((
אז מה אני עושה בכך למעשה??? בגן תודה לאל, יש פחות דפוסי התנהגות
כזו אבל כשהיה הגננת ידעה אותי ואמרה לי שהן אומרות לא, אסור להרביץ לעצמך,
אנחנו מבינות שאתה כועס.... מנסות לדובב את הרגש שלו.
כשמגיע רגע "ההתקף" אנחנו נלחצים אך עם זאת לא נותנים לו להרגיש
שהוא מצליח לעשות סביב התנהגות זאת דרמה.
אני חייבת לציין שהתנהגות זו יכולה להיות פעם בשבוע, פעמיים בשבוע
או בכלל לא להופיע שבוע שלם!!!!!
זה יכול לקרות גם כשהוא מתעורר באמצע הלילה (אף פעם לא ישן לילה שלם)
ובגלל כנראה החוסר יכולת שלו להרדם שוב מתחיל התקף שכזה....
בבקשה, אני מתחננת לעיצות, מה לעשות? איך עליי ועל בעלי לנהוג?
איך עליי לבקש מהגננת בגן לנהוג? מתי זה יעבור? האם עליי לפנות לגורם מוסמך?
אציין שהבן שלי מתפתח באופן תקין עפ"י טיפת חלב, הגננת ורופאת המשפחה.
בבקשה, אני ממש זקוקה לעיצות כי הלב נשבר לנו לראות אותו מתנהג
ככה ומכאיב לעצמו.
ועוד שאלה, מדוע הוא נושך , מכה או מושך לעצמו את השיערות
שהוא מרגיש בעצמו שזה כואב לו????
תודה רבה על מענה מסור!!!
בברכה,
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הכאה עצמית
אודט בוקאי09/07/2009שלום חנה
התנצלותי על העיכוב במתן התשובה.
את מתארת התנהגות מאוד סוערת של בנך בזמן התקף זעם ובמקרים טיפוסיים (בכי, צרחות השטחות על הרצפה, וכל מה שקשור בהפניית אגרסיה החוצה לסביבה)אכן מומלץ להיות בקרבת הילד, לנסות לשקף את כעסו ולהניח לו עד יעבור הזעם (בכל מקרה, לא להתעלם). עם זאת, במקרה שאת מתארת במהלך התקף הזעם בנך מפנה אגרסיה כלפי עצמו-וזה החלק המדאיג ובהחלט ניתן להבין שהלב נשבר למראה זה וטוב שפניתם לייעוץ, מאחר שבנכם שרוי במצוקה.
אין לי מספיק רקע התפתחותי לגבי בנכם, אך אוכל להעלות השערות:
פגיעה עצמית יכולה לבטא קשיים בוויסות רגשי-קושי להרגע, חוויה של רגשות חיוביים ושליליים בעוצמות גבוהות ועוד. הכאה עצמית יכולה להופיע כאשר הפעוט חש כי זו הדרך היחידה בה הוא יכול לבטא את רגשות שליליים, מאחר ועד כה לא ניתנה לגיטימציה לכך בדרכים אחרות. הכאה עצמית יכולה לנבוע מתסכול רב במקרה של קשיים בשפה ובתקשורת.
במקרים אחרים, הצורך לנשוך להכות ולמשוך שערות מבטא קושי משמעותי בוויסות תחושתי, כשבד"כ מדובר בתת רגישות.
אין הרבה משמעות למתן עצות לפני ביצוע אבחנה מבדלת.
אני מציעה לכם לפנות בהקדם לייעוץ מקצועי, עם עדיפות לפסיכולוג התפתחותי במכון להתפתחות הילד. אם התורים ארוכים, אוכל להמליץ לכם על פסיכולוג באזור מגוריכם.
במקביל, כדאי לכם להכנס לאתר "חושים" שהוא אתר של מרפאה בעיסוק שרון שני גונן, ולבדוק האם הנושא של וויסות תחושתי מתאים לתמונה שבנכם מציג.
בהצלחה
אודט* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו
תינוקות לא רוצה לאכול את הבקבוק
מאיזה גיל רצוי לעבור למיטת ילדים נפתחת?
תלישת שערות אצל פעוטות והאם ניתן לטפל
קשיים בגן בבוקר ואובדי עצות
כללי בטיחות ילדים עבור סבא וסבתא
התינוקות מעדיפים את אבא- לא הולכים לגן
אלימות בין אחים- דרכי התמודדות אפשריות
כאבי גזים לתינוק בן חודשיים וחצי
ילד בן 6.5 עם פחדים להישאר לבד מה לעשות?
ערוץ הבריאות
האם את/ה אלכוהוליסט/ית?
.jpg)
.jpg)
.jpg)








.jpg)
