מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- תעזרו לי להביןאוקסנה08/07/2009
שלום. יש לי כמה שאלות.
1. איזה הבדל בן פסיכולוג לפסיכיאטר בזמן בדיקות ילדים ?
2. מה הם הסימנים אם ילד לא בסדר? (איך מתנהג ילד אם הוא לא בסדר ו אם יש לזה רמות)?
3. ואיך לקרו לזה?:
ילד (פג) בן 3 שנים!
כבר שנה וחצי יודעה לספור מ 1 - 10 ===> אבל לא כל משחק שלגל שלו הוא משחק טוב
מגיל שנה ילד אומר אבא ואמא ===> אבל לא מדבר חרבה מילים
ילד יש לו קליתה מהירה ===> אבל הוא מעדיף ללמוד משהוא רוצה
ילד כייכן , חחם וחמוד בבית ===> אבל לא מתנהג בחוץ כמו בבית
4. אם ילד הזה לא בסדר?
5. תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שלום אוקסנה
אודט בוקאי13/07/2009מדברייך אפשר להרגיש את חוסר האונים שלך מול שאלות רבות ולצערי אין לי עבורך תשובות ברורות, מה גם שלא פרטת את ההקשר והרקע לשאלות הרבות המעסיקות אותך.
באופן כללי אוכל לומר שבדיקה פסיכיאטרית מתבססת על תצפית קלינית בילד חדר ועל אינפורמציה שעולה מתוך שיחה עם הורים ומילוי שאלונים על ידי אנשי מקצוע (גננות/מורים וכו') שמלווים את הילד. מטרת הבדיקה היא לרוב ביצוע אבחנה מבדלת בין הפרעות התפתחותיות שונות ובין הפרעות נפשיות שונות. בדיקה של פסיכולוג ילדים, בהנחה שמדובר בפסיכולוג התפתחותי, מבוססת על תצפית קלינית בילד, בקשר בינו ובין הוריו ועל שיחה עם הורים ובד"כ אורכת מספר מפגשים. לעתים היא כוללת אבחון התפתחותי שבא לענות על שאלות שונות ומגוונות, לרבות קביעת רמה מנטלית של הילד, נקודות החוזק והחולשה שלו בתחומי ההתפתחות השונים, התאמת מסגרת חינוכית וקביעת תכנית טיפולית על פי הצרכים. לעתים תיווכחי שתפקיד הפסיכיאטר והפסיכולוג חופפים, למשל בקביעת אבחנות של PDD(בעיות תקשורת) וADHD (קשיי קשב וריכוז והיפראקטיביות).
מורכבות נוספת בקביעת אבחנה יכולה להיות קשורה לגילו של בנך-זהו גיל גבולי לעתים לקביעת אבחנה מבדלת מדוייקת ולכן נדרש מעקב לאורך זמן.
לשאלתך מה הסימנים אם ילד "לא בסדר", מדובר באמירה כללית מדי, האם את מתכוונת לאיחור התפתחותי על דרגותיו השונות?
לצערי הרב, אין לי כל יכולת לעזור לך בשאלה אם בנך "בסדר או לא בסדר" ולא זו מטרתו של הפורום.
אני מציעה לך לפנות למכון להתפתחות הילד, אם עדיין לא פנית(עלפי רוב פגים מצויים במעקב התפתחותי עד גיל שנתיים), על מנת לקבל תשובות לשאלותייך. כתובת נוספת יכולה להיות מרפאת ינקות "אורלנסקי"בפתח תקווה, שם קיים צוות רב מקצועי, לרבות פסיכולוגים ופסיכיאטרים וצוות פארארפואי (ק. תקשורת, מרפאה בעיסוק).
בהצלחה
אודט* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו
תינוקות לא רוצה לאכול את הבקבוק
מאיזה גיל רצוי לעבור למיטת ילדים נפתחת?
תלישת שערות אצל פעוטות והאם ניתן לטפל
קשיים בגן בבוקר ואובדי עצות
כללי בטיחות ילדים עבור סבא וסבתא
התינוקות מעדיפים את אבא- לא הולכים לגן
אלימות בין אחים- דרכי התמודדות אפשריות
כאבי גזים לתינוק בן חודשיים וחצי
ילד בן 6.5 עם פחדים להישאר לבד מה לעשות?
ערוץ הבריאות
האם אתם אובססיבים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)



.jpg)




.jpg)
