טראומה במקלחת

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • טראומה במקלחת
    ליאת
    12/07/2009

    שלום. בני בן שנתיים וחצי. עד לפני חודש קילחנו אותו באמבט של תינוקות על רגלית שהיתה ממוקמת ליד ברז בכיור והוא היה פותח וסוגר את המים(היינו משאירים זרם מאוד קטן). עכשיו שהעברנו אותו לאמבטיה הגדולה אמרנו לו שאסור לפתוח את הברז הגדול של המים כי עכשיו אין לנו אפשרות להקטין את הזרם. הוא כמובן לא שומע וזו מחלמת כוחות כל הזמן לאמר לו שאסור. לפני כחודש הוא פתח את הברז על מים חמים מאוד וצרח(לא קיבל כוויה אבל זה היה מאוד לא נעים) מאז הוא לא מוכן לשבת באמבטיה. בנוסף צורח כשחופפים לו את הראש. האם כדאי להחזיר אותו לאמבט הקטן עד שישוב ביטחונו באמבטיה? מה לעשות עם חפיפת הראש? יש לציין כי הוא אינו מפחד ממים, נכנס לברכה ולים ברצון

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    טראומה במקלחת

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מאבקי כוחות

    מיכל דביר קורן
    14/07/2009

    שלום רב,
    ציינת שהאירוע הטראומטי התרחש לפני כחודש, ובכן - מה קרה מאז? היכן התקלחתם? ומה היה כאשר (האם) היו מקלחות במקומות אחרים (סבתא, חברים)? יתכן כי התגובה ה'לוחמנית' אומנם קשורה באירוע בו הופיע זרם המים החמים, אך מאז התפתח לכדי מאבק שליטה שאינו קשור בזה - שליטה לשם שליטה, וזה כמובן מאוד מתאים לגילו.
    ההחלטה האם לחזור לאמבט הקטן היא עיניין של נוחות שלכם (למה העברתם אותו מלכתחילה? האם היה קטן למידותיו?), אבל אני לא בטוחה שהוא יסכים..... אני חושבת שעיניין השליטה על זרם המים הוא עיניין של הצבת גבול, בדומה לכל תחום אח בו אתם מלמדים - לא להתקרב לתנור חם, לא לתלוש עלים מהעציץ, לא להכות את הכלב וכו' וכו'. יכול להיות ששלב ביניים יהיה בו תמקמו את האמבט הקטן בתוך האמבטיה הגדולה כשלב-מעברי.
    לגבי חפיפת הראש: יש הרבה ילדים שמפחדים ומתנגדים בחפיפת הראש, לעיתים עוזר כאשר משתמשים בכלי מים ולא בזרם, או משתפים אותם ברחצה. ישנם גם מעין כובעי-מגן לחפיפה - שמעתי על ילדים שזה מאוד עזר להם...
    בהצלחה,
    מיכל

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • טרואמה ממקלחת

    מאיה
    21/03/2012

    שלום,
    בתי בת חודש וחצי, לפני כחודש וחצי היא החליקה לי באמבטיה ומאז היא לא מוכנה להיכנס למים.
    ניסתי המון אפשרויות בהתחלה להכניס אותה עם בגדים ומשחקים ולאט לאט להוסיף מים, ניסיתי להיכנס איתה למקלחת הגדולה ולא היתה מוכנה. ניסינו להתקלח איתה במקלחון וגם לא עזר, קנינו גיגית קטנה ונתנו לה לשחק במים ואח"כ כשניסינו להכניס אותה לבפנים היא ממש היתה בהיסטריה.

    אני לא יודעת מה עוד אפשר לעשות!

    היא מאד אהבה לעשות אמבטיה זה היה טקס של שעה משחקים ושירים מאד אהבה להיות באמבטיה.
    מגיל חודשיים היא היתה בבריכה ו מאד נהניתה!

    אני ממש לא יודעת איך להשכי לה את הטראומה הזאת.

    אודה על עצה בהקדם!
    אמא מודאגת!!

    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו