שינויי בהתנהגות אצל ילד בן שנתיים ו

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • שינויי בהתנהגות אצל ילד בן שנתיים ו
    מירי ליבוביץ
    13/07/2009

    היי,
    אני אמא לשני בנים מקסימים. הגדול בן שנתיים ותשע והקטן בן שנה. בני הגדול נמצא בגן ומרבית היום מבלה בגן ואצל הסבתא. כשאני חוזרת מהעבודה(בסביבות השעה 16:30)ופותחת את הדלת, ניגשת אל הבכור ע"מ לחבקו ולהתעניין כיצד עבר עליו היום אני ניתקלת בתגובות :,אני לא אוהב אותך..." לא אוהב את איתי(האח הקטן)וכו... בתחילה הייתי כועסת עליו ומבהירה לו שלא אומרים דברים כאלו ואמא אוהבת אותך וכו... עם הזמן למדתי להתעלם ואכן לאחר מספר שניות הילד היה שוכח מזה. אך, הילד כעת נמצא בשלב של גילויי האני שלו הוא מאוד דעתן, ילד נבון,ומאוד בוגר לגילו אך בכל מה שקשור לאחיו אנו נתקלים מדי יום בהתנהגות אלימה כלפיי הקטן... ניסינו לשלב משחק יחדיו זה לא עבד מכיוון שהגדול לא מוכן לחלוק עם הקטן, הקטן חוטף על ימין ןעל שמאל. ניסינו את שיטת פינת המחשבה, שב בחדר אך הילד עלה על השיטה של חשבתי, אני מצטער וכאשר מוציאים אותו מהחדר והוא מתנצל בפני אחיו הוא חוזר לסורו תוך שניות. הילד הקטן לא נהנה ממשחק שקט בלול, ניסינו להכניס את הגדול ולהשגיח על שניהם אך מהר מאוד מתחילה מריבה על צעצוים גם של תינוקות שלא מעניינים אותו העיקר לחטוף!! מאוד מתסכל אותי כאמא מה קורה לילד ובמה לא הצלחתי למגר את התופעה. אנו הורים שמרעיפים חום ואהבה בשפע ואני דואגת בכל יום להגיד לבני כמה אני אוהבת אותו.האם אכן מדובר בגיל שנתיים הנורא? כיצד ניתן לשנות את ההתנהגות הזו?\
    חושב לי לציין כי אביו יותר קשה ממני עם הבכור ומילה שלו זו מילה. אני רואה בבירור כי הילד מבחין שכאשר אמא ניכנסת לתמונה הוא פורץ גבולות. הגננת בגן שוחחה עימי על כך שהילד משתנה ברגע שהוא רואה אותי. מתפנק, חוטף, דוחף,ובוכה בלי סיבה. בני בן השנה אמור להתחיל את שנתו הראשונה בגן הילידים יחד עם הבכור ואני חוששת שתחל מלחמת עולומות. אשמח לטיפים כיצד לנהוג [ע"מ לשפר את התנהגותו כלפיי וכלפי הסביבה וחבריו ובמיוחד כלפי אחיו הקטן.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • קבלתתשובה לשאלתי

    מירי ליבוביץ
    20/07/2009

    היי,
    מדוע אני לא מקבלת תשובה לשאלתי?
    אשמח לתשובה בהקדם!!!

    תודה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • יחסים בין אחים

    מיכל דביר קורן
    20/07/2009

    שלום מירי,
    ציינת בפנייתך שמדובר בשינוי התנהגותי אצל בנך, אך לא כתבת ממתי הופיע שינוי זה. העלת נושאים רבים בפנייה שלך, ולא ניתן להרחיב על כולם במסגרת פורום זה, אבל אני מתרשמת שיתכן ומדובר בקושי של בנך הבכור להתמודד עם הולדת אחיו הצעיר. נראה שכעת, לאחר שהתינוק כבר לא שוכב במיטתו או על השטיח, הוא בוודאי תנועתי ופעיל, והוא מעורר התייחסות ותשומת לב, בנך הבכור מבטא כעס ותוקפנות כלפיכם בתגובה על הפגיעה במעמדו. מחד "עדיפה" כמובן תגובה תוקפנית המופנית אליכם ולא אל הקטנטן, אך מאידך גם עם זה קשה להתמודד....הקושי להציב לו גבולות אולי קשור ל'גיל שנתיים הנורא', אבל אני מתרשמת שהוא לא רק מנסה לבסס את עצמאותו ואת דעתו, אלא מגיב לקושי אמיתי שהוא חווה עם השינוי בבית.
    הצבת גבולות ברורים היא חלק מהפתרון (למשל, להגיב בחריפות כאשר הוא פוגע באחיו הקטן אך מאידך לנסות לוותר על דברים פחות חמורים), וחשוב מאוד גם לנסות לפנות זמן נפרד לכל אחד מהם עד כמה שניתן. הבדל בגישה של כל אחד מההורים שכיח בהרבה משפחות, וילדים מגיבים לזה - אחרי הכל יתכן ומרגיש שאת "האשמה" במצב (כי הרי את שילדת את אחיו....), וכן שאת גם תוכלי לסבול את התנהגותו ולהמשיך לאהוב אותו למרות הכל.....
    אני תוהה עד כמה נכון יהיה לשלבם בקבוצת-גן אחת משותפת, וכדאי להתייעץ על כך עם הגננת: האם התנסתה בכך? האם מהיכרותה את הגדול הוא יוכל להתמודד עם זה בצורה טובה? יתכן ובנך הבכור דווקא יהנה יתר להיות 'בגן של גדולים' ולא יאלץ להתחלק עם אחיו גם בשעות הגן.
    בהצלחה,
    מיכל

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה על חוות הדעת.

    מירי ליבוביץ
    22/07/2009

    תודה רבה על חוות הדעת.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו