גמילה מטיטולים

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • גמילה מטיטולים
    סילבי
    13/07/2009

    שלום רב
    יש לי ילד בן שלוש וחצי ועדיין לא גמול, קודם כל ברצוני לציין שהוא ילד מאוד בוגר, מבין ומדבר יפה
    ניסיתי לגמול אותו בערך לפני כ- 8 חודשים אך זה לא הלך, הוא החזיק את הפיפי המון זמן אפילו ששמתי לו טיטול גם בטיטול הוא החזיק, כל פעם שהיה לו פיפי בכה וצרח שרוצה טיטול, אז הבנתי כנראה שהוא לא מוכן והחזרתי לו את הטיטול, מאז יש לי בעיות איתו, לא מוכן בכלל לשמוע על לעשות פיפי בשרותים, הוא רוצה ללבוש תחתונים אבל כשיש לו פיפי הוא רוצה שאשים לו טיטול כמובן אני מציעה לו לעשות בשרותים והוא לא מוכן בשום אופן, אפילו באמבטיה לא מוכן לשחרר את הפיפי, הוא מתאפק עד שיוצאים מהאמבטיה. אני ממש לא יודעת מה לעשות אני מרגישה שהוא ממש בפחד ופוחד לשחרר פיפי מחוץ לטיטול. אתמול למשל הוא היה עם תחתונים אולי 5 שעות ואז היה לו פיפי והתחיל לבכות בהיסטריה ורץ מחדר לחדר וכשיצא לו טיפה פיפי התחיל לבכות ונכנס ללחץ, כמובן שמיד שמתי לו טיטול , לא רציתי בכח. אני ממש חסרת אונים ולא יודעת מה לעשות, האם זה מקרה נורמלי, כי אני שומעת על ילדים שלא מוכנים לשחרר קקי בשרותים אלא רק בטיטול, אבל על פיפי עוד לא שמעתי, בבקשה אנא עצתכם האם הילד צריך איזו שהיא עזרה מקצועית או שפשוט להניח לו עד שיהיה מוכן לבד, האם זה נורמלי בגיל הזה....
    בבקשה אנא תשובתכם
    תודה רבה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    גמילה מטיטולים

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אי הענות לשאלה מ-13 ביולי

    סילבי
    17/07/2009

    שלום שמי סילבי כתבתי לכם ב-13 ביולי הודעה בקשר לגמילה מטיטולים ילד בן שלוש וחצי, עדיין לא קיבלתי אף תגובה מכם, אנשים ששלחו הודעות אחרי קיבלו מיד תגובה
    לא פייר ממש פסחתם עלי
    מצפה לתגובה
    סילבי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שלום סילבי

    אודט בוקאי
    18/07/2009

    בנך זקוק למבוגר שיעזור לו ויוביל את תהליך הגמילה שלו מחתיולים באופן בטוח וחד משמעי. נשמע שלנוכח המצוקה שלו (אכן לא פשוט לראות ילד שמנסה בכל כוחו לשלוט בתהליך כל כך טבעי של שחרור) את נכנסת עוד יותר לחוסר אונים, במקום בו הוא צריך אותך חד משמעית, תקיפה ויודעת שזה התהליך הנכון, גם אם בדרך יש קושי גדול. גם את אמביבלנטית לגבי התהליך-אולי צריך לחכות והוא לא מוכן לכך, וגם הוא אמביבלנטי-מבקש חיתול כשצריך להתפנות אבל מאוד רוצה להיות בוגר וללכת עם תחתונים. הרמת הידיים (ושוב, ללא ספק הקושי הרגשי שאת חווה הוא גדול )שלך מהתהליך בכך שאת נותנת לו את החיתול, משדרת לו מסר לא מודע שהוא לא יכול, שהוא נכשל, והתסכול חוזר על עצמו שוב ושוב.

    אני מציעה לך לפנות בהקדם האפשרי לייעוץ מקצועי על מנת לפטור אתכם מהמצוקה ששניכם חווים סביב הגמילה.אני מאמינה שליווי של איש מקצוע טוב, יעזור לך לללכת עד הסוף עם תהליך הגמילה, מבלי לחשוש שאת עושה נזק לבנך, הוא מוכן כבר מזמן, הוא רק זקוק למשהו סמכותי מולו שיוביל אותו בדרך ויאמין שזו הדרך הנכונה. הנזק העיקרי נגרם מחוסר ההחלטיות.
    אני ממליצה בחום על דפנה תייר, יועצת התפתחותית, אחת ממנהלות הפורום הקודמות, שמומחית בנושא.
    בהצלחה!
    אודט

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו