מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- גמילה מטיטוליםרועי וענת22/07/2009
שלום רב,
אני ואישתי מנסים לגמול את ביתנו בת השנתיים ו-7 חודשים
לצערי הילדה מתאפקת ארוכות ולא מסכימה לעשות פיפי או קקי בשירותים/סיר
עלי לציין שהילדה הראתה נכונות להגמל ואוהבת לשים תחתונים אבל גם מתאפקץ
עד שמבקשת לשים טיטו חזרה
השאלה שלי מה עושים ????
אני ואישתי מתכננים בשבועים של חופש שיש לנו באוגוסט לעשות גמילה לילדה
ולא לשים טיטול כלל ,האם זה יעיל או שיגרום לילדה לטראומה ?
אשמח לתשובות כי אנחנו מתחיחים לדאוג :(
תודה רועי וענת* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר גם אנחנו באותה בעיה
רחל22/07/2009בני בן שלוש הראה את כל סימני המוכנות לגמילה שולט בהחלט פיזית בסוגרים ובאמת שיתף פעולה בהתחלה והלך לשירותים אבל מזה זמן מסרב לעשות פיפי בשרותים מתאפק וממש צריך לשכנע אותו וזה לא תמיד עוזר איך ממשיכים הלאה משלב כזה נותנים לו להחליט מתי לעשות ?והאם זה בסדר מבחינה גופנית להתאפק הרבה זמן ?מחזירים לחיתול? נותנים לו אופציה לבחור בין חיתול לבלי?אשמח להדרכה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלרחל,
מיכל דביר קורן26/07/2009ילדים נוטים להתאפק במהלך הגמילה ממגוון סיבות: לעיתים כיון שהם חוששים להיפרד מהפיפי והקקי שלהם במרחק מהגוף (הרי התרגלו לשאת אותם בטיטול), לעיתים בגלל שמנסים להימנע מלהפסיק את המשחק באמצע או להפסיד משהו ולעיתים כיון שהם מסרבים לקחת חלק בתהליך קבלת האחריות על תוצרי גופם (ויש עוד סיבות).
אם את מרגישה שבנך כיום מסוגל לעמוד בדרישה לגמילה, את צריכה לעזור לו לעשות זאת, והוא לא יוכל ללמוד אם המסר יהיה 'אם אתה לא רוצה אז קח טיטול'. בנך כנראה זקוק לעזרה ולהנחייה צמודה ממך לגבי מתי, איך ואיפה עושים את הצרכים וחשוב מאוד לתמוך בו בתהליך. עליו לדעת שאת סומכת עליו שהוא יצליח בכך וחלק מהילדים מאוד נעלבים כשמציעים לה להחזיר את הטיטול - הם מרגישים שזו הבעת אי-אמון ביכולתם ואז נסוגים יותר.
בתהליך הגמילה חשוב לייצור אווירה תומכת ומקבלת, הכוללת בעיקר סבלנות רבה לפיספוסים ולהחמצות שבוודאי יהיו, וליצור הנאה מהשהות בשירותים.
אני מזמינה אותך לקרוא דיונים קודמים בפורום שלנו העוסקים בגמילה.
בהצלחה,
מיכל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההקפצה
רועי וענת24/07/2009הקפצה ...
אשמח בבקשה לתשובה
זה מאד חשוב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתהליכי פרידה מטיטולים
מיכל דביר קורן26/07/2009לרועי וענת שלום,
אני מניחה שלהחלטתכם לגמול את בתכם קדמה התבוננות על יכולותיה ההתפתחותיות המעידות שהיא אכן מוכנה לכך מבחינה פיזיולוגית (למשל יכולה לשבת יציב, להוריד את תחתוניה) וקוגניטיבית (הבנת הרצף של תהליך עשיית הצרכים ותהליך הניקיון, יכולת שפתית להודיע על ההזדקקות לסיוע).
לא ציינתם כיצד היא הביעה התעניינות בעיניין, אבל העובדה שהיא מסכימה ללבוש תחתונים עדיין לא מספיקה: יתכן ובעיניה מדובר באביזר אופנה אטרקטיבי ותו לא.... על מנת שזה אכן יצליח נדרשת השקעה מצידכם ללמד אותה לתרגם את התחושה הפיזיולוגית שהיא מרגישה (הלחץ הגופני) אל האפשרות להתרוקן במקום המיועד לכך: בסיר או באסלה. "השקעה" כלומר עידוד לעשיית הצרכים בכל פרק זמן סביר - פשוט לקחת אותה לשירותים ולעודד אותה להשתמש בהם. בעיקר נדרשת מוכנות מצדכם לפיספוסים ולהחמצות שבוודאי יהיו. כדאי אומנם לשאול אותה מפעם לפעם האם צריכה לעשות, אבל לא כל הזמן - תחילה אולי תתלהב אבל זה במהירות יימאס לה ולא תרצה להפסיק את עיסוקיה - לכן מוטב יותר להודיע לה שהולכים לעשות ולא להפוך את זה "לאפשרות".
הרעיון לנצל את החופשה שלכם לשם כך הוא רעיון מוצלח, אם כי עשוי יחייב אתכם להיצמד לשגרת-יום קבועה פחות או יותר בתוך הבית, ללא נסיעות ארוכות או לבילוי במקומות בהם אין שירותים סבירים.
חשוב מאוד גם ליידע את המסגרת החינוכית שבה היא נמצאת לשם ליווי ולשם הערכת היכולת שלה לעשות זאת גם שם. שימו לב: אם היא צפויה להתחיל מסגרת גנית חדשה בספטמבר התהליך עשוי להשתבש בגלל קשיי הקליטה אז קחו זאת בחשבון....
אפשר וכדאי להיעזר בתקופה זו גם בספרים וקלטות שעוסקים בנושא ואתם מוזמנים לקרוא עוד על תחילת גמילה בפורום שלנו.
בהצלחה,
מיכל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו
תינוקות לא רוצה לאכול את הבקבוק
מאיזה גיל רצוי לעבור למיטת ילדים נפתחת?
תלישת שערות אצל פעוטות והאם ניתן לטפל
קשיים בגן בבוקר ואובדי עצות
כללי בטיחות ילדים עבור סבא וסבתא
התינוקות מעדיפים את אבא- לא הולכים לגן
אלימות בין אחים- דרכי התמודדות אפשריות
כאבי גזים לתינוק בן חודשיים וחצי
ילד בן 6.5 עם פחדים להישאר לבד מה לעשות?
ערוץ הבריאות
האם אתם ישרים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)



.jpg)
