צרחות ואי שקט

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • צרחות ואי שקט
    maya
    27/07/2009

    שלום רב,
    בני בן חצי שנה, השני (B) מבין זוג תאומים. נולד בשבוע 37 במשקל נמוך יחסית לעומת אחותו התאומה (2.100), אך הדביק את הפער במהירה וכיום עלייתו במשקל והתפתחותו תקינות לגמרי ואף מהירות (מתהפך, אוחז בחפצים וכו'). ניזון מהנקה ומחלב שאוב ואוכל יפה.
    מהימים הראשונים לחייו היה רגוע פחות מאחותו: בכה יותר, היה שעות ארוכות על המנשא ובשלושת החודשים הראשונים לחייו סבל גם כנראה גם מקוליק, שהתבטא בבכי בשעות הערב - תופעה שעברה בגיל ארבעה חודשים.
    בשבועות האחרונים הוא סובל כמה וכמה פעמים במשך היום מהתקפים של צרחות ובכי ללא סיבה נראית לעיין כמו רעב או עייפות. משהו שמזכיר יותר רטינות של תסכול ויכול להתפתח תוך דקות לצרחות חזקות ולבכי מר (זה קורה גם בזמן טיולים בעגלה, למשל). בחלק גדול מהמקרים הצרחות נפסקות כאשר מסתכלים עליו/ מתמקדים בו, ובמקרים אחרים - רק כאשר מחבקים אותו ארוכות ומחזיקים אותו על הידיים או על מנשא - אז, לאחר זמן מה, הוא חוזר לצחוק ולחייך. אנחנו משתדלים להקדיש לו תשומת לב רבה ככל האפשר, אך מאחר ולא ניתן להחזיק אותו באמת על הידיים לאורך כל שעות היום - הוא עדיין צורח לא מעט, מה שגורם לתסכול ולעצב אצלנו וודאי שגם אצלו.
    לא נראה לנו שמדובר בבעיה פיזית, מפני שבלילות שנתו מצוינת בדרך כלל - מגיל שלושה חודשים הוא ישן לילות שלמים ברציפות. חשוב לציין גם שאחותו התאומה רגועה הרבה יותר - היא יכולה להפעיל את עצמה ולשחק ברוגע כאשר אנחנו בסביבה - גם אם המבט לא תמיד מופנה רק לעברה.
    מה כדאי לעשות? איך להתמודד עם הבעיה? נראה כאילו היא מחמירה מיום ליום...
    המון תודות (וסליחה על האורך!)
    מ.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    צרחות ואי שקט

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מקפיצה... מחכה לתגובה. תודה!

    maya
    29/07/2009

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ויסות אצל תינוקות

    מיכל דביר קורן
    04/08/2009

    שלום למ.,
    הבדלי משקל הלידה בין שני ילדייך גורמים אומנם בראש ובראשונה להבדלים בין קצב עלייתם במשקל ובהתפתחות שלהם, אך לא פחות מכך עשויים להצביע על הבדלים במזג שלהם ובדפוסי הויסות החושי והרגשי. לתינוקות בעלי משקל לידה נמוך יותר ישנה פעמים רבות רגישות תחושתית גבוהה יותר אשר מקשה עליהם יותר להסתגל ולהתרגל לחיים בעולם. תינוקות אלה נוטים להיות רגישים יותר להבדלים של טמפורטורה, של אור, של קולות ורעשים, והם מתקשים יותר להרגיע את עצמם במצבים משתנים ומצבים שונים גורמים להם אי שקט.
    מתוך התיאור שלך את ילדייך, נשמע שבנך הוא תינוק שכזה: מתקשה להסתגל בשינויים ובמעברים ומגיב לכך. למשל, כאשר יוצאים החוצה בעגלה, עליו להתרגל לשוני בטמפרטורה, לתנועת הגלגלים, לקולות הרחוב והדרך, לעומס של הגירויים על מערכת החושים שלו. התוצאה: בלבול ואי נוחות הגורמים לחוסר שקט ולרגזנות המתבטאת בבכי. העובדה שהאחיזה על הידיים או במנשא מרגיעה מחזקת השערה זו - התנוחה המערסלת משקיטה, מרגיעה את מערכת העצבים שלו, וכך אתם מעבירים לו את המסר: "אנחנו כאן איתך, מרגיעים אותך, מסייעים לך לשאת את העומס שבעולם החיצוני". כך בהדרגה הוא יכול להתרגע ולשוב לחייך ולצחוק.
    העובדה שמדובר בזוג תאומים מקנה לכם את היכולת לראות בברור את ההבדלים: תינוקת בעלת מזג נוח יותר, ללא קשיים תחושתיים מיוחדים, בהשוואה לתינוק שקשה לו יותר להרגיע את עצמו ועל כן יותר זקוק לנוכחותכם לשם כך. נראה שהבעיה מחמירה יותר מידי יום, כי ההבדלים ביניהם מתחדדים יותר - אתם מצפים ממנו להדביק את הפער בתחומים נוספים אבל זה לא קורה, הוא עדיין זקוק להתייחסות "מיוחדת" במעברים.
    חשוב לציין כי למרות שיתכן והוא יזדקק להתייחסות זו עוד זמן מה, ואולי אף בעתיד יזדקק לטיפולים התפתחותיים לשם כך (למשל, של מרפאה בעיסוק שתוכל להדריך גם אתכם), הרי שבהדרגה תינוקות אלה לומדים להתארגן בעצמם וגם ההורים לומדים ללוות אותם בצורה טובה יותר.
    בהצלחה,
    מיכל

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו