שינוי קיצוני בהרגלי שינה

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • שינוי קיצוני בהרגלי שינה
    אושרת
    03/08/2009

    שלום
    אני אמא לליאן בת השנה ושבעה חודשים ובחודש תשיעי.
    מאז ומתמיד ליאני לא היתה הטיפוס הישן אלאא העירני אבל לפני כארבעה חודשים הצלחנו להגיע למצב של הירדמות לבד במיטת התינוק שלה, היתה בוכה אבל בסופו של דבר נרדמת כמובן שנכנסנו לחדר ברגעים הקשים שלה.
    לפני כחודשיים העברנו את ליאן למיטת מעבר מתוך מחשבה על הלידה הקרבה כדי שלא תרגיש שאנחנו לוקחים לה את המיטה עבור האח העתיד להגיע. ביום הראשון היהבכי היסטרי ולא התעקשנו ושמנו אותה במיטת התינוק חזרה, כך המשכנו כמה ימים וממש תוץ ימים ספורים היא התלהבה רצח מהמיטה ואפילו היתה נרדמת לבד וגם כשהתעוררה לא ירדה מהמיטה.
    לפני כשבועיים התחיל הסיוט שלנו והיא פתאום ללא הודעה מוקדמת וללא כל סיבה הנראית לעין לפחות התחילה לסרב להיות במיטה יוצאת מהמיטה ומהחדר בצרחות היסטריות בבכי ממורמר... בהתחלה ניסינו להתעקש ולהחזיר למיטה אבל ללא הועיל, באיזשהוא שלב התחלנו לספר לה סיפור והיא נרדמת אבל איך שמסיימים את הסיפור היא רוצה שוב ושוב ולא מוכנה שנצא המחדר , אם אנחנו יוצאים שוב צרחות בכי וריצה לכיוון הסלון בכילו החדר עולה בלהבות, מיותר לציין שהלב שלנו נשבר למראה הבכי הזה, אני אישית לא עומדת בלראות אותה ככה ומיד בוכה בחדר שלי כמובן מבלי שהיא תראה אבל אני כולי שבורה מהמראה הזה של הילדה הקטנה ההאהובה שלי בוכה בכזו עוצמה. לפני כמה ימים הגיעו מים עד נפש ופשוט באמצע הלילה הרכבנו שוב את מיטת התינוק והשכבנו אותה במיטת התינוק הבכי לא פסק אבל לםחות היא לא יכלה לרדת מהמיטה.. אני אישית לא בטוחה שעשינו נכון כי אוטוט יגיע אח חדש ואני לא יודעת איך היא תתמודד שוב עם מעבר למיטה שלה.. אבל לא זה העניין העניין הוא שגם כעת היא מוכנה לישון רק אם אנחנו מספרים ספור או שרים שיר עד שהיא נרדמת וגם אז באמצ הלילה היא קמה בצרחות "איה" "די" בכי היסטרי ונרגעת רק כאשר אנחנו מספרים ספור...
    אשמח לדעת מה אפשר לעשות? אנינורא מוטרדת מההתנהגות ומהשינוי הקיצוני בהתנהגות שלה, לקח לנו המון זמן להרגיל אותה לישון לבד ואני מרגישה שחזרנו לנקודת המוצא ואפילו יותר גרוע...
    האם ייתכן שהיא מרגישה שהלידה קרבה ובאה וזו דרכה לקבלת צומת לב? לא חסר לה תשומת לב.. ההיפך הוא הנכון..
    האם להמשיך להתעקש ולתת לה לבכות למרות שהבכי נשמע מטריד מאוד אם כי אין ספק שהוא לא בכי של כאב פיסי?? האם להחזיר אתה למיטת המעבר ולהתמודד עם הייצאות ההסטריות שלה מהמיטה, ?
    אשמח לקבלת גובה בהקדם אני נורא לחוצה מהלידה הקרבה ומההשפעות שלה עליה ולא היתי רוצה להכביד עליה יותר ממה שממילא יהיה עליה להתמודד.. דבר נוסף שמדאיג אותי הוא איך להתמודד עם הצרחות הללו כשיש תינוק יונק בן יומו בבית? האם זה לא ישבש לי את ההנקה מאחר וזה משפיע עלי רגשית מאד והאם זה לא יפריע לקטנצ'יק לישון?

    סליחה על האורך אבל באמת שאשמח להצעות!!
    אושרת

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שינוי קיצוני בהרגלי שינה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מקפיצה - תגובה בבקשה

    אושרת
    05/08/2009

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מקפיצה שוב - למה לא עונים???

    אושרת
    10/08/2009

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שינויים בהתנהגות אצל פעוטה

    מיכל דביר קורן
    12/08/2009

    שלום אושרת,
    את מעלה שאלות רבות הקשורות לאופן בו בתך תצליח לקבל את אחיה התינוק ועל האופן בו האווירה הכללית בבית עומדת להשתנות. אני חושבת שאלו הם לבטים מובנים וברורים לאור השינוי הצפוי והקושי לתוך בבתך הפעוטה כשאת בעצמך תהיה טרודה כל כך בטיפול בתינוק. את מעלה גם את הקושי לשאת את התסכול שלה ואני מניחה שתגובה זו קשורה בחוויה שלך - הפחד 'לקלקל' לה בלידה הקרובה, לפגוע בה וביחיסם איתה. זוהי המציאות המורכבת שבגידול שני קטנקטנים קרובי-גיל בתחילת הדרך..... (כי הרי אחר כך סביר שיהיו חברים ושותפים...).
    ואם כך, אני חושבת שבאווירה כזו חשוב להקפיד על שני דברים: האחד - להמעיט בשינויים נוספים. על מנת שבתך תצליח לישון היטב, עליכם להחליט באיזה מיטה זה עומד להיות ולהתמיד בכך, לתמוך בהחלטה באופן עיקבי. בגילה היא עדיין יכולה לישון במיטת תינוקות, אבל אם אתם מחליטים להעביר, עליכם להצליח לעמוד בתסכול שזה גורם לה ותצליחו להחזיר אותה למיטה בכל פעם גם אם היא בוכה. אם אתם לא תהיו בטוחים ששם היא צריכה לישון, הרי שיהיה מאוד קשה לשכנע אותה ששם כדאי.
    הדבר החשוב השני הוא לגייס הרבה עזרה הבייתה. היכולת שלך לתמוך בבתך בתקופה מעוררת-מצוקה זו תלויה באופן ישיר במידת הסבלנות והפניות (מהמילה 'פנאי') שתהיה לך, ואם תהיה מטופלת בתינוק קטנטן לבדך, הסיכוי לכך אפסי. חשוב מאוד להיערך מבעוד מועד לעזרה קבועה בחודשים הראשונים, על ידי סבתא או מטפלת לשעות קבועות שיאפשרו לך חלוקה של זמן בין הילדים וכמובן זמן של מנוחה. יהיה זה בלתי אפשרי להישאר רגועה במצב כזה וזה בדיוק מה שאת צריכה על מנת להרגיע אותה.
    בהצלחה,
    מיכל

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו