סגירת דלת בלילה לבת שנתיים

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • סגירת דלת בלילה לבת שנתיים
    עדי
    23/08/2009

    בתי בת שנתיים לאחרונה עברה למיטת מעבר בחדר משלה. החדר מופרד בקיר ודלת מחדר העבודה בבית.
    בתחילה סגרנו את הדלת לאחר ההשכבה, יש לציין כי נרדמת בכוחות עצמה וישנה היטב.מספר פעמים השארנו את הדלת פתוחה וקיבלנו ביקור מוקדם בבוקר. אנו מתלבטים האם להתעקש ולהשאיר את הדלת סגורה עם ההשכבה ובמהלך הלילה, או להשאירה פתוחה, היא גם מבקשת מאיתנו להשאיר פתוח...
    הידית מעט גבוהה ולכן אינה יכולה לפתוח את הדלת בעצמה [דלתות אחרות פותחת ללא בעיה...].
    יש בעיה בשנת צהריים[בעיקר בסופי שבוע, כאשר הדלת פתוחה קשה לה להישאר במיטה].
    נשמח לעצות, ופרספקטיבה.
    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • גבולות ומחסומים עם פעוטות

    מיכל דביר קורן
    25/08/2009

    שלום עדי,
    אם הבנתי נכון את פנייתך, הרי שבתך מעדיפה לישון בדלת פתוחה, אך רעשי הבית מפרים את שנתה והיא מקדימה לקום. ובכן, אני מניחה שההתלבטות קשורה בנושא הגבולות והנפרדות בבית. כעת, משיכולה לקום בעצמה מהמיטה ולשוטט, הרי שהחוקים שהיו תקפים במיטת התינוקת שלה עשויים להשתנות.
    לצערי אין לי תשובה חד משמעית כיון שזה קשור במידה רבה לדפוסי החיים שלכם (למשל, באיזה חדרים יש אור ורעש ומתי), ובעיקר לנושא הפרטיות והזוגיות, ואלו כמובן משתנים ממשפחה למשפחה ומתרבות לתרבות, למשל באירופה מקובל יותר לסגור את דלתות חדרי הילדי בהשוואה לישראל - רלוונטי לסגנון ולמזג.... בנוסף, ישנם ילדים שמעדיפים להירדם דווקא כשיש אור-קטן בחדר או אור מבחוץ, זה מקל עליהם להתמצא כאשר מתעוררים באמצע הלילה. אני מניחה כי העובדה שהקושי עולה יותר בסופי השבוע קשור גם לאי-הרצון שלה להיות 'מורחקת' למיטתה כאשר אתם בבית ויש התרחשויות בחוץ, אז קשה יותר "לצלול" לאותו זמן שינה שקט.
    אני מניחה שהקשיים האלו עלו גם סביב השינוי שבמיטה, ואפשר לעזור לה להגדיר מה היא מעדיפה ולתת לה לבחור. אולי דווקא סידור שיאפשר לה פתיחה עצמאית של הדלת (באמצעות חוט או חבל) יתן לה תחושת ביטחון ואז ניתן יהיה לסגור את הדלת בשלווה? לעומת זאת, אולי החלטה שהדלתות פתוחות לגמריי יעשו את העבודה.
    בין אם תחליטו כך או אחרת, נסו להיות עיקביים בהחלטתכם ולהציג לה את ההחלטה בתור חוק של הבית: זה יעניק לה יותר בטחון ויאפשר שינה רגועה ושלווה יותר לכולכם. מניסיון, מרבית הפעוטות מוותרים על שנת צהרים בסופי שבוע הרבה יותר מהר מכפי שההורים רוצים לוותר עליה....
    בהצלחה,
    מיכל

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו