בעיית שינה בן שנתיים

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • בעיית שינה בן שנתיים
    רונית
    25/08/2009

    שלום בני בן שנתיים וחודש איתי בבית תמיד. עד לפני חודש אחרי אמבטיה בקבוק וסיפור וגם ללא סיפור בסביבות 21 היה נכנס למיטה ונרדם עם צעצוע גם לבדו בחדר. בחודש האחרון הוא קצת חלה אך לא זכור לי שעשינו משהו שונה אולי החזקנו אותו יותר זמן בידיים וליטפתי את פנייןלפני השינה זמן ממושך.. אחר הצהריים הוא פעיל מאד ובצהריים ישן עד 16 -17 כשעתיים וחצי.- שלוש.

    לאחרונה הוא מעוניין שנשאר בחדר עד שיירדם -שנשב בראש המיטה (הוא עדין במיטת תינוק) וכשאנו יוצאים מהחדר הוא נעמד קורא אמא אבא שנחזור. כמו כן החל להתעורר בלילה לקרוא לאמא וכשהיא מגיעה הוא שם ראש עוצם עיניים ונרדם אחרי 10 דקות בממוצע.אציין שבחדרו מנורת לילה קטנה שדולקת כל הלילה.

    ניסנו לצאת מהחדר ואז הוא בוכה ולא נרדם לבדו. ,ניסינו להכנס ולצאת כלומר להרגיעו ואז לצאת שיירדם לבד ואז כשיוצאים לומר אמא כבר באה ולאחר 2 דקות לחזור כדי שיתרגל להיות לבד האם זה בסדר? מה עלינו לעשות? הוא מתעורר גם פעמיים בליילה וקורא שנהיה איתו, עד שירדם למזלנו ברגע שרואה אותנו נשכב ועוצם עיניים. .האם הוא בודק גבולות? האם זה פחד?עד לחודש האחרון הכל היה מושלם אולי בגלל שחלה התרגל שאנו איתו?

    מה כדאי לעשות? גם בצהריים אם הוא לא נרדם בדרך הוא החל לבקש שנהיה איתו עד שיירדם.

    אשמח לתשובה מפורטת ועצה מעשית.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בעיית שינה בן שנתיים

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מדוע שאלתי לא נענת?

    רונית
    26/08/2009

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שלום רונית

    אודט בוקאי
    02/09/2009

    מה שאת מתארת הוא תהליך של קלאסי של למידה התנהגותית (לא נכונה במקרה זה), בו כנראה בעקבות מחלה חל שיבוש בהרגלי השינה הטובים מאוד שהקניתם לבנכם, שהורחב ליותר ויותר סיטואציות:בתחילה בהרדמות בלילה, אח"כ בהרדמות בשנת צהריים ועד להתעוררויות בלילה. יש קשר ישיר בין היכולת להרדם עצמאית בשעת ההשכבה, לבין היכולת לחזור ולהרדם מתוך יקיצות טבעיות שמתרחשות בלילה.
    מבחינה מעשית, אתם נוהגים נכון בכך שאתם יוצאים מהחדר ומשהים את כניסתכם המחודשת לחדר, על מנת לאפשר לבנכם לחזור להרגל הקודם של הרדמות לבד בהדרגה. חשוב שתקפידו על עקביות בנושא, גם בהשכבה בצהריים וגם בהשכבה בלילה וביקיצות בלילה.
    עוד חשוב לקצר את משך השינה בצהריים-לנסות להשכיבו לישון מוקדם יותר ולהעירו מוקדם יותר (שעה וחצי מקסימום שעתיים מספיקים לצורך העניין). רצוי שיילך לישון כשהוא עייף מאוד. זאת, על מנת שתהליך ההשכבה בערב יתקצר והוא יזדקק פחות לנוכחותו על ידכם על מנת להירדם-הטבע כבר יעשה את שלו. ללא ספק העובדה שאינו במסגרת או בהשגחת מטפלת, מקשה על היכולת לייצר עבורו סדר יום ברור בו שוכב לישון בצהריים בשעה קבועה ובמיטה קבועה. ככל שניתן, תכננו את היום כך שבשעת הצהריים לא יירדם ברכב,שוב: זו סיטואציה שאינה מאפשרת עקביות ולמידה לביסוס הרגל.
    אני מאמינה שבתהליך קצר ונחוש תצליכו לחזור למסלול, וכי מדובר במצב זמני בהחלט.
    בהצלחה,
    אודט

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו