מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- בכי ללא הפסקהבטי31/08/2009
שלום אנחנו זוג בני שלושים וקצת , ונולדה לנו בת ראשונה. ביתי בת שבועיים וחצי, נולדה בלידה רגילה. מספר ימים אחרי הלידה החלה הילדה לגלות סימנים של אי שקט. הילדה בוכה כמעט ללא הפסקה ואיננה נרגעת גם על הידיים , אך זה הפיתרון היחידי שעוד איכשהוא מביא קצת הפוגה , בקושי ישנה בתחילה גם לא סבלה לעשות אמבטיה , לוקחת מוצץ אך יורקת אותו שוב ושוב ובכלל חסרת מנוחה לחלוטין. מעבר לעובדה שכניראה סובלת גם מגזים (ניגשנו איתה לבדיקת רופא כי חששנו שאולי קיימת איזושהיא בעיה פיסית אך לא נימצא דבר) לתחושתי קיים דבר נוסף ואולי הינו התנהלות משובשת שלנו מולה. עקב בכיה הבלתי פוסק הילדה התרגלה להירדם בעיקר על הידיים ובנסיונות להעבירה למיטה מתעוררת ואז שוב העניין חוזר חלילה. כמעט ולא קיימת תנוחה בה היא נירגעת כמו כן הנ"ל לא נובע מרעב שכן גם הנושא הנ"ל נבדק מיותר לציין כי שנינו דיי אבודים מתפקדים ללא שינה באפיסת כוחות אך לא מיואשים. הייתי רוצה לקבל ייעוץ בכדיי להפסיק במוקדם את מה שכניראה הינו התנהגות משובשת שלנו הייתי גם שמחה אם תוכלו להמליץ לי על בעל מקצוע אליו ניתן לפנות בנושא (אנחנו מאזור הצפון)אשמח לקבלת תשובה בהקדם תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בכי אצל ילודים
מיכל דביר קורן01/09/2009שלום בטי,
ראשית ברכות להולדת התינוקת ולכניסתכם למעגל ההורים העייפים והמותשים... תינוק חדש מביא עימו הרבה שמחה והתרגשות, אך לעיתים גם המון תסכול, חששות וחוסר אונים, ואולי אף יותר אצל אלו שהיו מורגלים בתחושת שליטה ובטחון: אני בטוחה שטרם הלידה הספקתם הרבה, כיחידים וכזוג, ועכשיו החוויה הכללית היא של אובדן שליטה מוחלט....
בגילה הצעיר, בתכם אינה מצופה להיות 'מסודרת' ומדוייקת מבחינת שעות האכלה והשינה שלה, וגם הבכי בתגובה להנחתה במיטתה אינו עיניין של פינוק, אלא של יכולת לוויסות עצמי ולרכישת הרגלים. בימים ובשבועות הראשונים לחיים, תינוקות עסוקים בניסיונות לוויסות ולגיבוש של כל המערכות הגופניות שלהם שתפקודן בעולם החיצוני שונה מאוד מהחיים בתוך הרחם. הם נאלצים להסתגל לטמפרטורה, לאור, לקולות, לריחות ולתנועות שבעולם החדש, וזוהי משימה מורכבת ביותר עבור מערכת עצבים ראשונית ובלתי בשלה. בתך כנראה מעדיפה להרגע 'על הידיים' כיון שזוהי התנוחה הדומה ביותר לתחושה המוכרת מהרחם, וזוהי גם תנוחה האכילה בה צורכיה מסופקים (האם יונקת?). מבחינתה זה לא 'רעב' או 'עייפות' אלא תחושה כללית עמומה ולא נעימה שאין לה דרך להבינה אך היא נפסקת ברגע שהיא נמצאת קרוב אל גופכם וכך מושגת נחמה. מדובר בקושי להשיג רוגע מתוך הבלבול המוחלט של רעב/שובע, עייפות ועירנות, ועד שהיא לא מצליחה ל'היכנס' אל שלב השינה העמוקה, המעבר למיטה קשה עבורה.
אני תומכת בגישה לפיה בחודשים הראשונים לחיי התינוק אין 'פינוק' או 'עקרונות', וכי צריך ללכת עם הצרכים שלו כדי לאפשר רכישה של אמון ושל ביטחון בהיענות של ההורה: על התינוק ללמוד שצורכיו מסופקים כדי לחוש ביטחון. ולכן, אני שמחה לשמוע שלמרות העייפות הרבה (והמובנת!) אתם לא מיואשים. ועדיין, תינוקת עם מזג קשה-להרגעה עשויה מאוד להתיש, ועל כן אני מציעה להיעזר בגורמי תמיכה רבים ככול האפשר כדי להשיג מעט מנוחה ולאגור כוחות. נסו לגייס כל קרוב משפחה או חבר תומך שמציעים עזרה על מנת לנוח. בשלב זה, לבתכם אין כל העדפה לגבי מיהו המחזיק אותה, ואתם תוכלו קצת לישון. אם יש באפשרותכם כדאי להסתייע אף במטפלת בשכר למספר שעות במהלך השבוע.
אני מסכימה שהתייעצות עם איש מקצוע יכולה לסייע בתקופה רגישה זו, גם כדי לחוש קצת 'נורמליים': להרגיש שהתנהגותכם אינה כל כך משובשת, אלא שאתם מגיבים באופן נורמלי למצב לא-נורמלי.... אשמח להמליץ לכם על איש מקצוע באיזור מגוריכם (על איזה 'צפון' מדובר? חיפה? גליל?)
בהצלחה ובהמשך הנאה ממנה,
מיכל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבכי ללא הפסקה
בטי04/09/2009מיכל ראשית תודה על התגובה, ללא צל של ספק היה לי צורך לקבל מעט מילים מרגיעות ואת זה אכן עשית , אנו מתגוררים באזור חיפה אשמח להפנייה למישהוא באזור. תודות
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמלצה באיזור חיפה
מיכל דביר קורן05/09/2009בחיפה ישנם פסיכולוגים התפתחותיים רבים שעובדים עם הורים ותינוקות וכן תחנה ציבורית מצויינת:
התחנה לטיפול התפתחותי שד' הפלי"ם 15, קרית הממשלה (ביניין הטיל), טל.
04-8633055, 04-8633066 .
לפנייה באופן פרטי אני ממליצה על גב' רעיה אבימאיר-פת, פסיכולוגית בכירה ומנוסה.
בהצלחה,
מיכל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו
תינוקות לא רוצה לאכול את הבקבוק
מאיזה גיל רצוי לעבור למיטת ילדים נפתחת?
תלישת שערות אצל פעוטות והאם ניתן לטפל
קשיים בגן בבוקר ואובדי עצות
כללי בטיחות ילדים עבור סבא וסבתא
התינוקות מעדיפים את אבא- לא הולכים לגן
אלימות בין אחים- דרכי התמודדות אפשריות
כאבי גזים לתינוק בן חודשיים וחצי
ילד בן 6.5 עם פחדים להישאר לבד מה לעשות?
ערוץ הבריאות
האם אתם מאמינים ברפואה משלימה?
.jpg)
.jpg)
.jpg)








.jpg)
