קשיי הסתגלות בגן

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • קשיי הסתגלות בגן
    תמי
    02/09/2009

    שלום לכן,
    בני המקסים בן השנה ו 4, נכנס לראשונה לגן אתמול.
    עד אז היה כמה חודשים עם סבתא שלו ששמרה עליו ואיתי כשהפסקתי עבודתי.
    באופן כללי הוא חייכן ושובה לב, מפותח מאודומדבריפה, אבל יש לו קשיי הסתגלות למקומות ואנשים חדשים והוא מאוד מאוד קשור אליי.
    אתמול כהבאנו אותו לגן, הגננת ביקשה שנצא לאחר מספר דקות וכך עשינו, אולם ככשמענו מבחוץ שאינו מפסיק לבכות כ 10 דקות- נכנסנו, בעלי ואני ונשארנו איתו, אחרי חצי שעה יצאתי אני,אחרי עוד רבע שעה יצא בעלי והשארנו אותו כשעה עם הצוות בגן. הוא בכה ונרגע ושובבכה ושוב נרגע- עד שלקחנו אותו הביתה.
    היום החלטתי להשאר איתו עוד קצת בגן, הוא היה דבוק אלי וכל פעם שרק עמדתי וחשבתי ללכת - עוד לפני שאמרתי לו - הוא בכה בהיסטריה.
    הגננת אמרה לי שמחר אשאיר אותו ואלך ישר והוא יבכה וירגע והיא תתמוך בו.
    אני מפחדת לעשות לו נזק רגשי...
    מה אתן ממליצות?
    אני ממש במצוקה....

    תודה
    תמי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    קשיי הסתגלות בגן

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שלום תמי

    אודט בוקאי
    02/09/2009

    ראשית הרשי לי לשנות את הכותרת שבחרת "קשיי הסתגלות בגן"-ל-"תהליך הסתגלות לגן חדש":)
    בשעה טובה, אתם משחררים את הגוזל שלכם למסגרת חוץ ביתית, שלב התפתחותי מאוד משמעותי הן לבנכם והן לכם כהורים. אני יכולה להבין את החששות הרבים, וטוב את עושה שאת פונה להתייעצות ומבקשת תמיכה בתהליך. על מנת שבנכם יעבור את תהליך ההסתגלות לגן והפרידה מכם, חשוב שעמדתכם לתהליך תהיה חיובית ורגועה ככל שניתן-שתסמכו על הצוות בגן שיידע להרגיע את בנכם, שיקרא לכם כאשר לא יצליחו. זאת על מנת לעזור לבנכם לסמוך על הצוות ולראות בו ככתובת ראויה וקומפיטנטית שתחליף אתכם בהעדרכם. לכן, עצה מעשית-תנו לצוות הגן להוביל ולהנחות אתכם, יש להם את הידע והניסיון. כניסה לגן כאשר ילד בוכה, ללא תיאום עם הצוות,משדרת לו מסר שלילי אודות התהליך "באנו להושיע אותך ממצבך הקשה, רגע לפני שמתרחשת קטסטרופה". זהו גם מסר מחליש עבור הילד-אנחנו לא בטוחים שתתמודד, ומסר לא נכון לגבי צוות הגן-אין להם סיכוי להרגיע אותך. תנו להם ולו הזדמנות ללמוד אחד את השני,אדרבא-בשיחה טלפונית עם הגננת בזמן רגוע-שתפו אותה בהרגלים של בנכם-כיצד נוהג להרגע וכו'...
    נוכחות זוג הורים בזמן הסתגלות אינה נחוצה ומגבירה את המתח-מספיק ליווי של אחד מכם, רצוי מי שהפרידה פחות קשה לו-מדובר בעומס רגשי מיותר.
    השארותך היום בגן לא סייעה לבנך להפרד ממך אלא להיפך, היא העצימה את החרדה לקראת הפרידה העומדת להתרחש (הוא כבר הבין את החלק הזה). לכן, החליטי מראש עם הגננת מה משך הזמן שתשארי, ובכל מקרה הוא אמור להתקצר מיום ליום, ולא להיפך. צאי בהחלטיות מהגן והשתדלי לחייך ולהרגיע במסרים חיוביים-אני הולכת עכשיו, הגננת כאן בשביל לעזור לך, אחזור אחרי האוכל וכו'..
    לסיום-אמנם מדובר בתהליך שתחילתו לא קלה, אבל לחלוטין לא מדובר בנזק נפשי, כל עוד הדמויות בגן הן מקצועיות מנוסות ומכילות. נזק נפשי עלול להגרם לילד כאשר הסביבה אינה נוהגת באופן ברור ודווקא כאשר הוא נפגש עם התלבטות וחוסר החלטיות.
    אשמח ללוות אותך בהתלבטויותייך בהמשך התהליך
    שיעבור בקלות ובהצלחה!!
    אודט

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תהליך הסתגלות גן - המשך

    תמי
    05/09/2009

    אודט שלום,

    ראשית, אני מאוד מודה לך על הייעוץ וההכוונה. אכן שמענו בעצתך ובימים חמישי ושישי בעלי לקח את בני לגן ב 7:30 בבוקר (כשלא היו עוד הרבה ילדים והגננת יכלה לתת לו המון תשומת לב), נתן נשיקה ואמר שאמא תבוא לקחת אותו אחרי ארוחת צהרים, ואכן נשאר עד 12:00. הוא בכה כעשר דקות בבוקר ונרגע ובמהלך היום עוד קצת, אך הצליח להירגע. הגננת התקשרה אלי ואמרה שהוא משתלב בסדר גמור.
    אני מבקשת את דעתך בעוד 2 שאלות -
    1. לאחר שיהיה איתנו בשבת בבית, איך לנהוג ביום ראשון?
    2. האם כבר ביום ראשון להשאירו עד 16:00, כולל שינה? או שעדיין מוקדם וכדאי להמשיך לאסוף אותו אחרי ארוחת צהרים?

    תודה רבה,
    תמי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שלום תמי

    אודט בוקאי
    08/09/2009

    מן הסתם כבר קבלת תשובות לשאלותייך, ובכל מקרה הייתי מציעה לך להתייעץ עם צוות הגן בשאלות אלו, שהתשובה להן אינה חד משמעית או ידועה מראש, היא אינדווידואלית לכל ילד וילד ותלויה בהתנהלות הספציפית של הילד המסוים באותו היום.ובנוסף, לכל מסגרת יש מדיניות משלה. ישנם ילדים שהימים הראשונים בגן יעברו להם לכאורה בקלות, ואילו כעבור זמן כאשר יתחילו להבין את משמעות הפרידה, יבטאו קושי. הציפייה היא שצוות הגן יהיה מספיק קשוב לילדים השונים, ויוכל לתת הנחיות להורים תוך כדי התהליך-כך שבהחלט רצוי שתעמדי בקשר טלפוני עם הצוות בגן, על מנת לדעת כיצד לנהוג-האם הבוקר עבר על בנך טוב ונראה כי הוא מסוגל כבר להתמודד עם השלב הבא שהוא שנת צהרים בגן, ואם נרדם בגן, ניתן לשאול מתי נרדם ומתי רצוי להגיע לקחת אותו, על מנת שאת תהיי הראשונה שיראה כשיפקח את עיניו, וכו'..
    באופן כללי, נראה לי נכון לאפשר לילד להתמודד לפחות עד השלב אליו הגיע בפעם האחרונה, ולנסות לבדוק האם מוכן לעבור עוד שלב. בכל מקרה לא הייתי "הולכת אחורה" מראש בעקבות שבירת הרצף כמו שקורה למשל בחזרה לגן אחרי שבת.
    באופן טבעי, בתהליך ההסתגלות צפויות עוד עליות ומורדות, כמו לאחר חופשה או מחלה, ומה שחשוב הוא להתבונן בתהליך הכולל ולא להבהל ולהסיק מסקנות ממצב נקודתי אלא ממגמה כוללת.

    בהצלחה
    אודט

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו