פחד מוזר של תינוק בן 4.5 חודשים

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • פחד מוזר של תינוק בן 4.5 חודשים
    אילה
    07/09/2009

    הי, יש לי 2 ילדים ליאור בת 5.5 ויאיר בן 4.5 חודשים. ליאור מאד מאד מחוברת להורי ויש לה קשר נפלא עם אמי. לעומתה יאיר ברגע שרואה את אמי מתחיל לבכות בכי היסטרי.. (רק ממנה - בימים האחרונים הכנסנו אותו לבית התינוקות והוא הסתגל מצוין ונקלט ללא כל קושי). אשמח להצעות כיצד לעזור לחבר גם את יאיר לאמי? (היא אמורה להתחיל לשמור עליו פעם בשבוע) תודה אילה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • קשר עם מבוגרים נוספים

    מיכל דביר קורן
    09/09/2009

    שלום אליה,
    תינוקות צעירים בני גילו של יאיר רק מתחילים ליצור הבחנה בין דמויות מטפלות. ההבחנה היא בין מוכר/לא מוכר, כלומר, בהשוואה לתקופה הראשונית בה כל אחד יכול להרגיע תינוק, בהדרגה מתפתחת העדפה למטפל הראשי, להורה, ואז צריך תהליך הסתגלות אל כל דמות טיפולית אחרת. תינוקות מפתחים מעין 'סכימה' לגבי 'איך אני עם ...' והכוונה לאימא/אבא/סבתא - עם כל אחד זה אחרת, ועדיין ישנה אפשרות ליצור קשרים רגשיים משמעותיים עם כל אחד מהדמויות שמעניקות, מטפחות ונענות לצרכים הפיסיים והרגשיים.
    אני בטוחה שהרתיעה שנראית של יאיר מאמך היא מקרית לחלוטין, ושלא מדובר בפחד מפניה. ברגע שהוא ילמד להכיר אותה בתור דמות מטפלת, הוא כמובן יצור קשר משמעותי גם איתה. כדאי לבלות יחדיו בהתחלה על מנת לסייע לה ללמוד אותו: התנוחות המועדפות להירגעות, דרכי ההרדמה, טמפ' הבקבוק והצעצועים האהובים. כשמדובר בטיפול בתינוקות, ככול שנמצאים איתם יותר, קשורים אליהם יותר....וזה הדדי!!
    בהצלחה,
    מיכל

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו