התנהגות פעוטה

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • התנהגות פעוטה
    יעל
    07/09/2009

    ביתי בת השנה נוהגת למשוך בשערות לבת דודתה שבאותו הגיל. היא עושה זאת בחוזקה עד שזו בוכה. ברגע שזה קורה אנו מיד לוקחים אותה ואף אומרים בקול רם ואסרטיבי שזה אסור. למשמע זה ביתי צוחקת וממשיכה בשלה... אנו חסרי אונים ולא יודעים מה לעשות. תכונה נוספת שיש לביתי היא לקחת לאחר את מה שיש לו ביד. זה לא משנה אם גם לה יש משחק אחר, באופן קבוע היא חוטפת לילדים אחרים את מה שיש להם ביד. אני לא יודעת אם להתערב או לתת להם להתמודד לבד. אני קצת מרגישה לא נעים מההורים האחרים מן הסתם...
    מחכה הציפיה תשובה..
    תודה, יעל

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    התנהגות פעוטה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תוקפנות אצל פעוטות

    מיכל דביר קורן
    09/09/2009

    שלום יעל,
    מפגשים חברתיים של פעוטות בגיל של בתך מיועדים לרכישה ולמידה של כישורים חברתיים. תינוקות אומנם שונים במזגם זה מזה - יש מביניהם שנוטים להשתמש ביותר כוח כלפי אחרים, יש רכושניים יותר או פחות, אבל נדרש אימון חברתי ממושך על מנת ללמוד מהי התנהגות חברתית רצויה. הצחוק של בתך בשלב אינו "שמחה לאיד" - היא מגיבה בצחוק כי זה נראה לה מצחיק, היא חוקרת את שיערה של בת הדודה כפי שהיא בודקת ובוחנת כל חפץ אטרקטיבי אחר, והתפקיד של המבוגרים המתווכים בסיטואציה הוא להסביר בדיוק כפי שאת מתארת. זה עדיין לא הגיל "לתת להם להסתדר לבד" - היא לא מסוגלת לשלוט בדחפיה ולעכב את תגובותיה, ואין לה עדיין כישורים שפתיים על מנת לבטא את רגשותיה בדרכים אחרות. היא תוכל ללמוד מה מותר ומה אסור רק מתוך צפייה בך ומתוך הסברים חוזרים על ההתנהגות הרצויה. לפיכך, אני ממליצה להמשיך בגישה שתארת: לגעור בה כאשר היא מושכת בשיער או חוטפת צעצוע, תוך עידוד לשנות את הדפוס: ללטף במקום למשוך בשיער, לתת צעצוע חלופי, להחזיר את מה שלקחה וכדומה. כמו כן מומלץ לשקף לה את רגשות האחר שבו היא פגעה (משהו כמו "את רצית לקחת את הרעשן עכשיו אבל רותי החזיקה בו קודם אז היית צריכה לחכות שהיא תסיים, את לקחת לה ועכשיו היא עצובה ובוכה, בואי נציע לה לשחק בארנב ואז היא תסכים להתחלף").ברורה לי התחושה הלא-נעימה מההורים האחרים, אבל אני מניחה שיהיה קל יותר אם הם ישמעו אותך משתדלת לחנך את בתך ולהסביר לה איך להגיב ולא מתעלמת מהתנהגותה. התגובה העיקרית שלך צריכה להיות הסבר במילים - הסבר של מה שקרה ושל הרגשות שלה ושל האחרים. בהדרגה, זה יעשה את העבודה....
    בהצלחה,
    מיכל

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו