תינוק שאינו מחייך הרבה

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • תינוק שאינו מחייך הרבה
    רינה
    09/09/2009

    שלום
    התינוק שלי בן שנה וחודש, מתפתח יפה ו"עושה כל מה שצריך".
    השאלה שלי היא לגבי החיוך - הוא ילד רציני ורגוע, כמעט אינו מחייך.
    לאחר הרבה דירבון בעיקר מאיתנו (ההורים) הוא כן מחייך, אבל נראה לי שיחסית לילדים אחרים הוא "רציני".
    האם זו יכולה להיות בעיה?
    תודה
    רינה

    בית שאן

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    תינוק שאינו מחייך הרבה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • רינה שלום

    אודט בוקאי
    11/09/2009

    על פי תיאורך הקצר ובהנחה שבנך מאז ומתמיד מיעט לחייך, אני נוטה לייחס את "הרצינות" שלו לטמפרמנט (מזג) המולד שלו, מאחר שלדברייך הוא ילד רגוע המתפתח יפה ועושה כל מה שמצופה ממנו לגילו. טמפרמנט זה מלווה בדרך כלל בהסתגלות איטית יותר לשינויים(האם תמונה זו תואמת לבנך?). לרוב מוצאים דימיון בין ילד שנוטה להבעת פנים רצינית לבין אחד מהוריו(האם גם אצלכם?).ישנם מחקרים שמראים קורלציה בין נטייה של תינוקות לחייך לבין מיומנויות חברתיות טובות במיוחד בהמשך, מאחר והחיוך הוא האמצעי הראשון בו משתמש התינוק על מנת לתגמל את הסובבים אותו ולהזמין את קרבתם. עם זאת, אין הדבר אומר שמי שממעט לחייך, יתקשה ביצירת קשרים חברתיים, אלא שתחום זה לא יהיה בהכרח הצד הדומיננטי.
    לא ציינת אם יש הבדל בין הרצינות של בנך כאשר הוא נמצא בבית עמכם לבין מצבים בהם הוא נמצא בסביבה לא מוכרת. כיצד הוא מגיב כאשר הוא בחברת ילדים?כאשר ניגשים אליו זרים?האם הוא מגיב בחיוך רק כאשר אתם מדרבנים אותו לכך או שהוא גם מחייך ספונטנית ,גם אם לעתים רחוקות?בתגובה למה הוא כן יחייך ספונטנית?
    לעתים, מיעוט בחיוכים וארשת פנים רצינית קבועה, מבטאים חרדה אשר מופיעה בעיקר במצבים חברתייים בהם יש מגוון גירויים שהפעוט מתקשה לווסת. האם את מתרשמת שבנך רגיש במיוחד לגירויים מסויימים?רעש, מגע, אור, תנועה?
    ולשאלתך-האם מדובר בבעיה: כל עוד הילד מתפתח בהתאם לגילו, רגוע ,מתעניין בנעשה סביבו, סקרן, מגלה הנאה ועניין ממשחק ומקשר עם הסובבים אותו (גם בלי שיחייך, החשוב הוא שיגלה עניין ורצון לקשר ולא יתבודד ויהיה פסיבי) -איני רואה כל בעיה וחשוב שכהורים לא תייחסו לכך חשיבות יתר. רצוי לא לעודד אותו לחייך באופן מלאכותי מאחר שבכך אתם לא מאפשרים לו לבטא את עצמו כפי שהוא ומשדרים לו בעקיפין חוסר שביעות רצון ממי שהוא. העדיפו לראות ברוגע שלו מדד לשביעות רצונו ולתחושת ה"well being" שלו, וראו בכך חיזוק לדרך בה אתם מגדלים אותו ומטפלים בו.
    בברכה
    אודט

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו