קשיי הסתגלות לגן

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • קשיי הסתגלות לגן
    מירב
    16/09/2009

    בתי בת שנה ותשעה חודשים עוברת תקופה קשה בהסתגלות לגן חדש. בגיל תשעה חודשים הכנסתי אותה למשפחתון גם שם הליך הקליטה היה ארוך כשלושה חודשים. היום, כשבועיים לאחר פתיחת השנה הגננת קוראת לי לאחר שעה וחצי לקחת את הילדה, רב הזמן היא בוכה ונראה שקשה לה במיוחד. אני חושבת שאני סומכת על הגננת אבל אני לא יודעת אך לעבור את מחסום השעה וחצי.
    אופייה של בתי אכן מאופיין בעדינות ורגישות היא מאוד מאוד קשורה אליי ונראה שכל מה שמעניין אותה כרגע בכל שעות היממה זה להיות איתי ורק איתי. את הימים הראשונים בגן עברנו בהליך הדרגתי שנראה היה נכון, אני נפרדת ממנה לפי הספר ותמיד מבטיחה לחזור אבל זה לא ממש עוזר.
    אני מבינה שהליך הקליטה שלה חריג ביחס לילדים חדשים אחרים. אשמח לשמוע עצות או חיזוקים למה עוד צפוי לי בתקופה הקרובה? כמה זמן הגיוני להשאיר אותה בגן (במהלך יום)במצב נפשי קשה? ומה נכון לעשות...

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    קשיי הסתגלות לגן

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שלום מירב

    אודט בוקאי
    21/09/2009

    אנסה לענות לך על ידי שאילת שאלות שאולי יעזרו בהבהרת התמונה:
    לפני הכל, אין לי ספק שבתהליך בו אתם מצויים היום, בתך חווה כיום תהליך למידה שלילי להסתגלותה לגן, כל עוד צוות הגן ימשיך קרוא לך לקחתה כעבור שעה וחצי. היא למדה שכל מה שהיא צריכה לעשות זה לבכות במשך זמן זה ואז אמא תופיע ו"תושיע" אותה, כך שבעצם, לא מתרחש כל תהליך למידה או התקדמות. לכן, הייתי מתחילה משיחה עם הגננת, על מנת לנסות להבין מה הרציונל שלה בהזעקתך מהבית כעבור שעה וחצי. בנוסף, הייתי שואלת אותה, בהנתן שבתך ילדה רגישה וכו'..כיצד צוות הגן מנסה להתמודד עמה? מה הם עושים על מנת להתקרב אליה ולהתחיל לבסס אמון? האם כעת כאשר הגן יותר רגוע יש אפשרות לספק לה מענה אישי יותר?להרימה על הידיים, לצאת איתה החוצה כאשר כולם נמצאים בתוך הגן בהמולה ולהרגיע אותה בנדנוד רגוע על נדנדה?
    בכל מקרה, חשוב מאוד התיווך שלך -למדי אותם מניסיונך כיצד את נוהגת להרגיעה בבית, כיצד נרגעה במשפחתון, האם עדיף להניח לה ולא להתקרב יותר מדי (עלול להוות איום)או להיפך-לקחת כמה שיותר על הידיים בשלב התחלתי?
    יש הרבה שאלות לשאול הן לגבי המסגרת -מספר הילדים, מספר המטפלות, גילאי הילדים וכו'..
    כמו גם שאלות לגבי התפתחותה של בתך-האם מפותחת לפי גילה בתחומי ההתפתחות השונים?שפה/תקשורת/מוטוריקה וכו'.. למה את מתכוונת באמרך שבתך רוצה בכל שעות היממה להיות רק איתך-מה לגבי אביה? סבים וסבתות? האם גם בלילה בתך תובעת את נוכחותך הצמודה ?כיצד את מתמודדת עם תביעות אלו? האם היא מסוגלת לשחק באופן חופשי כשאת נוכחת אך לא ממש צמודה?
    באופן כללי נשמע שהצמדותה של בתך אליך אינה מאפשרת לה לפתח בטחון עצמי ביכולותיה, וכי היא עסוקה בקשר עמך במקום לעסוק במטלות תואמות לגילה-חקירה, משחק, קשר עם הסביבה וכו'..
    הייתי ממליצה לך לפנות לייעוץ, על מנת לקבל הדרכה בנושא עידוד עצמאותה של בתך שתקח בחשבון הן את היכולות ההתפתחותיות שלה והן את הסיבות לקשרי התלות ביניכן.
    בברכה
    אודט

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו