מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- בן 4 עם דיבור בכייניקפי21/09/2009
שלום,
בננו בן שלוש ועשרה חודשים, ילד מלא שמחת חיים חכם מאוד, (יודע לכתוב את כל האותיות בעברית ואנגלית, יודע חשבון חיבור חיסור ברמה של חובה/כיתה א') אך מנגד זה, עם בעיות רגשיות הכוללות התפרצויות, סף תסכול נמוך, קושי לחלוק ולשתף, חרדתיות קלה למשל משוקולד (מפחד מחורים בשיניים ומתנזר לגמרי משוקלד) או חוסר רצון לעשות קקי בשירותים (בשביל קקי דורש חיתול)., גמול ממוצץ כבר חודשיים באופן רצוני ז"א החלטה שלו.
עניין שממש מוציא אותנו מדעתנו הוא דיבור בכייני על כל דבר, ובכל נושא. כאילו סיגל לעצמו לאחרונה סגנון דיבור שכזה. בשיחת חולין זה פחות בא לידי ביטוי אך כשמבקש משהו או רוצה משהו זה קורה. חשוב לציין שהוא מקבל את מלוא תשומת הלב משני הוריו, אנו מקדישים לו המון (הוא ילד שדורש המון - אוהב מאוד למידה ומבקש כל הזמן שנשב איתו כדי ללמוד את המחשב, חוברות עבודה וכו') .אנו מעירים(לא גוערים), ומבקשים ממנו בכל בקשה שלו או פנייה שלו אלינו לדבר בקול רגיל. הוא עושה זאת אך לאחר מכן, חוזר העניין על עצמו.
חשוב לנו לדעת ממה זה נובע וכיצד עלינו לנהוג?
תודה מראש..* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר רוצה להיות תינוק
מיכל דביר קורן30/09/2009שלום לקפי,
ילדים נוטים לסגל לעצמם דיבור בכייני כדפוס התנהגות המבטא הזדקקות מוגברת להורה. מתוך הצורך לקבל את מלוא ההתייחסות - בדומה לאופן בו מתייחסים אל תינוק קטן - שכיחות תופעות שאנו מכנים אותן "נסיגה" (רגרסיה). ילדים לעיתים מדברים בקול תינוקי ובכייני, זוחלים על הרצפה, מקשבים 'על הידיים' או מתקשים להירדם. התנהגויות אלה לרוב מופיעות כאשר הילד חש עזוב או נטוש, כשחש צורך לעורר את התייחסות ההורה העסוק/טרוד, או בתגובה לשינוי כלשהוא (גן חדש? שינוי במשפחה?).
לא ציינת רקע על שגרת החיים של בנך, אבל יתכן שהוא פעמים רבות חווה תסכול מתוך קושי בהשגת אבני דרך התפתחותיות, מתוך קשיים חברתיים, ובעצמו מרגיש קצת כמו תינוק שזקוק להגנה. על מנת לוודא שאכן תעניקו לו הגנה זו, בתת מודע הוא הופל באותו רגע לתינוק.
אומנם חשוב להגיד לו שאינכם מרוצים מטון הדיבור הזה, אך חשוב להבין כי עד שלא "ירגיש" גדול ובעל יכולות, סביר שגם ימשיך בדפוס זה.
ברמה הפרקטית ניתן אולי ליידע אותו שכךהוא מרגיש - "אתה רוצה להיות קצת כמו תינוק עכשיו כדי שאימא תקשיב לך...אימא מקשיבה גם כשאתה מדבר כרגיל". במידה ודפוס דיבור זה לא מפריע לו בתחומים אחרים (למשל, לא משחק עם ילדים כי אינו מובן וברור בהגייתו) לא כדאי להתעכב על זה יותר מידי - אני מניחה שאם לצד הדרישות ממנו תאפשרו לו לעיתים להיות "קצת תינוק", הוא בהדרכה ירצה פחות וםחות בכך, יעדיף את עולם המבוגרים. במקרים אלה תמיד כדאי להשתמש בהמור - מיד כשמדבר כך ניתן להציע לו להוסיף סממני-תינוק נוספים, להשיב לו באותו אופן (אך לא ללעוג לו!!!!!) וכדומה. כמובן שבחלק מהמקרים גם ניתן לנסות להתעלם.
בהצלחה,
מיכל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו
תינוקות לא רוצה לאכול את הבקבוק
מאיזה גיל רצוי לעבור למיטת ילדים נפתחת?
תלישת שערות אצל פעוטות והאם ניתן לטפל
קשיים בגן בבוקר ואובדי עצות
כללי בטיחות ילדים עבור סבא וסבתא
התינוקות מעדיפים את אבא- לא הולכים לגן
אלימות בין אחים- דרכי התמודדות אפשריות
כאבי גזים לתינוק בן חודשיים וחצי
ילד בן 6.5 עם פחדים להישאר לבד מה לעשות?
ערוץ הבריאות
האם אתם טובים במיטה?
.jpg)
.jpg)
.jpg)








.jpg)
