לא רוצה!!

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • לא רוצה!!
    שרונית74
    21/09/2009

    בני הבכור כמעט בן 3. בשבועות האחרונים יותר ויותר אני שומעת אצלו את צמד המילים - לא רוצה.
    פתאום כל דבר שמבקשים ממנו לעשות - זה מה שהוא עונה בתגובה.
    לשבת לאוכל בשולחן - לא רוצה.
    ללכת להתקלח - לא רוצה.
    ללכת לישון - לא רוצה.
    יש לציין שזה מלווה בהמון בכי ואפילו הוא צורח!!!
    מה עושים?
    יכול להיות שהוא לא מבין את המשמעות של מה שהוא אומר?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    לא רוצה!!

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • גילויי נפרדות בגיל הרך

    אודט בוקאי
    23/09/2009

    שלום שרונית74 :)

    נראה שבנך מבין היטב את מה שהוא אומר וחשוב שתתייחסו בשיא הרצינות לאמירות ה"לא רוצה" שלו, על מנת לעזור לו לעבור בשלום את שלב ההתמרדות. שלב זה מתחיל לרוב סביב גיל שנתיים, ויתכן כי בנך חווה אותו מעט באיחור, ובתגובה לשינויים שקורים בחייו בתקופה האחרונה(כניסה לגן חדש?מעבר בית?לידת אח?). הוא בעצם מנסה להגיד לכם שהוא בעל רצון משלו, העדפות משלו וכו'..ואלו בעצם צעדים ראשונים בהגדרת הנפרדות שלו מכם , מן סוג של זהות-מה אני לא. בהמשך ההתפתחות, יוכל לומר יותר מה הוא כן מעדיף/רוצה. כאשר הוא אומר "לא רוצה" הוא בעצם חווה באופן רגעי תחושת שליטה, שהוא כנראה מאוד זקוק לה בתקופה זו. עם זאת, מאחר שהוא לא יכול להכתיב את סדר היום בבית , אם יתקלח או ילך לישון, חשוב לספק לו את תחושת השליטה במקומות מסוימים ובטווחים מסוימים. למשל, לאפשר לו בחירה בסדר הדברים-אתה רוצה קודם להתקלח או קודם לאכול(כמובן אם זה לא קריטי עבורכם מסיבה כלשהי). לתת לו לבחור לאן הולכים אחרי הגן-הבייתה או לגינה (כמובן, אם שתי החלופות מתאימות מבחינתכם), לגינה זו או אחרת, משחק כזה /ספר כזה וכו'..כלומר, ככל שניתן, חזקו אצלו את תחושת השליטה במקומות מותאמים יותר ועודדו אותו על בחירות טובות-זה היה רעיון ממש טוב ללכת היום לגינה, וכו'..
    במקביל, אפשר לקרוא ספרי ילדים בנושא עצמאות/נפרדות, למשל כמו "הדובון לא לא" ואם הספר מוכר כבר, אפשר באותם רגעים שבנכם אומר "לא רוצה" לומר-אתה היום ממש כמו הדובון לא לא-כדיי לעזור לו לפתח מודעות למה שעובר עליו. חשוב גם לומר בעקבות אמירה של "לא רוצה"-אני מבינה שאתה לא רוצה עכשיו להתקלח, אבל זה מה שעושים בסוף היום, אני אוהבת אותך וחשוב לי שתהיה נקי, שלא יהיו לך פצעים/שלא יגרד.. אחרי האמבטיה תוכל לבחור איזה ספר שאקריא לך..
    גם אם הילד מסרב/לא מסכים, לא לוותר, לקחת אותו בתקיפות, תוך שאתם מסבירים לו בטון ענייני/מרגיע-אני מבינה שזה לא נעים לך, אבל זה מה שהולך לקרות עכשיו...
    לסיום, הייתי מבררת בגן כיצד הוא מגיב לדרישות הצוות, מעניין לשמוע אם הוא שומר את ההתמרדות שלו רק לבית-יתכן כי בבית מרגיש בטוח לא לנהוג כמצופה.

    בברכה
    אודט

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו