ועוד שאלה קטנה

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • ועוד שאלה קטנה
    מיטל
    03/10/2009

    אחת מבנותיי ( זה התחיל לטעמי מאז שנכנסו למסגרת גנית השנה ) כל מה שהיא מבקשת זה נהייה בבכי. היא רוודפת אחריי לכל מקום בבית ומייד בוכה ומושכת לי במכנסיים.

    איך להתייחס לזה?? אני כל הזמן לה לא לבכות, תגידי לאמא מה את רוצה .... ואם היא רוצה משהו אני מייד נענית לה , ולפעמים היא בעצמה לא יודעת מה היא רוצה. בעלי אומר לי לתת לה לבכות ולא להתייחס אליה ורק להגיד לה דיייי לבכות.

    אני לא יודעת מה לעשות?? זה נהייה מצב נורא, היא בוכה המון, ואני לא רוצה להרים לידיים כל הזמן כי אז היא לא עוזבת אותי.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    ועוד שאלה קטנה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • למה לא נעניתי..?.?.?

    מיטל
    04/10/2009

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • צורך בקרבה להורה

    מיכל דביר קורן
    06/10/2009

    שלום מיטל,
    לא ציינת בת כמה בתך, וזהו משתנה חשוב כשמדובר בדפוסי התנהגות והתמודדות של תינוקות, פעוטות וילדים. מכיון שתארת שאתם מצפים ממנה להגיד מה היא רוצה, אני מניחה שמדובר בפעוטה/ילדה בת יותר משנה וחצי (?), אך עדיין אכתוב תשובה כללית בלבד.
    הצורך בהיצמדות להורה הופך מוגבר יותר כאשר פעוטות/ילדים חווים מצוקה וקושי. הם מרגישים חוסר אונים, חווים את עצמם כבלתי מובנים ולעיתים אף בלתי רואיים. בהתמודדות החדשה במסגרת החינוכית הילדים מצופים להתרגל למקום חדש ולסביבה חדשה כשהם אינם מכירים את הדמויות המטפלות, הן אינן מכירות אותם, ועליהם להתחלק בתשומת הלב עם ילדים נוספים. הסיטואציה הזו יוצרת מצב משברי שלעיתים נחווה כמשבר אמון של הילד עם הוריו ומתבטא בבית. לפיכך, למרות שלכאורה ההסתגלות למסגרת הינה חלקה וללא קשיים מיוחדים, לילדים יש צורך להיצמד יותר, להיות בקרבת מי שמכיר אותם יותר מכל ובקרבת מי שמבין אותם בלי מילים. זה קצת דומה לצורך שלנו, המבוגרים, להיצמד לטלפון כשרע לנו ולדבר עם הקרובים לנו, או אפילו להזדקק למפגש עם מישהו קרוב שינחם וירגיע.
    לפיכך אני לא תומכת בהמלצה "להתעלם" מהרצון שלה להתקרב ולהיצמד. ברור שאין באפשרותך להרים אותה על הידיים כל הזמן (ושוב, תלוי בת כמה היא), אבל אני מציעה כן לאפשר לה קרבה, זמן משותף מוגבר איתך וכן לעזור לה לבטא את הצורך הזה שלה במילים, משהו כמו: "את מאוד התגעגעת היום לאימא ואת רוצה שאימא תהיה איתך הרבה". ברוב המקרים מדובר בתקופת הסתגלות קצרה שצפויה לחלוף בהדרגה, ככול שתרגיש בטוחה יותר במסגרת הגנית.
    בהצלחה,
    מיכל

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו