סדר יום של התינוק

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • סדר יום של התינוק
    נטלי
    18/10/2009

    אני אמא לתינוקת בת כמעט חודשיים. אומנם כבר אין את הבלאגן של שבועות הראשונים אבל עדיין קשה להגיד שיש סדר יום. האם אני אמורה לעשות משהו כדי שיהיה סדר יום?
    התינוקת הולכת לישון בסביבות 12 בלילה, ישנה 5 שעות רצוף ומאז מתחיל החוסר סדר, אוכלת כמויות משתנות בהפרשי זמן משתנים, (חלב שאוב מבקבוק ותמ"ל רק לפני השינה), ישנה פה ושם חצי שעה, לרוב השינה שלה זה במנשא (ואז היא יכולה לישון שעות).

    השאלה האם יש דרך להתערב? או שפשוט לזרום ולהשאיר את זה ככה? מתי יש טעם להכניס סדר ואיך עושים זאת? לפעמים היא עייפה ורוצה לישון ב 10:00 בערב ולפעמים קשה להרדימה ב 12:00 בלילה...

    האם אתן ממליצות על "הלוחשת לתינוקות"? הבנתי שיש לה שיטות לסדר יום של אוכל-שינה-פעילות, האם זה עובד?

    ועוד שאלה, אני מרגישה שאני לא יודעת מה לעשות איתה בשעות הערות שלה... נראה שהיא משתעממת מהר ומתחילה להיות באי שקט. לפעמים נראה לי שאין לה מספיק גירויים כי כל פעם שהיא באי שקט אני מכניסה אותה למנשא ואז היא רגועה ובד"כ נרדמת.
    יכולה להיות שהיא נמצאת יותר מדי זמן במנשא?

    תודה מראש וסליחה על האורך...

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    סדר יום של התינוק

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • סדר יומו של התינוק

    מיכל דביר קורן
    19/10/2009

    שלום לריסה,
    ציינת שאומנם ה"באלאגן" מאחורייך, אבל זה לכשעצמו הישג גדול! אם את כבר מרגישה שינוי בדפוסים שלה, הרי שכנראה התברכת בתינוקת בעלת מזג כללי נוח, עם יכולת הסתגלות סבירה לעולם וזהו יתרון גדול בראשית חייה ובראשית הקשר ביניכן, ולראייה כבר שנת הלילה הדיי-ממושכת שהצלחתן להשיג.
    אבל כמובן שישנם לבטים והיסוסים רבים הקשורים לגידול של תינוקת קטנטנה.... השאלה האם עלייך לייצור סדר יום תלויה במידה רבה בך, בציפיות ובתוכניות שלך. ישנן אימהות שמעדיפות להסתגל אל התינוק כלומר, לא להתערב בכלל, לאפשר לו לאכול ולישון כרצונו, ובין לבין לשחק איתו. אימהות אלה - כפי שכתבת "לזרום", בעצם מתאימות את עצמן לתינוק (למשל, הנקה רצופה כל הלילה אם התינוק רוצה זאת). בקצה השני ישנן אימהות שמצפות שהתינוק יסתגל אליהן, שהזמנים של האכילה והשינה יתאימו לסדר היום שלהן (למשל, האכלה קבועה בכל 4 שעות, בין אם התעורר הרבה קודם או לא).
    אז איפה ה'אמת'?? כמובן שאיפה שהוא באמצע.... בראשית חייו של התינוק מאוד חשוב להיענות לצרכים שלו ולהתאים את סדר היום לצרכיו. מאידך, חשוב ליצור מסגרת שתאפשר 'חיים' גם לאימא, עם זמני מנוחה הגיוניים עבור עצמה. זה כמובן גם תלוי גם בתוכניות העתידיות שלך : האם את צפויה לחזור לעבודה בתום 14 שבועות, האם אחרים צפויים לטפל בבתך, האם תשלוב במסגרת גנית וכדומה.
    לגבי 'הלוחשת לתינוקות' - אני מוצאת שזהו ספר הדרכה שאימהות צעירות רבות בראשית דרכן מתחברות אליו מאוד ומוצאות בו עזרה ונחמה, אך כמובן - לא כולן....היא אכן מציעה מסגרת זמנים של אכילה-פעילות-שינה (להתעורר לאכילה ולא להירדם תוך כדי אוכל!), והמרכיב החשוב ביותר הוא שהיא לוקחת בחשבון את זמן המנוחה הנחוץ לאימא......
    מבחינת פעילות, תינוקת בגילה לא זקוקה להרבה גירויים ולא כדאי להעמיס חפצים סביבה. מספר מועט של צעצועים על מזרן פעילות יעשה את העבודה, ובעיקר חשובה האינטראקציה איתך - קולות, שירים ופרצופים בטווח הראייה שלה (ולא טלוויזיה!!!). המנשא משמש הרבה תינוקות להתרגעות, אבל כמובן שעדיפה שינה בעריסה/מיטה המיועדת לכך, וחשובה מאוד השכיבה על הבטן.
    ומעל הכל, אני מציעה לך לחפש קבוצת אימהות באיזור מגורייך: נסי לבדוק היכן יש חוג לאימהות ותינוקות אליו תוכלי להצטרף, זה לא משנה מהו החוג כי התרומה המשמעותית בשלב זה היא עבורך - עצם המפגש עם האימהות. לבתך זה ממש לא משנה אם זה יהיה בייבי יוגה שחיית תינוקות, מוזיקה או התעמלות, אבל את תוכלי לפגוש על בסיס קבוע אימהות נוספות בשלב המורכב הזה, וזוהי תמיכה חשובה מאוד. במקומות רבים ישנם גם "מעגלי אימהות" למפגש של שיחה ופעילות משותפת עם התינוקות וזה מאוד עוזר בשלבים אלו.
    בהצלחה ובהנאה רבה,
    מיכל

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו