מטפלת לתינוק בן 3 חודשים

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • מטפלת לתינוק בן 3 חודשים
    מיטל
    21/10/2009

    שלום,
    הבן הקטן והמקסים שלי בן שלושה חודשים ונכנס למטפלת לפני יומיים.
    וביומיים האלה שהוא חוזר הביתה הוא יושן ופתאום קם בהתקף היסטרי של בכי ונרגע אחרי כמה ד' שמרימים אותו יכול להיות שזה בעיה אם המטפלת?
    עד עכשיו הוא היה אוכל כמות של 170 מ"ל כל 3 שעות 5 פעמים ביום ואז יושן מבערך 9 בערב עד 8 בבוקר ועכשיו הוא צריך כבר לאכול בסביבות 6 בבוקר לפני שאני לוקחת אותו למטפלת אז זה אומר שאני יצטרך לעלות לו עוד ארוחה בערב כי הוא בטח לא ישן מ6 בערב עד הבוקר? זה יותר מידי אוכל בשבילו? וזה בסדר שיהיה לו אי נוחות אחרי שחוזר מהמטפלת או שזה יעבור?

    תודה מראש.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    מטפלת לתינוק בן 3 חודשים

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שלום מיטל

    אודט בוקאי
    23/10/2009

    העברה של תינוק צעיר לידיים של מטפלת היא ללא ספק צעד מעורר חששות, שלא לומר חרדות, אשר מועצמות מעצם העובדה שמדובר ביצור חסר ישע. היתינוק מצד אחד אינו יכול להגן על עצמו ומצד שני אינו יכול לשתף מה עובר עליו.על ההורים מוטלת המשימה הקשה של ניחוש-מה משמעות הבכי של התינוק שלנו. עם זאת, עלינו להזהר מקישור מיידי בין בכי של תינוק לבין "בעיה" או ספציפית "בעיה עם המטפלת". תינוק בן שלושה חודשים מבטא בבכי שלו צרכים כה מרובים-בהלה, כאב, רעב, עייפות, אי נוחות כללית, רצון למגע ועוד.. בשלב זה, הוא מגיב בבהלה לגירויים פנימיים (מגופו) וחיצוניים(מהסביבה הקרובה) רבים, מאחר שטרם למד אותם והתרגל אליהם והם מעוררים בו חרדה טבעית שתלך ותפחת.
    הפקדת הטיפול ברך הנולד דורשת נתינת אמון וזה מצב לא ברור מאליו, אלא תהליך שהולך ונבנה בשאיפה, לכיוון טוב. אז איך בכל זאת מתמודדים עם החרדה? ישנם שיבחרו להתקין מצלמה נסתרת, אחרים יערכו ביקורי פתע, ישלחו "תצפיתנים" לגינה בה המטפלת תטייל עם הילד, יתקשרו לאורך היום מספר פעמים ועוד. המחיר לצעדים אלו עלול להיות שלא יתאפשר יצירת קשר המבוסס על אמון. מטפלת שחשה שלא סומכים עליה, בסופו של דבר עלולה לא לתפקד באופן מיטיב מול התינוק עליו היא משגיחה.
    עם זאת, כן חשוב לשמור על מידה של פיקוח, למשל, לשאול את המטפלת כאשר התינוק מגיב באופן מבוהל, האם קרה גם אצלה, מה לדעתה יכולה להיות הסיבה-אפילו מתוך מקום שאתם אינכם מנוסים ולה יש ניסיון רב. בכך את מייצרת ציפייה מולה לכך שבהעברת "המשמרת" ממנה אליך, תעדכן אותך בכל אירוע שנראה לה חריג. כמובן, שכרגע היא רק לומדת את דפוסי ההתנהגות של בנך, כך שתתקשה בשלב זה להבחין בהתנהגות שונה מהרגיל. מסר נוסף שמועבר לה (בשאיפה, באופן רגיש ולא מאשים..) הוא שאת ערה להתנהגויות השונות של בנך ולא מקלה ראש והיא תיקח זאת לתשומת לבה.
    לסיום, חשוב לתת לתהליך לעשות את שלו ולהמנע מלקפוץ למסקנות נמהרות. לסמוך על האינטואיציה שלכם כהורים, אם לתינוקכם טוב בידיים של המטפלת (במהרה הוא יראה זאת בצורה תקשורתית יותר), אם הוא הולך ומתפתח, ישן ואוכל טוב.

    בהצלחה,
    אודט

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • למה לך לקחת "למטפלת"?

    גלי
    29/10/2009

    למה את צריכה לקחת את ילדך למטפלת? תמצאי לך מטפלת שתבוא אליך הביתה! זה יותר טוב לך ויותר טוב לילד וכך גם תוכלי להקליט אותה (ווידיאו או רשם כל במחשב). יהיה לך יותר שליטה על העיניינים ויותר מעקב ( במידה ואת מרגישה צורך לעקוב ולבדוק). אל תהיה תמימה בקטע של המטפלות! תאמיני לי מהניסיון, הן המטפלות פי אלף יותר מנוסות מאיתנו - האמהות הצעירות והחסרות הניסיון. והן המטפלות יודעות טריקים ובכלל לסובב אותנו ההורים הצעירים - על אצבע אחת. היו הרבה דברים מעולם, לא רק בטלוויזיה אצל אחרים. כמעט כל אמא צעירה (כולל אותי) שהביאה מטפלת לילדה, מצאה איזה שהם דברים שלא אהבה בטיפול ע"י המטפלת שלה. (ואני הקלטתי ועקבתי).
    אומנם, אולי הבאת התינוק לבית המטפלת זהו עניין כספי (זול יותר), אך אני לא הייתי עושה זאת.
    בביתה שלה, המטפלת יכולה לבשל ולנקות או לעשות עבודות בית אחרות, או טיפול בילדים משל עצמה, בזמן שהיא אמורה להקדיש את עצמה לילדך - ואת לא תדעי זאת! גם אם היא גונבת רק כמה דקות זה עדיין הזמן שאת משלמת עליו.
    וחוץ מזה, יש אנשים מסוימים שלילדיני קשה יותר להתרגל אליהם ואחרים שקל יותר.
    בהצלחה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו