מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- בעיות הירדמותעמית21/10/2009
יש לי תאומים בני חצי שנה. הם אוכלים מטרנה ושתי ארוחות מוצקים ובסה"כ ישנים לא רע- כשלוש שעות במשך היום ועוד כ-10 שעות בלילה עם כאשר הם מתעוררים פעמים בד"כ לאכול (ולפעמים גם בלי סיבה אבל אפשר להרדים אותם בחזרה). עד עכשיו היה לנו סדר ערב קבוע- החל מ 18:30 - מקלחות, אוכל ובד"כ הם היו נרדמים תוך כדי האוכל או מיד אחרי על הידיים שלנו ומושכבים במיטה עד 20:00. בימים האחרונים חל שינוי- הם נרדמים מהר מאוד תוך כדי האוכל, מושכבים במיטה בלי בעייה ואחרי בערך רבע שעה מתעוררים פתאום בבכי ואי אפשר להרדים אותם בחזרה. אנחנו מחזירים אותם לסלון והם משחקים עוד כשעה בשמחה, אח"כ מתחילים לקטר ואז צריך להרדים אותם על הידיים או על טרמפולינה רוטטת ההרדמה לרוב לוקחת הרבה זמן ומלווה בבכי. אנחנו מתוסכלים מהשינוי הזה ולא רוצים שיתקבע להם הדפוס החדש אבל אני גם לא מבינה מה אנחנו יכולים לעשות אחרת...
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר השכבה של תאומים
אודט בוקאי24/10/2009שלום עמית
ראשית אני רוצה להתפעל מסדר היום הקבוע שהצלחתם לייצר עבור התאומים, מה שעזר להם עד כה להסתגל היטב לעולם כמקום חדש, גם אם לאחרונה חל שינוי בדפוסי השינה. בנוסף, התרשמתי מהסנכון הרב הקיים בין התאומים בשעות השינה והעירות, בחלקו אתם תרמתם לו ובחלקו "הווית התאומות". ידוע כי תאומים רגישים מאוד זה לזה ומרגישים אחד את צרכי השני עוד מהבטן (אגב, האם הם תאומים זהים?). עם זאת, חשוב כבר מגיל צעיר לאפשר ביטויי נפרדות לצרכים השונים שכן קיימים-ותפקידכם כהורים לזהות אותם עבורם. האמנם-כאשר האחד עייף גם השני עייף באותה מידה? וכאשר האחד מתעורר, גם השני שבע משינה? הנטייה לייחס צרכים זהים/דומים לתאומים ניזונה בשלב זה(גיל חצי שנה) גם מהעובדה שהיכולת שלהם לתקשר את הצרכים השונים שלהם היא מוגבלת, ועליכם חל התפקיד להבחין ב"ניואנסים" הקלים למשל של הקיטור והבכי-האם זה בכי שמבטא רעב/עייפות/בהלה וכו'.. קיים גם מרכיב הנוחות שמגיע מהצורך שלכם, לספק את אותם צרכים באותו זמן (עכשיו כולם אוכלים/ישנים/משחקים) כדי לשרוד את העייפות המרובה...אתגר הנפרדות ילווה אתכם כהורים לתאומים לאורך חייהם, בתחומים שונים ולא רק בשינה.
וספציפית לעניין השינה-
יתכן ומדובר בקפיצה התפתחותית ולכן נדרשות להם פחות שעות שינה ביום/בלילה. העובדה, כי הם נרדמים ומתעוררים כעבור רבע שעה, יכולה להיות קשורה לכך שעצם ההאכלה היא פעולה מרדימה ולכן הם שוקעים בשינה, אך יתכן כי הם עדיין ערניים ולכן מתעוררים כעבור זמן קצר. בנוסף, בהחלט יתכן כי ההרגל שהם רכשו-לא להרדם במיטה אלא על טרמפולינה רוטטת או על הידיים, מתחיל לתת אותותיו. ברגע שהם מתעוררים ומבינים כי הם כבר לא על הידיים אלא במקום אחר מהמקום האחרון בו נרדמו-הם "מתעוררים לגמרי" וצריך לחזור על הטקס שנית(כמה מתיש!).
לכן, קודם כל רצוי לבצע הפרדה ככל שניתן בין שעת ההשכבה לבין ההאכלה, לנסות למשוך אותם (כל אחד לפי יכולתו!) ככל שניתן ערים (הם כבר גדלו מעט ויכולים לעמוד במעט יותר שעות עירות) ולנסות בהמשך להשכיב אותם במיטתם ולאפשר להם להרדם במיטה, בליווי נוכחות שלכם, דיבור שקט, ליטוף וכו'.. יתכן שבעקבות הכנסת השינויים הללו, תזהו קושי גדול יותר של אחד מהם לעומת יכולת הסתגלות טובה יותר של האחר, שיראה לכם כי הוא לא ממש היה זקוק לכל הריטואל(האכלה/ידיים/רטט) ו"קיבל" אותו אולי בעקבות אחיו..
הרבה הצלחה!
אודט* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו
תינוקות לא רוצה לאכול את הבקבוק
מאיזה גיל רצוי לעבור למיטת ילדים נפתחת?
תלישת שערות אצל פעוטות והאם ניתן לטפל
קשיים בגן בבוקר ואובדי עצות
כללי בטיחות ילדים עבור סבא וסבתא
התינוקות מעדיפים את אבא- לא הולכים לגן
אלימות בין אחים- דרכי התמודדות אפשריות
כאבי גזים לתינוק בן חודשיים וחצי
ילד בן 6.5 עם פחדים להישאר לבד מה לעשות?
ערוץ הבריאות
האם אתם קמצנים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)








.jpg)
