מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- לא רוצה בבוקר ללכת לגןרוז22/10/2009
שלום
יש לי ילדה בת שלוש ואני כרגע נמצאת בהריון מתקדם
הסתגלות לגן היתה חלקה ללא בכי ודרמות אבל..... הילדה היתה איתי בבית כשבועייםב בחודש הזה עקב דלקת ריאות
שבנהם יום אחד נשלחה לגן כי לא גילו דלקת ריאות ויום אחר אחרי שדלקת ריאת עברה אבל היא לקחה אנטיביוטיקה היא היתה בגן והיה לה קשה אז למחרת נשארה איתי עוד יום שתתחזק
ומאז ביומיים האחרונים
ב בוקר שאני אומרת שצריך להתארגן לגן היא צורחת לא רוצה רוצה להיות בבית!!!!!
אתמול שלקחתי אותה מהגן היא סיפרה לי על החוויות שעברה והיום היום בבוקר לא רוצה ללכת לגן !!!!!!!!!!!!
מה קורה פה?????איך אני אמורה להתנהג???
יש לציין שהיא שואלת אותי על ההריון ואני משתפת אותה ????* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שכחתי לציין שאני לא עובדת
רוז22/10/2009ומי שלוקח אותה לגן בבוקר זה אבא
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההעדרות ממושכת מהגן וסירוב ללכת
בשמת אהרונסון24/10/2009שלום רוז,
בת 3 תחווה העדרות של שבועיים מהגן כתקופה ארוכה של יציאה מהשיגרה, ותקופה זו תיראה לה ארוכה יותר מכפי שיחווה אותה המבוגר. סביר להניח שהשהייה איתך והטיפול שלך בה, נעמו לה והשאירה טעם לעוד... אני מניחה שקשה לה לחזור לגן אף יותר כשהיא מבינה שאת אינך עובדת. כמו כן עצם ההריון מטבעו מותיר עליך ועליה את השפעתו- עייפות, כבדות פיזית , פחות פניות רגשית לסביבה וכו', כך שכבר כעת היא עלולה לפתח תגובה של חרדה לאבד אותך (חרדה כזו יכולה לבוא לי'די ביטוי בקשיי כניסה לגן). חשוב להרגיע את החרדה הזו, ויחד עם זאת, לחזור לשיגרה.
לכן, לאחר שהבריאה והתחזקה, הדבר הנכון ביותר עבור שתיכן הוא לחזור לגן באופן סדיר. רצוי לדבר איתה על הדברים, "לאוורר" תחושות טובות כמו כמה היה נעים לשתיכן לבלות יחד כשחלתה, להיזכר באיך ביליתם את היום. וכעת תמה התקופה הזו, הגן וכל החברים מחכים לה כדי שתוכל להמשיך לגדול ולשחק. חשוב להרגיע ולהבטיח את המשך הקשר המיוחד ביניכם דרך שהייה נעימה יחד לאחר שעות הגן ובסופ"ש. כל זאת לאחר שמצאת זמן לנוח ולחדש כוחותיך בשעה ששוהה בגן במהלך היום.
בהצלחה רבה,
בשמת* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה על התגובה בהמשך לדברי
רוז25/10/2009בשלושה הימים של חזרה לגן מאןד קשה לה לישון בגן והגננת אמרה שהיא צועקת הרבה אמא אמא
הביאו לה את חפץ המעבר תוכי
והילדה מספרת שמאוד קשה לה להרדם והיא לא רוצה לישון בגן כי היא מתגעגעת לאמא (למרות שהיא זקוקה לשינה הזאת )יש לציין שזה משהו חדש לה עד כגיל שלוש הייתי אוספת אותה באחת מהגן ואו שהיתה ישנה בבית או שנרדמת בסביבות שבע עד הבוקר
כל הבכי הזה ממש קורע לב הצעתי לה עוד חפץ מעבר והסברתי שהיא תתעורר מהשינה ותהייה קצת עם החברים אמא תגיע
יש לי עוד שאלה בנושא של גמילה הילדה גמולה ובגן בשנת הצהרים היתה מפספסת אז הבאתי חיתולים לשנת הצהרים במהלך השבועיים שהיתה איתי היא נגמלה מחיתול בצהרים ובערב
השאלה האם בזמן הסתגלות שוב לשינה בגן זה הזמן להוריד את החיתול של שנת הצהרים או לחכות שבוע שבועיים???* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהעדיין מחכה לתשובה
רוז27/10/2009* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלורד
בשמת אהרונסון29/10/2009שוב שלום ורד,
חזקי ואימצי על כך שהמשכת בחזרה לשיגרה ועל ההתמדה של בתך בגן. לעיתים מאוד לא פשוט להורים לצפות מהצד בילדיהם המתמודדים עם תסכולים ושינויים. למעשה, היכולת של הילד להסתגל לשינוי תלויה ביכולת של ההורה לשאת את הקשיים הכרוכים בכך. על כן כאשר ההורה תומך בעקביות במאמצי הילד, מחזק אותו ונותן אמון ביכולת של הילד לשרוד קשיים, בהדרגה הילד שואב מכך ביטחון שיכול להקל על ההסתגלות שלו. בהמשך (לאורך שבועות וחודשים) הילד משכלל את יכולת ההסתגלות שלו ומכליל אותה לתחומים נוספים. כדי להמחיש את המקרה ההפוך- במידה ובתך תבין מתגובותיך שאינך מעוניינת שתישן בגן/ שאת זקוקה לה לצידך/ שאינך סומכת על הגן וכו'- הרי שהדבר יקשה עליה את החזרה לשיגרת הגן.
לגבי הגמילה, התשובה תלויה בכמה מרטיב: אם נוטה להרטיב בגן בשעת שנת הצהריים, הרי שניתן עדיין להיעזר בטיטול. שליטה על הצרכים בשעת השינה נרכשת רק לאחר שנרכשת שליטה טובה בצרכים במהלך היום. במידה ותקום מהשינה עם טיטול יבש כמה ימים רצופים, נניח שבוע, הרי שניתן לנסות חדול מהשימוש בו.
בברכה,
בשמת* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה על התשובה אומנם עכשיו הלא רוצה
רוז30/10/2009ללכת נשמע פחות נחוש אבל עדיין קשה לה בשינה והיא אומרת לי שהיא עצובה שהיא ישנה בגן כי היא מתגעגעת להזכריך אני בהריון מתקדם מה אני אמורה להגיד לה וכמה זמן התהליך הזה נמשך?????? לדוגמא יום שישי אין לה בעיה ללכת לגן וגם בקטע החברתי בגן אין לה בעיה
בעיה שניה שהגננת אומרת שהיא בוכה במעברים למשל: מחצר לאוכל אז הם מדברות איתה לפני כדי למתן את התגובה מה אפשר לעשות בעניין הזה גם בבית קשה לה במעברים????
שבת שלום* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהפרידה מאמא
dolly29/10/2009הי
אני אמא ל4 ילדים ת בגילאי אחת עשרה . שבע (בת).שלוש וחצי.ושנה וחצי.
כשהייתי בהריון באחרון שלי הילד שלי בן השלוש וחצי היה עושה לי בעיות בהיתנתקות גם כשהייתי יוצאת לקניות והיה הוא נשאר בבית הוא היה בוכה ובהחלט גם לגן. אני היתמודדתי עם זה על ידי כך שהיסברתי לו שאני מייד חוזרת ותמיד הבאתי איתי כשחזרתי מציצה או כל דבר קטן ולכן כשהייתי נפרדת מימנו הייתי מסבירה לו שאני חוזרת שייזכור שאיתי גם תבוא הפתעה.
בהצלחה רבה וכיף עם הילדים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו
תינוקות לא רוצה לאכול את הבקבוק
מאיזה גיל רצוי לעבור למיטת ילדים נפתחת?
תלישת שערות אצל פעוטות והאם ניתן לטפל
קשיים בגן בבוקר ואובדי עצות
כללי בטיחות ילדים עבור סבא וסבתא
התינוקות מעדיפים את אבא- לא הולכים לגן
אלימות בין אחים- דרכי התמודדות אפשריות
כאבי גזים לתינוק בן חודשיים וחצי
ילד בן 6.5 עם פחדים להישאר לבד מה לעשות?
ערוץ הבריאות
האם אתם בדיכאון?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)



.jpg)
