אם חד הורית

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • אם חד הורית
    חנה
    06/11/2009


    שלום,
    אני רווקה בת 36 יש לי בת בת שנתייםץ אבי הילדה בן 55 וגם הוא
    רווק.
    מזמן לידתה של ביתי ועד לפני חודשיים גרנו שנינו עם אבי הילדה
    (היינו כזוג לכל דבר)בעיר במרכז הארץ אבל נפרדנו ושנינו גרות
    כרגע עם אימי בעיר בדרום הארץ. אימי אוהבת מאד את הילדה ויש לה
    סביבה מאד תומכת ממנה ומאחיי(אגב אני עובדת ומגיעה הביתה בסביבות
    5:00).
    יחסי עם אבי הילדה נשארו טובים ויש גם תמיכה כספית וביקורים מצדו
    וגם מצידי.
    אבי הילדה מציע לי לגור על ידו, וגם לעזור לי בגידול הילדה ברמה
    היומית.
    ברור לי שתוך שנה שנתיים אעזוב את בית אימי ואגור בקרבת אבי
    הילדה.
    שאלתי היא- מבחינת בריאותה הנפשית של הילדה, מתי כדאי לעשות את
    הצעד הזה, כעת או מאוחר יותר?
    בתודה מראש
    חנה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    אם חד הורית

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • החלטות משפחתיות ופעוטות

    מיכל דביר קורן
    11/11/2009

    שלום חנה,
    ההחלטה היכן לגור, האם בבית אימך או בדירה נפרדת משלך, אינה תלויה רק במה שטוב או מתאים לבתך. עם כל הרצון למצוא עבורה סביבה מתאימה ואופטימלית - שהוא כמובן מבורך ורצוי - מדובר בהחלטה הקשורה למצבך הזוגי, החברתי, הרגשי, הכלכלי והמקצועי, ואלו הם הבטים שלא קשורים אליה. אם תחליטי להתרחק מבית אמך בתך אכן תפסיד את הקרבה היומיומית לסבתה, אבל אולי תרוויח אימא מאושרת ומסופקת יותר? לעומת זאת, אולי דווקא במעבר היא תחווה אותך מתוחה ומוטרדת יותר בגלל הצורך להתארגן ולהסתדר לבדך??
    כלומר, לא מעבר הדירה הוא שישפיע על בתך, אלא החוויה החדשה, שלך ושלה, במסגרת החיים החדשים שלכן מחוץ לבית אימך, על כל המשמעויות שבכך. אני מניחה שיהיה עלייך למצוא עבורה מסגרת חינוכית מתאימה ולגייס לעזרתך מטפלת/בייביסיטר באופן קבוע על מנת להקל על עצמך בטיפול בה, בנוסף לסיוע שאביה יוכל לתת, וזה רצוי מאוד כמוהן. כמו כן, אני מניחה שאימך ושאר בני המשפחה יוכלו להגיע אליכן, ואתן אליהם, לצורך ביקורים תדירים על מנת להיפגש ולשמור על הקשר הקרוב ולא לאבד את התמיכה המשפחתית. נכון שהיא תפרד מסבתא ברמה היומית, אבל אולי תרוויח את אבא? וזה לא פחות חשוב....
    ילדים מסתגלים למעברים בכל גיל (אין הכוונה למתבגרים, אז זה יותר מורכב), אם ההורים שלהם יוצרים עבורם סביבה תומכת, מכינים אותם לקראת המעבר ומתווכים להם אותו. אם ברצונך להתגורר בנפרד מאימך ויש באפשרותך ליצור עבור בתך סביבה מתאימה לצורכיה, היא תסתגל לזה בדיוק כפי שתכיני אותה, וזה לא משנה אם זה עכשיו, או בעוד מספר שנים.
    בהצלחה רבה,
    מיכל

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו