תינוק בן 4 חודשים

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • תינוק בן 4 חודשים
    אורלי שביט
    11/11/2009

    שלום, שמי אורלי ואני אמא לבכורי יהונתן בן ה4 חודשים ,וזקוקה לעזרה
    לאחרונה יהונתן סיגל התנהגות - צורח בקולי קולות (לא בכי אלא צרחות כמו מבוגר) בכדי שאגש אליו . ברגע שאני מגיעה הצרחות מפסיקות. בשנייה שאינו רואה אותי הן ממשיכות שוב. האם להשאיר אותו במיטה ללא מענה?
    הגעתי למצב שאיני יכולה לעשות דבר מבלי שיראה אותי.
    אנא עיזרו לי.
    לפני הלידה כמו כולן קראתי ספרי הדרכה להורות וכל הטיפים המצוינים - כרגע- ברחו מראשי ואינם...
    אשמח לעזרה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    תינוק בן 4 חודשים

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שלום אורלי

    אודט בוקאי
    17/11/2009

    נראה כי בנך עובר שלב התפתחותי בו גם בהעדרך הוא זוכר את קיומך-מה שלא היה קודם לכן מאחר שהיכולת הקוגניטיבית שלו שקשורה בזכרון ובקביעות אובייקט-טרם התפתחה. בנוסף, הוא מקשר כעת בין סיבה ותוצאה ברמה הבסיסית-כשאני צורח-אמא מופיע. לא תארת מה את עושה כאשר את מגיעה-האם את מרימה אותו?מנדנדת את המיטה/לול/עגלה? מה לדעתך מרגיע אותו בהגיעך-עצם המצאותך בטווח ראייתו? הבעת הפנים שלך, טון הדיבור, המגע, התנועה?
    ללא ספק, תינוק בן ארבעה חודשים זקוק להרבה מגע מהדמויות המטפלות בו, אך במקרה זה, נשמע, שהתפתחה התנייה שלילית שבה, דווקא ההענות שלך המיידית לצרחות שלו, מחזקת את הופעתן יותר ויותר. נראה גם שבכיו אינו נובע ממצוקה פיזית(רעב/עייפות/כאב) כלשהי-מאחר שהמעבר בין בכי לרגיעה הוא מיידי.
    אז כמובן שלא צריך להשאיר תינוק צורח להרגע לבד, אבל חשוב בהדרגה לאפשר לו ללמוד להיות לבד ולהשהות את המענה שלנו מעט, ולהפוך את המענה המרגיע שלנו למשהו סמלי יותר ופחות קונקרטי כמו הנוכחות הפיזית שלנו.
    האם ישנם רגעים בהם בנך מסוגל להיות רגוע ולהעסיק את עצמו בצעצוע כלשהו?(אוניברסיטה, מובייל וכו'..) אם כן, כדאי שתגיעי אליו דווקא ברגעים אלו, תחייכי אליו ותשתתפי בהנאה שלו מאותם צעצועים, ביכולת שלו "להעסיק" את עצמו לבד. כך יישבר המעגל שנוצר, בו את מגיעה כאשר הוא צורח-הוא ילמד שאמא מגיעה גם כאשר הוא רגוע ונינוח והוא לא חייב לשם כך לצרוח.
    בנוסף, כאשר הוא צורח, אל תגיעי בבהלה, התחילי מהשמעת קולך ואמירה שאמא כבר מגיעה, כשתגיעי, נסי ככל שתוכלי להשתמש בחפצים על מנת לעניין אותו, הפעלת מובייל או כל צעצוע אחר שמפיק אורות או קולות, תני לו חיתול בד או דבר מה מרגיע אחר-מוצץ וכו'.. והשארי לידו, מדברת ברוגע ומלטפת-לא בהכרח מרימה-את זה תשמרי רק למקרה שאין מגמת רגיעה. כך בהדרגה, תלמדי אותו להרגע בדרכים נוספות ולא רק באמצעותך ונוכחותך הפיזית. כך גם תשדרי לו שהכל בסדר ואת סומכת עליו שיירגע, שלא קרה לו שום דבר נורא ומבהיל. שוב, זאת אני אומרת מתוך הבנה שהבכי שאת מתארת משדר "אני לא רוצה להיות לבד, אני צריך שתהיי איתי בכל רגע נתון" ומפסיק מיד כשאת מגיעה. לא כשמדובר בבכי של מצוקה (גזים/רעב/כאב/עייפות)שנדרש מאמץ להרגיעו ונוכחותך (או נוכחות אביו) הכרחית.
    בהצלחה
    אודט

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו