מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- שאלה...ברכה11/11/2009
שלום רב, בתי בת שנה וחודשיים ילדה חייכנית ואנרגטית, בעבר לא היתה כל בעיה היינו מגיעים למקום , למשלחוג כלשהו וישר היא היתה משתוללת , הולכת בין כולם ומעסיקה את עצמה בחודשיים האחרונים לכל מקום שאנחנו הולכות היא נדבקת אליי ולוקח לה זמן להשתחרר היא תחילה להתשחרר אחרי הרבה זמן,גם בגן בו היא נמאצ מגיל שנה אמרו לי שמשהו כנראה מפריע לה כי היא לא כתמול שלשום וגם שם לוקח לה שמן להשתחרר, בבית היא משוחררת ומתנהגת כרגיל , איך אני יכולה לדעת אם עובר עליה משהו ? מה אני צריכה לעשות ?....
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בשלות רגשית וחברתית
אודט בוקאי17/11/2009שלום ליזי
על פי תיאורייך את התהליך שעוברת בתך לאחרונה, נשמע יותר שהיא דווקא עשתה קפיצה התפתחותית משמעותית בתחום הרגשי והחברתי, ואני נוטה לזקוף זאת לכניסתה למסגרת הגן לפני חודשיים. בעבר, בתך השתלבה בקלות בכל אירוע ומקום, דווקא מתוך בשלות רגשית נמוכה יותר וחוסר יכולת לקרוא את הסיטואציה החברתית, בהתאם לגילה. כעת, משגדלה, היא מתחילה להבין את הרעיון של היותה נפרדת ממך, את מה שכרוך בכך-התמודדות לא פשוטה בין ילדים בני גילה, בין מבוגרים שמצפים ממנה לנהוג על פי כללים השונים מאלו שהיא מכירה בבית. היא מתחילה להכיר בקיומה של המציאות החיצונית ולהבין שהיא אינה שולטת באובייקטים בסביבתה (אנשים/חפצים) כפי שפינטזה באופן התואם להתפתחותה. הבנה זו היא תהליך הדרגתי של גדילה ובשלות, והיא כרוכה גם בתחושת וויתור וכאב. לכן, כיום היא מודעת יותר לפגיעות שלה ולצורך שלה בהגנת המבוגר-לכן היא נצמדת אלייך, במשאלה שלא תלכי יותר ממנה ולא תפרדו-ההבנה שלך יש חים משלך וצרכים ורצונות משלך שאינם תמיד זהים לשלה-אינה פשוטה עבורה. דווקא תהליך השחרור ההדרגתי במצבים חברתיים לא מוכרים-הוא התהליך הטבעי יותר והבריא יותר-בתך רוצה ללמוד את הסביבה החדשה אליה נקלעה-ממקום בטוח-צמוד אלייך, ומתוך צפייה באחרים-מה הם עושים, "מי נגד מי" וכו'. רק כאשר תרגיש בטוחה, היא תתחיל להשתחרר. תפקידך הוא לאפשר לה את הקצב הזה, וללוות אותה בהדרגה עד שהיא תפרד ממך ותרצה להשתלב, ולא להקדים את המאוחר-מה שמעורר בדרך כלל את התגובה ההפוכה-הצמדות ובהלה.
לגבי הגן, לא ברור למה כוונתם שאינה כתמול שלשום-הם בסה"כ מכירים אותה תקופה קצרה ואין להם בסיס מוצק להשוואה-מה שלך כן יש.
בכל אופן, אם את מרגישה שמעבר להתחממות האיטית שלה כיום, ישנה מצוקה שמתבטאת בתחומים אחרים-בכי מרובה במהלך היום, חוסר תאבון, חוסר עניין במשחק, התפרצויות זעם וכו'-אז יש מקום לבדיקה מעמיקה יותר.
בברכה
אודט* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו
תינוקות לא רוצה לאכול את הבקבוק
מאיזה גיל רצוי לעבור למיטת ילדים נפתחת?
תלישת שערות אצל פעוטות והאם ניתן לטפל
קשיים בגן בבוקר ואובדי עצות
כללי בטיחות ילדים עבור סבא וסבתא
התינוקות מעדיפים את אבא- לא הולכים לגן
אלימות בין אחים- דרכי התמודדות אפשריות
כאבי גזים לתינוק בן חודשיים וחצי
ילד בן 6.5 עם פחדים להישאר לבד מה לעשות?
ערוץ הבריאות
האם אתם טיפוסים רגישים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)








.jpg)
