לא מוכן לאכול את האוכל של הגננת

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • לא מוכן לאכול את האוכל של הגננת
    מיכלי
    13/11/2009

    שלום!
    בני היקר בן שנה. לפני כחודש הוא נכנס למשפחתון, עם עוד שני ילדים, אחרי ששהה מגיל 3 חודשים עם מטפלת מסורה ואוהבת. בשבועיים הראשונים היה לא קל, אבל נשמעתי לעצה שננתן לי כאן בפורום, התאזרתי בסבלנות, ואורי השתלב בגן נפלא: הוא משחק עם הילדים, ישן, אוכל, מרוצה מאוד כשאני באה לקחת אותו, ישן היטב בלילה ובקיצור הכל נפלא.
    יש לי רק עוד בעיה אחת קטנה: אורי לא מוכן בשום אופן לאכול את האוכל שהגננת מבשלת לצהריים. את הפירות בבוקר הוא אוכל, אבל בצהריים הוא מוכן רק לאכול את האוכל שאני מביאה לו מהבית.
    אני אציין כי כבר בשבוע הראשון נתקלתי בבעיה הזו, ומאחר שגם שאר הדברים היו לו קשים מאוד, החלטתי לוותר ולא להכריח אותו להתרגל גם לאוכל חדש ולכן הבאתי לו אוכל מהבית. אולם עכשיו, הוא התרגל לכל שאר הדברים חוץ מזה ואני בבעיה...
    אציין שהאוכל שהמטפלת נותנת לו דומה מאוד לאוכל שלי, במרקם ובטעם. ניסינו גם לתת לו את האוכל שלה מהקופסא מהבית אולם הוא סירב בכל תוקף. אני בתחושה שלא טעם האוכל מפריע לו ממש, אלא זה סוג של דרך להפגין שליטה. מצד שני - אני לא רוצה שהוא לא יאכל ולא יודעת איך לצאת מהסיפור הזה...
    אשמח לעצה!

    תודה,
    מיכל















    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מקפיצה :)

    מיכלי
    20/11/2009

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בררן באכילה בגן

    בשמת אהרונסון
    24/11/2009

    שלום מיכל,

    יציאת התינוק מהבית לראשונה למשפחתון היא אירוע משמעותי ומרגש, אך דורש כוחות רבים מהתינוק ומההורים גם יחד. כל תינוק יחווה תקופת התסתגלות מסויימת במקום החדש, במהלכה יכיר הרגלים, חוויות, גירויים ודמויות חדשות, מהן מהנות יותר או פחות. בכל חוויה של למידה נדרשת השקעת מאמץ ואף ויתור על הרגלים ישנים, שאינו בהכרח נעים, אך הילד יכול לצאת ממנו נשכר.
    עניין האכילה בגן הוא חלק ממערכת שלמה של גירויים אליהם הילד צריך להסתגל. החל מהדמות שמאכילה אותו, ועד לשוני במרקם, בטעמים, בטמפרטורה, בצורת ההגשה וכו'. בדבריך את מתארת את הקושי בנימה אישית ("יש לי רק עוד בעיה אחת קטנה"), אך ההסתגלות לאוכל החדש היא שלו, והיא איננה שלך. היכולת לאכול אוכל חדש במקום חדש משמעותה לתת אמון במקום הזה כמקום מיטיב, מזין, הפותח אפשרויות חדשות. הורים יכולים לסייע לילדיהם בהסתגלות למקום ולאוכל החדש, במידה וייתנו אמון בעצמם במטפלת ככזו שיכולה למלא את מקומם בהזנת בנם. לעומת זאת, ההישענות על אוכל מהבית יוצרת תלות בך ובבית, מקשה על ההסתגלות למעון (כמובן לא במכוון) ומעבירה מסר עקיף שהאוכל המבושל בבית עדיף על זה של המטפלת. אני מבינה שסה"כ את סומכת על אותה מטפלת, ולכן כדאי פשוט לחדול מהרגל השלמת האוכל מהבית. לומר לו שבמשפחתון אוכלים כמו כל הילדים. כאשר יהיה רעב במשפחתון, יאכל באופן טבעי, מרצונו, ובכמויות המתאימות לו.
    בהצלחה, הסתגלות קלה ובתיאבון,
    בשמת

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו