חרדת זרים בגיל 3 חודשים?

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • חרדת זרים בגיל 3 חודשים?
    נטלי
    15/11/2009

    הבת שלי בת עוד שבוע 3 חודשים. הסבים והסבתות גרים במרחק נסיעה של שעתיים ולכן רואים אותה פעם בשבועיים, לפעמים פעם בשבוע.
    עד עכשיו כל סופי שבוע היו בסדר. אבל בסוף שבוע האחרון פתאום חל שינוי דרסטי, כאשר הגענו הילדה פשוט נכנסה להיסטריה של כמה שעות, הדבר היחיד שהיה מרגיע אותה זה להחזיק אותה מאונך על הכתף ושחס וחלילה לא תראה פרצוף של מישהו זר (סבתות וסבים), היא סירבה לאכול למרות שלא אכלה יותר מ4 שעות, ופשוט הייתה בוכה מכל פיפס קטן.
    בבוקר היה קצת יותר טוב, כי הייתה רק אמא שלי והיה שקט בבית.

    בכל מקרה גם בשבת בערב, לפני שעזבנו עדיין היה לה קשה לראות פרצופים זרים (חוץ משלי ושל בעלי).

    אני ממש מיואשת, כי אנחנו גרים רחוק, ואין לנו פה משפחה וחברים, וכל ימי שבוע היא רואה רק אותי ואת בעלי בערב...

    איך היא תתרגל לאנשים זרים, במיוחד לסבתות וסבים אם היא רואה אותם לעיתים רחוקות?
    האם היא תגדל להיות ילדה שקשורה רק להורים ומפחדת מאנשים?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    חרדת זרים בגיל 3 חודשים?

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הסתגלות למצבים חדשים

    מיכל דביר קורן
    24/11/2009

    שלום נטלי,
    בתך קצת צעירה בשביל לפתח חרדת זרים, ונראה לי שהתגובה שלה בעת הביקור המשפחתי מתייחסת לכל החוויה הרגשית שעברה עליהם: היא נסעה למשך שעתיים באוטו, הגיעה למקום חדש שאינה מכירה, עם קולות, ריחות וצבעים חדשים, והיא נאלצה להתמודד עם המונים שרצו להתבונן בה, לדבר אליה ולהחזיק אותה.... למרות שכבר "עברתם" את זה בשבועות קודמים, היכולת של בתך כעת לסנן את כל ההצפה הזו נמוכה יותר, היא יותר עירנית מבעבר ולכן יותר מגיבה לכל הנעשה, יותר נלחצת. התגובה הזו לא "מבטיחה" שכך היא תתייחס אל אחרים תמיד!! בהדרגה היא תתרגל לסיטואציה, תחווה את הנסיעה ואת הביקור כפחות מציפים ותוכל להתמודד טוב יותר. בוודאי שקרבה יומיומית יותר עוזרת, לה וגם לכם, לא פשוט לגדל תינוקת בלי תמיכה משפחתית קרובה, אבל החברותיות שלה לא נמדדת בתגובה זו. כפי שאת בעצמך הבחנת, למחרת היום, כשאימך הייתה מעט יותר מוכרת והבית יותר שקט, היא הייתה רגועה הרבה יותר. בגילה חשוב מאוד לווסת את עוצמת הריגושים האלה, להפחית את עומס השינויים, כדי לעזור לה לווסת את עצמה ואת תגובותיה הרגשיות למעברים. למשל, אולי טוב יהיה עבורה אם במידת האפשר תגיעו בשעה שקטה יותר, היא תתרגל למספר קטן של אנשים ולבית רגוע יותר, ובהדרגה אחרים יצטרפו.
    בהצלחה,
    מיכל

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה רבה על התשובה

    נטלי
    27/11/2009

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו