מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- בתי בת השנה מכה את עצמהצח29/11/2009
ישנם מצבים שבתי בת השנה מתחילה לבכות ולהכות את עצמה בפנים. בהתחלה נלחצתי מאוד ואמרתי לה "טובה" לא להרביץ אך ראיתי שהפעולה חוזרת על עצמה ובתדירות גבוהה יותר לכן היום לראשונה החלטתי להתעלם ותוך כדי שבכתה המשכתי לנהל שיחה עם אחותי שהיתה עימי. בתי הפסיקה את הבכי בין רגע. השאלה היא מה התופעה הזו בכלל? האם זה דפוס התנהגות מוכר? מה אפשר לעשות כיצד עלינו להתנהג?
אודה לכן מאוד על התשובה
בתודה מראש
חי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תינוקת המכה את עצמה
אלינור02/12/2009כן, גם אותי זה מעניין
ביתי בת שנה ו3 עושה את זה לעיתים קרובות כאשר היא לא מרוצה ממשהו או שלא מקבלת משהו שהיא רוצה
מה עושים?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההכאה עצמית אצל תינוקות
מיכל דביר קורן09/12/2009שלום לצח ולאלינור,
שניכם מתארים תופעה בה תינוק/ת מכים את עצמם בעת תסכול וכעס ומתוך סערת רגשות. מדובר בתופעה דיי שכיחה אצל תינוקות, אם כי לא חיובית ואף קשה לעיתים להורה העומד מן הצד. לרוב התינוקות שנוהגים כך הינם תינוקות בעלי מזג סוער יותר בעלי קשיים בוויסות ובהרגעה עצמית. כשהם נסערים מחוויה רגשית כלשהיא: נעלבים, כועסים, עצובים, מאוכזבים וכדומה - הם לא מצליחים להיעזר באחר על מנת להירגע ולא מצליחים בעצמם לווסת את רגשותיהם או להגיב בדרך מעט יותר מאוזנת. לעיתים קרובות התנהגות זו גוררת תגובות הלם וזעזוע אצל ההורים והתינוקות קולטים את עוצמת האפקט עד שהם מגבירים את התנהגותם ואף לומדים להגיע במהירות רבה יותר לעוצמת תגובה כזו, באופן לא מודע, על מנת להשיג התייחסות. תופעות דומות הן למשל תינוקות שמקיאים מתוך בכי או מתוך תסכול וכדומה.
אז מה לעשות? חשוב לנסות להקנות לתינוק אמצעי-הרגעה והרגעה עצמית נוספים בטרם התפרצות הבכי מגיעה לעוצמות אלו ולנסות להעביר את התחושות למילים. גם אם הם אינם מבינים עדיין את המשמעות המלאה של הדברים, תינוקות בני שנה יוכלו להרגע ולהתנחם למשמע הקול המרגיע של ההורה המנחם אותם, וכמובן להציע אלטרנטיבה לתסכול: "את כועסת עכשיו כי אימא לא נתנה לך את השרשת אבל הנה אנחנו יכולות לשחק ביחד בכדור". כשמדובר בתינוקות צעירים כל כך, אני לא ממליצה להתעלם כיוון שזה אולי יעיל בשלב הראשון, אבל לטווח הרחוק זה פוגע בחוויית האמון של התינוק בעולם ובתחושה שההורה נמצא שם עבורו כדי להרגיע, לנחם ולעזור לו להרגיע עת עצמו.
אם התופעה תדירה ונמשכת אני ממליצה לפנות לייעוץ מקצועי.
בהצלחה,
מיכל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו
תינוקות לא רוצה לאכול את הבקבוק
מאיזה גיל רצוי לעבור למיטת ילדים נפתחת?
תלישת שערות אצל פעוטות והאם ניתן לטפל
קשיים בגן בבוקר ואובדי עצות
כללי בטיחות ילדים עבור סבא וסבתא
התינוקות מעדיפים את אבא- לא הולכים לגן
אלימות בין אחים- דרכי התמודדות אפשריות
כאבי גזים לתינוק בן חודשיים וחצי
ילד בן 6.5 עם פחדים להישאר לבד מה לעשות?
ערוץ הבריאות
האם אתם טובים במיטה?
.jpg)
.jpg)
.jpg)








.jpg)
