איך מלמדים תינוקת לסדר את המשחקים

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • איך מלמדים תינוקת לסדר את המשחקים
    רוית
    19/01/2010

    איך מלמדים תינוקת אינטלגנטית בת שנה (וחודשיים) לסדר את המשחקים?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שלום רוית

    אודט בוקאי
    27/01/2010

    למידה מתרחשת במספר אופנים-
    1. מצפייה במודל-אם את ובעלך אנשים מסודרים, בתך תלמד גם היא שסדר הוא ערך חשוב ומוערך במשפחתכם.
    2. למידה מתוך חוויה רגשית מהנה-סוג של למידה עם התנייה:ברגע שסידור משחק יהיה בעל קונוטציה חיובית ונעימה-יהיה לבתכם קל יותר להשתתף במשימה-וכך גם ההיפך:נסו לסדר כחלק ממשחק-בואי נאסוף את כל הכחולים, אח"כ את כל האדומים-כל הכבוד-חיזוק חיובי וכו'..(כרגע זה עוד מוקדם מבחינת מושג הצבע, אך בהמשך זה יכול להיות רלוונטי).אפשר גם לפי תורות-פעם אמא פעם את. בהמשך-בואי נראה מי אוסף הכי מהר/הכי הרבה. אם נאסופ, נוכל לשחק במשחק הבא שאת רוצה...וכו'...
    יש גם את החיזוק השלילי-אם לא נאסופ, לא נוכל לפתוח עוד משחק..
    3. עקביות היא גורם חשוב בלמידה-אם פעם תתעקשי על סידור ופעם אחרת תסדרי את במקומה-מהר מאוד היא תבין שזה לא הכרחי ובסוף בלאו הכי אוספים עבורה.

    הכלל ההתפתחותי המנחה הוא לדרוש מהילד בהתאם ליכולת בגיל המתאים. למשל, לא נצפה מילד בן שנה שנתיים לאסופ הכל לבד-עצם הכנסה של מספר פריטים חזרה לקופסא, כאקט סמלי כבר יכולה להיות מחוזקת, מאחר שהילד מבין שיש לו גם חלק בלאסוף-הכמות לא חשובה. אם הילד מתחיל ו"נתקע", חשוב להביע גישה חיובית-אולי אתה צריך עזרה-בוא נאסוף יחד -זה תמיד קל יותר.
    המטרה שזו לא תהפוך להיות מטלה מעיקה אלא חלק משיגרת חיים ברורה.

    בהצלחה, אודט

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו