העדפת צד

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • העדפת צד
    גל
    19/01/2010

    שלום,

    לאחרונה שמנו לב שבני (שנה ו-4) משתמש הרבה ביד שמאל, וניתוח קצר העלה שרוב הזמן אנחנו בחוסר מודעות גורמים לו לכך (לדוגמה - אני יושבת מצד שמאל שלו בזמן האוכל ולכן תמיד מגישה לו כפית וכו ליד שמאל). האם זהו סימן שהוא שמאלי? האם זה בגלל שאני מרגילה אותו לכך?
    האם כדאי לשנות צד ולנסות לעודד את צד ימין? האם העדפת צד (ימני או שמאלי) היא תכונה מולדת או נרכשת?

    תודה,
    גל

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    העדפת צד

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • רכישת דומיננטיות יד בגיל הרך

    אודט בוקאי
    27/01/2010

    את שואלת שאלה מתחום הריפוי בעיסוק, אך אנסה לענות לך ככל יכולתי.
    העדפת צד היא תכונה מולדת , אך ידוע כי כאשר סביבה מחזקת שימוש ביד מסוימת באופן קבוע(למשל, אוסרת על שימוש ביד "הלא רצויה" ומעבירה באופן אקטיבי ליד "הרצויה") תווצר העדפה ליד המחוזקת, אך יחד עם זאת יתלוו לכך קשיים בעתיד, מאחר שזו לא היד הדומיננטית על פי הנטייה המולדת.
    המקרים בהם חשוב לתת הזדמנות שווה לשני הצדדים קשורים יותר לתינוקות רכים שבגלל מגבלת התנועה שלהם-תלויים באופן בו מניחים אותם:כאשר משכיבים תינוק רך לישון-להשכיב פעם עם הראש ימין ופעם שמאל. להציג לו גירויים סביב המיטה בכיוונים שונים.כך גם לגבי תינוק יונק-להגיש לו כל פעם שד אחר.
    בעבר, רווחה הדעה כי דומיננטיות שמאלית מייצגת בעיה בתפקוד המוח/הנוירולוגי. כיום ידוע כי אין לכך הוכחות של ממש וההמלצה הגורפת היא לא להתערב בתהליך רכישת הדומיננטיות.
    ככלל, ניתן לקבוע דומיננטיות יד לקראת גיל שנתיים-שנתיים וחצי. מגיל זה, כאשר מבחינים בהעדר דומיננטיות בידיים(שימוש לסירוגין בשתי הידיים) חשוב לבצע מעקב עם מרפאה בעיסוק. אם בנכם משתמש באופן קבוע ביד מסוימת, גם אם זו יד שמאל-שהרי הוא השיג דומיננטיות יד וזה תהליך תקין וטוב.
    ואופרטיבית-נסו לא להגיש לבנכם חפצים(כלי אוכל/צבע/משחק) ליד מסוימת, אלא , הניחו לפניו את החפץ ותנו לו לבצע את הבחירה. כל התערבות מצדכם מיותרת-תנו להתפתחות הטבעית לעשות את שלה.
    אם יש לכם עדיין שאלות בנושא-מומלץ לפנות לפורום של מרפאות בעיסוק.
    בברכה, אודט

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו