מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- מתלבטתמיטל20/01/2010
שלום רב,
הכנסתי את בנותיי התאומות בגיל שנה וחצי למשפחתון ( 5 ילדים כולל אותן ) עם מטפלת אחת מקסימה שהמשפחתון נמצא בביתה. וילה גדולה עם חצר , חדר משחקים לילדים שבו הם גם ישנים, פינת ישיבה והאכלה. אבל זה לא גן אמיתי: מספיק שילד אחד לא נמצא הן כמעט לבד... ואין אינטראקציה עם ילדים כמו שיש בגן....ובכל זאת הן בתוך בית.
רציתי חממה כזאת כמו הבית נכון לגיל שהן נכנסו לשם. אבל בספטמבר הן יהיו כבר בנות שנתיים וחצי ואני מתלבטת האם להשאיר אותן עוד שנה? או להעביר אותן לגן אמיתי..... מכל המשתמע מיכך.. עם יותר ילדים.... עם המוןןןןןןןן משחקים, עם יותר פעילויות. או שהן עדיין רכות וקטנות וכדאי בכל זאת להשאיר אותן במשפחתון.
אשמח לשמוע את דעתכן המקצועית.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אנא ענו לי....
מיטל23/01/2010* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמבקשת תשובה......
מיטל25/01/2010* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבחירת מסגרת גנית לתאומות
אודט בוקאי27/01/2010שלום מיטל
אכן נשמע שלגיל שנה וחצי מסגרת המשפחתון התאימה לבנותייך התאומות (מסגרת שסיפקה יחס אישי, עם אוריינטציה למילוי הצרכים הבסיסיים-אוכל/שינה/החתלה וכו') ואילו כעת, לקראת גיל שנתיים וחצי, הצרכים שלהן בתחום החברתי וגם ביתר התחומים-הקוגניטיבי, המוטורי וכו'.. השתנו, והן זקוקות למסגרת יותר מובנית, עם יותר חשיפה לתכנים, דרישות גבוהות יותר, עצמאות ויכולת למידה של כללים חברתיים.
אם בנותייך מפותחות בהתאם לגילן, אין כל מניע לרשום אותם למסגרת גנית. אם יש לך ספק לגבי מידת הבשלות שלהן להתמודדות עם ילדים בגילן, את יכולה למקד את החיפוש שלך במסגרת גנית עם מעט ילדים יחסית, עם טווח גילאים מצומצם ככל שניתן סביב הגיל שלהן ועדיפות שהן יהיו בין הגדולות בגן. גם מסגרת גנית עם חלוקה לקבוצות (צעירים ובוגרים) יכולה לתת מענה מותאם לצרכים של הגילאים השונים.
חשוב לי לציין, שכאשר דנים בהתאמת מסגרת לתאומות, חשוב לקחת בחשבון את הצרכים האינדווידואליים של כל אחת-האם שתיהן מפותחות באותה המידה? האם לשתיהן תתאים מסגרת עם כמות יחסית גדולה של ילדים, כמו בגן, או שאחת מהן זקוקה למסגרת קטנה יותר וכו'.
גם אם לא מבצעים הפרדה בין תאומים, חשוב להנחות את צוות הגן לבצע ביניהם הפרדה ככל שניתן בפעילויות השונות, זאת על מנת לאפשר לכל תאום לפתח אישיות נפרדת משל אחיו ולאפשר לו לפתח זהות משל עצמו(חברים שונים/העדפות שונות של משחק וכו')
בהצלחה,אודט
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו
תינוקות לא רוצה לאכול את הבקבוק
מאיזה גיל רצוי לעבור למיטת ילדים נפתחת?
תלישת שערות אצל פעוטות והאם ניתן לטפל
קשיים בגן בבוקר ואובדי עצות
כללי בטיחות ילדים עבור סבא וסבתא
התינוקות מעדיפים את אבא- לא הולכים לגן
אלימות בין אחים- דרכי התמודדות אפשריות
כאבי גזים לתינוק בן חודשיים וחצי
ילד בן 6.5 עם פחדים להישאר לבד מה לעשות?
ערוץ הבריאות
האם את נשמרת מפני דלקת נרתיקית?
.jpg)
.jpg)
.jpg)








.jpg)
