התאקלמות תינוקת את 7 חודשים בפעוטון

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • התאקלמות תינוקת את 7 חודשים בפעוטון
    אלה
    03/02/2010

    הכנסתי את ביתי בת ה7 חודשים לפעוטון זה היום השני.
    עד היום היא היתה איתי כל יום כל היום ולכן היא מאוד קשורה אלי .
    היום הראשון הכנסתי אותה לשעה וחצי, וברובן היא בכתה. היום הכנסתי אותה לשלוש שעות וכשחזרתי מצאתי ילדה כבויה. ממש עצובה. הבת שלי היא ילדה מאוד מאוד אנרגטית. מקשקשת הרבה זוחלת משחקת לא מסוגלת לשבת בשקט. ומצאתי אותה על כסא בוהה בסביבה בפנים עצובות. היא בכתה מייד כשזיהתה אותי ולא הסכימה שאוריד אותה מידיים או אתרחק ממנה למשך שעה עד שחזרה לעצמה. היה מאוד עצוב.

    מה עלי לעשות? האם זו תגובה נורמאלית לתינוק? האם להשאיר אותה לפחות זמן? להשאר איתה יותר ימים בגן ורק אז לעזוב אותה לבד? אני ממש בדילמה.

    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שלום אלה

    אודט בוקאי
    09/02/2010

    בתך מגיבה באופן מותאם לסיטואציה בה היא נמצאת-סביבה חדשה, דמויות חדשות שאמורות להחליף אותך, את המגע שלך, הדרך בה את נוהגת לעשות איתה דברים, לנחם אותה וכו'..הסתגלות לסביבה חדשה היא תהליך שנדרש לו זמן. במקרה של בתך, אשר נמצאת בגיל בו מתחילה להתפתח חרדת זרים, יתכן שיידרש לה אף יותר זמן. בהנחה שבחרת לה מסגרת מתאימה, בה היא תוכל לקבל טיפול באופן נגיש ורגיש (אמנם לא כמו של אמא אך טוב מספיק), יש כמה דברים שתוכלי לעשות על מנת להקל עליה (ועליך..)את המעבר. ראשית, כן חשוב שבשלב זה תשהי איתה פרק זמן קצר בבוקר, לפני שאת מוסרת אותה לידי מטפלת אחרת. זאת על מנת שתוכל לבחון את המטפלת החדשה, ממקום בטוח, שהוא הידיים שלך. שנית, כדאי לייצר שיחה בינך לבין אותה המטפלת, באווירה נעימה וכשבתך בקרבתך, על מנת שהיא תלמד דרכך, שאת סומכת על אותה מטפלת ומייצרת איתה קשר נעים ומיטיב. מדובר בלמידה חברתית שהתינוק רוכש באמצעות צפייה בתגובת ההורה אל אנשים חדשים בסביבה ודרכה הוא לומד האם ניתן לתת בהם אמון.
    כדאי לייצר סיטואציה משחקית קצרה, בה את בתך והמטפלת יושבות יחד ובאופן הדרגתי תאפשרי את התקרבותה של המטפלת אל בתך ובהמשך תפרדי (חשוב שלא תמנעי מפרידה ) ככל שניתן מבלי להסס, גם אם מופיע בכי. נסי להביא עם בתך לפעוטון חפץ מעבר שבתך קשורה אליו ואשר יזכיר לה אותך ואת הבית בהעדרך (שמיכה/חיתול בד/בובה וכו').
    התגובות של בתך מעידות כי היא מבינה את משמעות הפרידה ממך, ולכן היא נצמדת אליך כאשר את חוזרת. אפשרי לה את קרבתך בשעות שאחרי הגן, היי זמינה אליה וסובלנית להזדקקות הגוברת שלה כעת בך, זהו מצב זמני שיחלוף, ככל שהיא תפנים שאת הולכת אך גם חוזרת, וככל שהיא תרגיש שגם אחרים יכולים להענות לצרכים שלה, לא רק אמה. לכן חשוב שתמשיכי בתהליך כמו שהוא למרות הבכי, ותגדילי בהדרגה את מספר השעות בהן בתך שוהה בפעוטון.
    בהצלחה,אודט

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו