התמודדות עם קנאת אחים

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • התמודדות עם קנאת אחים
    קרן
    23/02/2010

    בני בן השנה ו-10 חוד' חווה "משברון" בעקבות לידת אחיו שנולד לפני חודשיים: הוא הפך להיות תלותי יותר - הוא מתעורר לעיתים תכופות יותר בלילה ורוצה לישון איתנו , מסרב להיפרד בבוקר בגן (הוא כבר שנה בגן) , מעונין שכול הזמן היו איתו- גם שהוא צופה בתוכנית בטלוויזיה הוא רוצה שיחזיקו לו את היד.
    כול התופעות האילו היו גם לפני שנולד אחיו אבל עכשיו רק יחמירו.
    דבר חדש שנוסף זה שכאשר לא עושים מה שהוא רוצה הוא בוכה ומשתעל ומקיא בכוונה - הוא ממש מתאמץ עד שהוא מקיא. כמו כן לעיתים הוא אף מנסה להכות את אחיו .
    אשמח להצעה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    התמודדות עם קנאת אחים

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שלום קרן

    אודט בוקאי
    11/03/2010

    כל התופעות שתארת הן נורמטיביות, בהתייחס לשלב ההתחלתי בו אתם נמצאים-חודשיים לאחר לידה. מן הסתם, לא רק בנכם עבר שינוי משמעותי עם לידת אחיו, אלא גם את ובעלך ומדובר בתהליך של התסגלויות מסוגים שונים, כאשר כל אחד שינה את תפקידו ומיקומו במשפחה בצורה זו או אחרת. תהליך זה דורש זמן משל עצמו והבנה וקבלה של מגוון התנהגויות "רגרסיביות" מצד פעוטות.
    עם זאת, מכיוון שאת מתארת כי בנך נטה לתלות יתר(כמובן ביחס לגילו) בכם עוד לפני הולדת אחיו, אני ממליצה לכם כהורים ללכת לייעוץ של איש מקצוע , על מנת לבדוק דרכים בהם תוכלו לחזק את בטחונו העצמי בהיותו בעיצומו של שלב משמעותי בהתפתחותו-של פיתוח עצמאות מול נפרדות . שלב זה מאוד משמעותי בהתפתחות כל ילד, ולעתים ההתמודדות עמו קשה יותר כאשר בנוסף נולד אח חדש ומביא עמו התמודדויות נוספות.

    אשמח להמליץ לכם על כתובת מתאימה בתהאם למקום מגוריכם.
    בברכה
    אודט

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו