נשיכות של אח קטן

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • נשיכות של אח קטן
    נעה
    21/03/2010

    שלום,
    יש לי ילדה בת 3 ותינוק בן 5 חוד'.
    בתי לא חוותה משבר רציני כשאחיה נולד, פה ושם היו ויש התפרצויות קנאה ותשומת לב, אבל סך הכל היא מאד אוהבת אותו ומפגינה כלפיו המון חיבה - חיבוקים נישוקים וכו'.
    ממש לאחרונה - בימים האחרונים היא נשכה אותו באצבעות ממש חזק- תוך כדי גילוי חיבה אליו.
    זו ילדה מאד מאד ורבלית, מבטאה את עצמה מצויין. בנוסף היא מוקפת באהבה מכולם (נכדה ראשונה במשפחה)
    איך להתמודד עם דבר כזה? זה חזר על עצמו פעמיים, ופעם נוספת איתי.

    תודה רבה,
    נעה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    נשיכות של אח קטן

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • קנאה בהולדת אח

    אודט בוקאי
    08/04/2010

    שלום נועה
    בתך מחפשת מרחב לבטא בו את חוסר שביעות רצונה הלגיטימי ביותר, לעובדה שנולד לה אח שהולך ותופס מקום במרחב המשפחתי-חשוב לא להתעלם מכך אך גם להתייחס לביטויים אלו ברגישות רבה. באופן כללי, חשוב לשוחח איתה על תחושותיה-איך היא מרגישה עם זה שנולד לה אח קטן, ולשים לב לא לחזק אותה יתר על המידה על אמירות כגון-הוא הכי מקסים בעולם, אלא גם לתת לה הרגשה שאתם מטילים ספק בחוויה הכל כך חיובית-זה גם יכול לפעמים להרגיז, לעצבן, אולי את רוצה אותנו יותר, דברים השתנו וכו'.. לאפשר לה להביע געגועים לתקופה שלפני, לדברים שהיו קודם לכן, ובמקביל גם להדהד את הדברים הטובים שהביא איתו למשפחה, אך לא רק..
    אם את נוכחת במקרה שבו היא נושכת, חשוב להתייחס ברגישות ולא בכעס-לשאול מה קרה ולמה הוא בוכה, אם היא מכחישה שנשכה, אולי משהו כואב לו/לא נעים לו..אם היא לא מכחישה-חשוב גם לומר שהתנהגות זו לא מקובלת עליכם, אך גם שאת מרגישה ש"לפעמים את כועסת שהוא הגיע למשפחה שלנו, אולי את רוצה לפעמים להכאיב לו.."חשוב לאפשר לה לבקש סליחה על מנת שלא תישא תחושת אשמה קשה. לומר שהיא גם אוהבת אבל גם קצת כועסת, מקנאה.. ושזה טבעי. לתת דוגמאות מעצמכם, ממצבי קנאה וכעס שלכם. זכרי, כי הכעס האמיתי שלה הוא עליכם בעצם ולא על אחיה-מאחר שאתם הבאתם אותו לעולם, וכרגע היא מבטאת את הכעס עליכם דרכו. ביטויי כעס כלפי ההורים באופן ישיר, הם שלב מסתגל יותר.
    בברכה
    אודט

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו