החדרת מזון וחלקיקים קטנים לאף

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • החדרת מזון וחלקיקים קטנים לאף
    סלי
    31/03/2010

    שלום. בתי בת שנה וחצי נוהגת להחדיר פירורי מזון וחלקיקים קטנים לאף מדי פעם תוך ריכוז רב ובשקט. כשאני מסבירה לה (בתקיפות, לא תוקפנות) שאסור אני שמה לב שהיא ממשיכה בכל זאת ואני נאלצת להפסיק זאת בעצמי. הודעתי והתרעתי במעון ואני שומרת באלף עיניים אבל מאוד חוששת לה ומודאגת מפשר העניין.
    בתי הנה בכורה ויחידה. מלאת שמחת חיים בריאה ישנה היטב, פעילה וחברותית, ללא כל שינוי חריג בהתנהגותה או ביחסה לאחרים.
    התנהגות זאת מתרחשת בעיקר בארוחות (אולי כי אין לה הזדמנויות אחרות אני דואגת לסביבה בטוחה..) אשמח להסבר. תודה רבה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שלום סלי

    אודט בוקאי
    12/04/2010

    את נוהגת נכון מאד כאשר את מונעת מבתך בתקיפות להכניס חלקיקים לאף שלה אשר עלולים לסכן אותה . הצורך של בתך לעשות זאת יכול לנבוע מסקרנות גרידא לגבי הגוף שלה, סקרנות שלא ניתן לאפשר אבל ניתן לשקף לה-את רוצה להרגיש , את בודקת את הגוף שלך. המקבילה לכך היא ילדים שמחדירים אצבע עמוק לתוך אפם. אפשרות נוספת היא שבתך עסוקה בגרייה עצמית שמתבטאת בין היתר בפעילות סביב האף, אבל יתכן כי היא עסוקה בכך בחלקים אחרים של גופה ובצורך במגע מסוג מסוים, או רגישות יתר למגע מסוג אחר. אפשרות אחרונה היא שבגלל הדאגה שלך והאיסור(בצדק) יש עניין רב סביב התנהגות זו ולכן בתך חוזרת ומעוררת אותו, כחלק מבדיקת גבולות. ככל שתגובתך ותגובת יתר הסובבים אותה תהיה עקבית וחד משמעית-כך היא תחדל בהדרגה מעיסוק בנושא.
    עד אז, מומלץ לייצר עניין אחר סביב האוכל-שירים, סיפורים, משחקי אצבעות וכו'..
    בהצלחה\אודט

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • החדרת אוכל לאף

    מהא
    14/04/2010

    שלום סלי,
    ההתנהגות של הבת שלך יכולה לנבוע מסקרנות בכך שהיא רוצה לבדוק את הגוף שלה מה שקורה כאשר היא עשה דבר מסויים ובמקרה שלך החדרת מזון או חלקיקים לאף. אני מציעה לך למשל להגיד לבת שלך במצב שאת רואה אותה מתחילה , "לתת לה להאכיל אותה, להגיד לה את רוצה שאני אטעם, איזה אוכל טעים" בכך להעסיק אותה בדברים אחרים תוך כדי הארוחה באותו זמן לנסות להסביר לה שה זה לא טוב ושאוכל רק דרך הפה, ולמצוא איזשהו שיר על איברי הגוף (והתפקיד שלהם ) השיר מלווה בתנועות וכו..

    מקווה שעזרתי
    מהא סטודנטית לתואר שני בחינוך

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו