תינוק מאוד קשור לאמא

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • תינוק מאוד קשור לאמא
    מיכלי
    01/04/2010

    שלום,

    יש לי שאלה קצת מורכבת, אני אנסה לתת כמה שיותר פרטים כי הנושא מטריד אותי ואני לא יודעת האם ואיך יש לטפל בו.
    אורי בני בן שנה וארבע. תינוק מקסים, מאוד רגוע, מאוד חייכן וחכם. הוא מפותח מאוד מבחינה ורבלית, מבין כמעט כל מה שאומרים לו ואומר כבר המון מילים. מבחינה מוטורית התפתח היטב, וכרגע עדיין לא הולך לבד אבל כבר עושה מספר צעדים לבד והולך בבטחון רב עם תמיכה.
    אורי נמצא במשפחתון קטן עם עוד שני ילדים החל מספטמבר, ההתחלה היתה קצת קשה אולם הוא השתלב היטב וכעת הוא אוהב מאוד את המשפחתון והולך אליו בשמחה כל יום.
    אני נמצאת איתו כל יום החל משעה 1600 ועד ההשכבה (1930).
    בעלי עובד בעבודה חדשה ולרוב מגיע הביתה רק למקלחת שלו. בנוסף, פעם ב-3 שבועות הוא נעדר למשך שבוע לצורך נסיעת עבודה לחו"ל. אציין גם שאני בהריון בחודש שביעי.
    הסוגייה שעליה הייתי רוצה להתייעץ היא הקשר של אורי אליי. אורי ואני נהנים מאוד יחד: אנחנו מסתדרים היטב ופבועל מבלים יחד שעות רבות. בחודשיים האחרונים אני מרגישה שהוא הפך לקצת יותר מדי תלותי בי. כאשר אנחנו יחד הוא כמעט ולא מוכן לשחק לבד. הוא משחק כמה דקות ואז רוצה שאשחק איתו. כאשר אני לא משתפת עולה ונחה או קוראת הוא מתרגז ומנסה להסב את תשומת ליבי בכל דרך אפשרית. חשוב לי לציין שיש לו יכולת ריכוז גבוהה ובגן למשל הוא משחק לבד נהדר. בנוסף, כאשר נשאר עם אבא שלו ואני לא בסביבה הוא משחק לבד זמן ארוך (20 דקות עד חצי שעה). בנוסף, בשבועות האחרונים הוא מאוד רוצה שארים אותו בידיים או לפחות אשב לידו קרוב גם כאשר יש אנשים אחרים בסביבה (אבא/סבא/סבתא) הוא משחק איתם יפה ומייד כשאני מופיעה רוצה רק אליי ולא רוצה להמשיך לשחק איתם יותר. התופעות האלו מחריפות מאוד כאשר בעלי בחו"ל.
    אני לא "כ יודעת איך להתמודד עם המצב, ובנוסף חוששת שלאחר הלידה המצב רק יהיה גרוע יותר. האם הוא באמת תלותי מדי או שמדובר במשהו טבעי לגילו? כיצד ניתן "ללמד" אותו לא להיות צמוד אליי כאשר אני נמצאת לידו?

    אשמח לכל תשובה!
    מיכל

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    תינוק מאוד קשור לאמא

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מקפיצה.... עדיין רלוונטי

    מיכלי
    24/04/2010

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה למיכל

    אילנה וינר-ריבקה
    24/04/2010

    מיכל שלום

    אני מבינה שאת כעת מתקרבת לסוף היריון שני.

    את תיארת ילד מפותח, נבון וורבאלי אז מאד יכול להיות שהוא מבין וחש את קירבת הלידה... בנוסף, בגילו, הוא נימצא בתקופת " שיא " של חרדת זרים. כאשר את נמצאת הוא רוצה שתהיהי לידו. בסביבות גיל שנה וחצי הוא יתחיל להתרחק ממך ופרקי זמן שונים.

    יחד עם זאת, במקרה של בנך, הוא נמצא ב"איום", הוא יאבד את מקומו של ילד יחיד ויצטרך לחלק את הוריו עם אח/ אחות... אז מבחינה זאת, יתכן שיקח לו יותר זמן עד להיפרד ממך לפרקי זמן קצרים ולוותר עליך. מה שהוא עושה כרגע, הוא מגן על הטריטוריה שלו.

    כדאי להתכונן ולקבל את התנהגותו באהבה וסבלנות. כדאי לקבל עזרה מבני משפה/ או מטפלת קבועה, ממה שתיארך בנך מסתדר היטב עם סבים וסבתות שאת לא נמצאת, אז לעיתים תני להם להיות קצת יתוף כך תוכלי לנשום, ולהיות כולך איתו כשהוא איתך ודורך את נוכחותך.

    אולי כדאי שבמשך חצי שעה ליום תכבי טלפונים, טלוויזיה ותהיהי איתו בלי שהוא יקרה לך, תשחקי איתו, תני לו להוביל את המשחק, תהני ממנו.

    לגבי האב, זאת ללא ספק מציאות שמקשה עליו, הוא מתגעגע לאבא ויותר רגיש ואז נדבק אליך. תשקפי לו את רגשותיו, "אתה מתגעגע לאבא", "אתה עצוב כי אבא טס במטוס"...
    אך אל תצפי שבנך הקטן יתנהג כאילו הכל רגיל כאשר אבא איננו בבית...
    יתכן גם שבתקופות האלו, גם את יולר רגישה, אולי יותר לחוצה מהעומס בבית, אולי גם את מתגעגעת... ואז אולי גם יותר קשה להיענות לצורך של בנך לנוכחותיך כל הזמן.

    מאכלת לך כוח בתקופה הקשה, ניראה לי מדבריך כי התנהגות בנך נורמטיבית ומא קשורה למציאותו הנוכחית. אם תרגישי צורך בסיוע מעמיק יותר בהמשך תוכלי לפנות לייעוץ/ הדרכה הורית.

    בברכה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • המון המון תודה!!!!

    מיכלי
    27/04/2010

    על התשובה המפורטת. בשבועיים האחרונים שמתי לב לשינויים קטנים שחלו אצלו, אכן נראה שהוא מסתדר טוב יותר בלעדיי לפרקי זמן מסוימים וזה נראה לי מתאים בדיוק למה שתיארת.
    ושוב - תודה!!!!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו