מה להגיד על אבא?

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • מה להגיד על אבא?
    שני
    09/05/2010

    יש לי תינוק בן שנה ותשעה חודשים. אני אם חד הורית. בן זוגי הוא אינו ישראלי וחי באירופה. לאחרונה היו לנו מריבות והוא כבר לא לבקר אותנו כבר חצי שנה ואינו מתעניין בילד.
    ועם זאת אינני רוצה לנכר את הילד מאביו. אני מעוניינת שידע מי הוא ומהו מוצאו.
    איך לעשות זאת? מה להגיד לילדי ? האם זהו הגיל שצריך להתחיל? כי הוא הוגה את המילה "אבא" כי שמע את אחיינים שלי אומרים זאת וזה ממש מכאיב לי.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    מה להגיד על אבא?

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • התמודדות עם אב נעדר

    אודט בוקאי
    22/05/2010

    שלום שני
    את מציבה שאלה גדולה מאוד לגבי התפקיד שלך כהורה במצב בו נוכחות ההורה השני עומדת באי וודאות-מה עושים מול "שאלותיו" של הילד לגבי אביו-האם לשקף לו את המציאות "אביך לא בא לבקר ולא מתעניין" או לטפח בו תקוות-יש לך אבא וכרגע הוא לא נמצא-ומה הטעם בכך אם לא נראה באופק שהוא אכן יהיה נוכח בחייו. אני חושבת שהשאלה היא לא האם לנכר או לא לנכר את הילד מהאב, אלא איך לעזור לו בתהליך שדומה לסוג של אבל, על אב שהיה וכעת איננו נוכח בחייו.
    לכן לדעתי כן חשוב שתאפשרי לבנך "לדבר" את געגועיו לאביו, גם אם לא תוכלי ממש לספק לו תשובות-למה אביו לא בא יותר, האם הוא יחזור לבקר. תוכלי לעשות זאת על ידי כך שתאפשרי לו לעיין בתמונות שלו עם אביו או בתמונות של אביו, תוך כדי ניסיון מצדך לשקף לו את הרגש שאת מתרשמת שבנך חש-געגוע, בלבול, כעס... בכל פעם שבנך יזכיר את המילה אבא, בהנחה שהוא אכן מתכוון לאביו ולא אומר זאת כמילה כללית, תוכלי לנסות לעזור לו במילים שלך לבטא את מה שיתכן והוא מנסה לבטא-איפה אבא, מתי יבוא.. תוכלי לענות לו קונקרטית שאבא חי בארץ אחרת רחוקה ואת לא יודעת גם מתי יבוא, שאביו לא נמצא איתו עכשיו כי הוא לא יכול להשאר, הבית שלו במקום אחר. מה שיכול לרכך מעט את הפגיעות הוא הדיבור על התמונות שלו עם אביו-כאן אבא עשה איתך כך וכך, אבא מאוד נהנה להיות איתך/לשחק איתך, אבא אוהב/חושב עליך(אם את מאמינה בכך) אבל הבית שלו במקום אחר..
    חשוב לא לטפח בו תקוות שאבא יבוא לבקר אם אינך משוכנעת בכך. בנך יוכל להתמודד עם אביו הנעדר כככל שתאפשרי לו לעבד את הגעגוע/בלבול/כעס שהוא חווה ביחס לאביו וככל שתעזרי לו להתייחס להעדרות כאל עובדה "נייטרלית" ולא כאל אמירה כלפי בנו-לא רצה אותך/לא אהב אותך.
    בברכה,אודט

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו