תיסכול מתסכל

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • תיסכול מתסכל
    מירב
    14/05/2010

    בני בן שנה וחמישה חודשים מפותח ומקסים. הבעיה היא שכל הזמן הוא מתעצבן אם לא הולך לו משהו או אם מרימים אותו כשצריך ללכת (אני תמיד מסבירה לו בקצרה לפני מה הולך לקרות). אי אפשר לשבת איתו בשום מקום כי כל הזמן רוצה ללכת או לרוץ מפרק והורס מה שרואה וגם נדיר שיושב בשקט בכיסא האוכל שלו, רוצה לאכול רק בהליכה. יוצאות לו שיניים. האם זה קשור לחוסר הרוגע והשקט שלו? אף פעם לא הה תינוק רגוע, תמיד היה "נמרץ". מה עלינו לעשות? כיצד לנהוג? המצב נהיה קשה לאחרונה, אי אפשר ללכת לשום מקום מבלי שיהיו צרחות או תיסכולים מצידו.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    תיסכול מתסכל

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חוסר שקט בגיל שנה וחצי

    אודט בוקאי
    26/05/2010

    שלום מרב
    לא ציינת אם בנך משולב במסגרת כלשהי וכיצד הוא מתנהג שם, או אם עבר לאחרונה שינויים משמעותיים בחייו, שיכולים להסביר חלק מהקושי.
    על פניו, עולה שאלה של קשיי וויסות, לא ברור על איזה בסיס-תחושתי/רגשי. בקיעת שיניים אינה יכולה להסביר חוסר שקט תמידי כמו שאת מתארת(היה גם תינוק לא רגוע). קושי במעברים, צורך תמידי בתנועה ותגובות עוצמתיות כמו הרס ופירוק, מאפיינים פעוטות עם קשיי וויסות=קשיים בהתסגלות לתנאים משתנים, קושי לשאת תסכול, תגובות אימפולסיביות וכו'.
    אני יכולה להציע שני דברים-אם בנך לא נמצא במסגרת-בראש ובראשונה חשוב לשלבו בהקדם האפשרי-סדר יום והצבת גבולות לילדים חסרי שקט הם מאוד מארגנים ומרגיעים. שנית, הייתי ממליצה לך לפנות להערכה התפתחותית, על מנת לאתר את מקור חוסר השקט. המומלץ ביותר לגילאים אלו הוא מכון להתפתחות הילד שם יש צוות רב מקצועי כולל רופא התפתחותי, מרפאה בעיסוק שתוכל לתת את הדעת על הנושא התחושתי ועוד.
    אשמח להפנות אותך למכון מתאים בהתאם למקום מגוריכם וקופת החולים לה אתם משתייכים.
    בברכה
    אודט

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • המשך

    מירב
    29/05/2010

    בני נמצא במסגרת וזה אכן עושה לו טוב. לפני שבוע עברנו לגור עם אמי לתקופה של שלושה שבועות ובעלי נסע לעניני עבודה. ייתכן כי זה הגביר את חוסר השקט? באופן כללי הוא תמיד היה נמרץ ואקטיבי, ורוצה לחקור ולגעת בכל דבר. ממה קשיי ויסות נגרמים? האם זה יכול להיות משהו בקשר שלי איתו?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • קשיי וויסות

    אודט בוקאי
    07/06/2010

    שלום שוב,
    קשיים בוויסות תחושתי הינם מולדים ואין להם קשר לקשר עם ההורה. עם זאת, כאשר ילד סובל מקשיים תחושתיים וההורה אינו מודע למשמעותם ואינו נותן להם מענה-בהחלט יכול להתפתח קושי בקשר, באופן עקיף. לכן קיימת חשיבות רבה להתערבות מוקדמת ככל שניתן. תוכלי לקרוא עוד בנושא הוויסות באתר "חושים" שמנהלת אותו מרפאה בעיסוק בשם שרון שני-גונן.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו