מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- הולדת אחמיכלי09/06/2010
שלום!
אתחיל ואציין שאני נעזרת רבות בפורום והתשובות שלכן עוזרות לי מאוד.
בני הגדול אורי כבר בן שנה וחצי :) (איך הזמן טס...). הוא ילד שמח מאוד, חברותי, הולך מצוין ובעל אוצר מילים גדול מאוד (מעל 100 לדעתי).
לפני כשבועיים נולד לנו שחר, תינוק מקסים ועדיין יחסית שקט (אני מניחה שזה צפוי להשתנות...).
מאז ששחר נולד, ההתנהגות של אורי הולכת ומתדרדרת:
1. הוא נראה מאוד עצוב. הוא כמעט לא צוחק ומחייך וזה מאוד לא אופייני לו.
2. הוא בוכה המון, גם בתגובה לדברים קטנים (אמא לא מרשה עוד עוגייה) וגם בתגובה לתשומת לב שאני נותנת לשחר (אני מניקה אותו, אני מחזיקה אותו בידיים וכו').
3. ההתנהגות שלו בגן מאוד השתנתה: הגננת אומרת שהוא רגיש, בוכה המון, לא רוצה לשחק בכל, מתפרץ בבכי באמצע השינה.
חשוב לי לציין שני דברים:
1. אני ובעלי מקדישים לו לא מעט זמן לבד. אחרי הצהריים שחר ישן יחסית הרבה ואז אנחנו רק איתו.
2. מצב הרוח של אורי הולך ומדרדר עם כל יום שעובר.
יש לי כמה שאלות:
1. האם אלו תגובות תקינות? נורמליות?
2. כמה זמן זה צפוי לקחת עד שהמצב ישתפר?
3. מה אפשר לעשות כדי להקל עליו?
תודה רבה!
מיכל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מקפיצה, עדיין רלוונטי...
מיכלי17/06/2010תודה!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההולדת אח
אילנה וינר-ריבקה18/06/2010מיכל שלום רב
אני מבינה את דאגותיך בקשר לאורי, הוא נעשה עצוב אחרי לידת אחיו למרות שאתם מנסים להעביר אליו מסר שהדברים לא השתנו כל כך והוא ימשיך לקבל האבה ותשומת לב מכם, ההורים.
בתקופה זאת, לאחר לידת אח קטן, הבכור עלול להרגיש ובצדק שאיבד את מקומו בעולם של הילד היחיד להוריו. הוא באמת מאבד את מקום זה ולא ברור לו מה צפוי בהמשך. בתקופה זאת הילד חווה געגוע מהתקופה שנשארת אחורה, מרגיש עצוב ומקנא, פתאום הוא מחלק את שני ההורים, בעיקר את אימא, עם אח קטן, שברגע שבוכה מייד רצים אליו ומגיבים לצרכיו. ובמקביל ההורים מצפים לפעמים שהבכור התנהג כילד גדול, שלא יבכה ולא יתפנק יותר מידי, כי אין זמן ואין מספיק ידיים לשתיים והקטו וזה שתלוי במבוגר.
ילד בן שנה וחצי בלי קשר ללידה של אח, עלול להראות מצוקה רגשית נורמטיבית בשל חרדת פרידה שמגיעה ששיאה הגיל זה.
לכן, מה שיש לי לומר לך ולאבא: אין דרך למנוע תסכולים ועצב אצל בנכם הבכור. הוא באמת סובל גם כשמקבל את האהבה שלכם. הסבל שלו קשור לדברים שאתם ההורים לא יכולים כל כך לשלוט. אז תפקידכם החשוב הינו לשקף לילד מה הוא מרגיש ולתת לו אישור להרגיש ככה. אתם יכולים להגיד לו "אני רואה שאתה קצת עצוב, אולי לפעמים אתה קצת עצוב וכועס שיש לך אח חדש, הוא בוכה, הוא צריך את אימא כל הזמן. אימא פה, אני תמיד האהוב אותך, אחבק אותכה כשתיה עצוב".
מזל טוב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו
תינוקות לא רוצה לאכול את הבקבוק
מאיזה גיל רצוי לעבור למיטת ילדים נפתחת?
תלישת שערות אצל פעוטות והאם ניתן לטפל
קשיים בגן בבוקר ואובדי עצות
כללי בטיחות ילדים עבור סבא וסבתא
התינוקות מעדיפים את אבא- לא הולכים לגן
אלימות בין אחים- דרכי התמודדות אפשריות
כאבי גזים לתינוק בן חודשיים וחצי
ילד בן 6.5 עם פחדים להישאר לבד מה לעשות?
ערוץ הבריאות
האם אתם היפוכונדרים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)



.jpg)




.jpg)
