בבקשה לענות

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • בבקשה לענות
    יי
    04/07/2010

    שלום בתי בת 3 נמצאת במעון כבר במשך שנתיים היא ילדה מאוד חכמה ומתוחכמת ויודעת לעמוד על שלה בעייתי היא שהיא לא רוצה ללכת לגן בכל בוקר אותו טקס של בכי (לא רוצה לתלבש,לא רוצה לשטוף פנים וכו'..)שהיא נשארת בבית הכל בסדר בבוקר ! שמגעים לגן קשה לה הפרידה כבר במשך שנתיים שאני אומרת לגננת היא אומרת לי היא מפונקת !שאני שואלת את בתי למה אינך רוצה ללכת לגן היא אומרת שמציקים לה ואין לה חברים שהיא חוזרת מהגן אני שוטלת אותה איך היה היא אומרת כייף הישקפתי עליה מידי פעם וראיתי שאהיא לא ממש מחוברת לילדים למרות שהגננת טוענת שהיא בסדר אוכלת יפה (למרות שהיא נהייתה בתת משקל) שיש לה חברים ראיתי אותה משתתפת בריכוז היא נורא סגורה בתוך עצמה ולא כמו בבית אבל הגננת עדיין טוענת שהיא בדסד הפחד שלי ששנה זו היא עולה לתת חובה ואני מפחדת שהיא תעבור עם כל הקושי הזה מה עושים לעדכן את הגננת החדשה בהכל (שלא יהיה סטיגמה לבת) אנני רוצה שהיא תהיה לא מחוברת לחברים בגן ואנני רוצה שתהיה השקטה והביישנית למרות שזה אופי אבל מחוץ לגן עם חברים היא ממש לא כזאת היא עודת על שלה הבעיה הנוספת שהיא בוכה המון כמובן אנני נותנת לה את הליגיטמציה שאם תבכי תקבלי אבל במשפחה שיש המון ילדים קוראים לה בייכנית מה עושים

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בבקשה לענות

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ליי

    מיכל דביר קורן
    18/07/2010

    מהתיאור שלך את בתך, אני מזהה כמה דברים שמטרידים אותך: קשיי הפרידה בבוקר, האפשרות שקיימים קשיים חברתיים בהשתלבות והבכי הממושך במהלך היום, אך לא הבנתי מה את מתלבטת האם לספר לגננת החדשה? אם קיימים קשיי פרידה בגן הנוכחי, או קשיים חברתיים, הם בוודאי יצופו ויעלו גם בגן החדש, ושם אולי תקבלי סיוע מתאים כיצד להתמודד עם זה, או שתופני לייעוץ. ובעיניין התקפי הבכי, האם כוונתך שהיא מקבלת את מה שהיא רוצה בבכי? כי אם כך, הרי שלמדה שבכי פותר את בעיותיה ועל כן לא מסגלת בנתיים דרכים אחרות להגיד שקשה, שהיא מתגעגעת, מפחדת ועוד. חשוב לעזור לה ללמוד להביע עצמה בדרכים אחרות, העובדה שגם ילדים אחרים מזהים את הקושי מעוררת את המחשבה שגם היא בוודאי מוטרדת מהעיניין ואולי הייתה רוצה לשנות את זה, לא רק כדי שלא יכנו אותה כך, אלא גם כדי שתרגיש בעצמה טוב יותר: ילדים, וגם מבוגרים, מרגישים הרבה יותר בטוחים בעצמם אם הם מצליחים לפתור בעיות שנתקלו בהן....
    בהצלחה,
    מיכל

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו