מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- מילים לא נעימות לאמאנובלה09/10/2010
שלום,
יש לי ילד בן 3 ותינוקת בת 10 חודשים. אני בבית כרגע יחד עם הילדה והבן שלי בגן. ההסתגלות לתינוקת עברה עד כה בשלום יחסית אך, הבן שלי עם הזמן בתחושה שלי קצת מרוחק ממני והתקרב יותר לאבא שלו. בעלי חוזר מאוד מאוחר מהעבודה ולא תמיד יוצא שהוא רואה אותו כל יום או שהוא רואה אותו כשהוא כבר במיטה ואז זה רק לכמה דקות. מצד אחד אני שמחה שהוא מתקרב לאביו ובטוחה שהוא מתגעגע אליו אך קשה לי לשמוע אותו אומר במיוחד בסוף שבוע שהוא לא רוצה אותי שאני לא אלביש אותו והיום אפילו אמר לי שהוא לא אוהב אותי.
אני לא ודעת איך להתייחס לזה אני נורא משתדלת להעניק לו חום ואהבה ועד שהילדה נולדה הוא היה מאוד קשור אלי פתאום הוא כבר לא ממש, אני מרגישה בהבדל ולא ממש יודעת מה לעשות, קשה לי עם זה כי נראה שזה גם נובע אולי מכעס שיש לו אלי. אני בבית יותר מחנכת כי אני יותר עם הילדים ובעלי קצת םחות כי הוא רואה אותו פחות אז הוא מבליג יותר בסופשבוע.
בדרכ בסופי שבוע בעלי יותר איתו ז"א מלביש מקלח וכו וזה עוזר לי אך בגלל המצב אנחנו מתחלפים כדי שבעלי יוכל להיות יותר עם הקטנה ולהעניק גם לה תשומת לב ואני אהיה עם הגדול אך לפעמים הוא לא רוצה וממש בוכה.
אשמח אם תעזרו לי, מה אני יכולה לומר לו כשהוא אומר לי לא רוצה את אמא, לא אוהב, זה פשוט קורע לי את הלב לא יודעת איך להתמודד עם זה.
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר למה מדלגים על השאלה שלי?ענו לי בבקש
נובלה10/10/2010נובלה שלום רב
התגובה של בנך הבכור הינה תגובה אופינית לילד ש"איבד"את מקומו שאחד והיחיד. רק הבכור מרגיש את התוספת במשפחה בכזו עצמה. יותר מזה הוא מרגיש שהוא מפסיד אותך כל יום כל היום, את בבית עם אחותו והוא צריך להפרד. אין ספק שהוא כועס ומביע את מחאתו דרך כביכול התרחקות ממך וניסיון קרבה אל אביו. הוא כאילו מדשר, אני לא רוצה אותך, ומנסה להמנע מהתחושה והמחשבה שאולי את לא רוצה אותו. אני מסכימה שמה שאומר הינן מילים לא נעימות לאמא, ולכל אמא, אלא שלפחות באמירתו הוא מביע את ההרגשה שלו ומאפשר לך ולאביו להגיב אליו. לכן, אל תבהלי, חזרי אחריו למרות "כביכול" ניסיונות הדחיה שלו, אל תתיאשי, חבקי, דברי, דובבי, והביעי את אהבתך אליו גם אם הוא ינסה בשלב הראשון לדחות את תגובתך. וכמו שאמרת יש גם רווח בהתקרבות של אביו אליו וכדאי להעצים התקרבות זו דרך משחק משותף לאבא ולבן ובכך לפתח דמות הזדהות נוספת מלבד הדמות האימהית. אל דאגה , זוהי דנמיקה אופינית במשפחה המתרחבת בשלישיה, אב אם ובן לרבעיה ויותר.
פנינה ליבר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמילים לא נעימות לאמא - תגובה
פנינה ליבר10/10/2010נובלה שלום רב
התגובה של בנך הבכור הינה תגובה אופינית לילד ש"איבד"את מקומו שאחד והיחיד. רק הבכור מרגיש את התוספת במשפחה בכזו עצמה. יותר מזה הוא מרגיש שהוא מפסיד אותך כל יום כל היום, את בבית עם אחותו והוא צריך להפרד. אין ספק שהוא כועס ומביע את מחאתו דרך כביכול התרחקות ממך וניסיון קרבה אל אביו. הוא כאילו מדשר, אני לא רוצה אותך, ומנסה להמנע מהתחושה והמחשבה שאולי את לא רוצה אותו. אני מסכימה שמה שאומר הינן מילים לא נעימות לאמא, ולכל אמא, אלא שלפחות באמירתו הוא מביע את ההרגשה שלו ומאפשר לך ולאביו להגיב אליו. לכן, אל תבהלי, חזרי אחריו למרות "כביכול" ניסיונות הדחיה שלו, אל תתיאשי, חבקי, דברי, דובבי, והביעי את אהבתך אליו גם אם הוא ינסה בשלב הראשון לדחות את תגובתך. וכמו שאמרת יש גם רווח בהתקרבות של אביו אליו וכדאי להעצים התקרבות זו דרך משחק משותף לאבא ולבן ובכך לפתח דמות הזדהות נוספת מלבד הדמות האימהית. אל דאגה , זוהי דנמיקה אופינית במשפחה המתרחבת בשלישיה, אב אם ובן לרבעיה ויותר.
פנינה ליבר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה על תשובתך
נובלה10/10/2010* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו
תינוקות לא רוצה לאכול את הבקבוק
מאיזה גיל רצוי לעבור למיטת ילדים נפתחת?
תלישת שערות אצל פעוטות והאם ניתן לטפל
קשיים בגן בבוקר ואובדי עצות
כללי בטיחות ילדים עבור סבא וסבתא
התינוקות מעדיפים את אבא- לא הולכים לגן
אלימות בין אחים- דרכי התמודדות אפשריות
כאבי גזים לתינוק בן חודשיים וחצי
ילד בן 6.5 עם פחדים להישאר לבד מה לעשות?
ערוץ הבריאות
האם את נשמרת מפני דלקת נרתיקית?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)



.jpg)
