לא אוהב מגע

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • לא אוהב מגע
    שאלה
    22/10/2010

    יש לי שאלה

    הבת שלי בת שנה וקצת. היא לא אוהבת שנוגעים בה.
    עכשיו היא נכנסה לגן, הקליטה לא קלה לה והיא ממש לא מסכימה שהגננות יתקרבו אליה, גם עם אנשים אחרים, נגיד חברים שלנו, היא לא ממש אוהבת את המגע.

    אני יציין שהיא ילדה ממש עצמאית, אוהבת לעשות דברים רבים לבד ולא שלוקחים או שמים אותה, היא קיבלה המון חום ומגע מאיתנו כמובן מהרגע שנולדה, מקבלת הרבה חיזוקים חיוביים, וכן אוהבת מגע שלנו, סבא וסבתא.

    איך אני יכולה לגרום לה להיות עם יותר ביטחון ? להסכים למגע של אחרים ולסמוך אליהם יותר

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    לא אוהב מגע

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מחכה לתגובה

    שאלה
    26/10/2010

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לא אוהב מגע - תגובה

    פנינה ליבר
    27/10/2010

    מתוך שאלתך נראה שהרגישות למגע היא של בני אנוש, האם זה כך? בכל אופן לילדים שונים רגישות שונה למגע. ישנם ילדים הרגישים למגע של חומרים שונים כמו,חול, הסימון שיש על חולצות מאחור , סוג מסוים של בדים, וכו, כדאי לשים לב אם יש רגישות שכזו בנוסף למה שתארת . אם כן אפשרי באמצעות גרויים נעימים להרחיב את אפרטואר החומרים שאליהם תחשפו את הילדה. יתכן שתשובתי לא תספק אותך כי את בכלל מכוונת לאינטראקציה בין אישית, שקשורה לשינוי ולכניסה החדשה למסגרת. במקרה זה צריך לגייס את הסבלנות ולאפשר לילדה קשר בין אישי איטי ועל פי דרכה. ניתן להפרד ממנה בהדרגה, לתת אותה כל בוקר למטפלת קבועה, עד כמה שניתן וליצור בסיס ביטחון חדש, בנוסף לאמא, אבא, והסבים. ומבסיס ביטחון זה היא תתחיל לחקור את סביבתה וסביבת הדמויות החדשות
    פנינה ליבר

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לאמא של הפעוט שאינו אוהב מגע

    דפנה
    27/10/2010

    שלום לך,
    אני קלינאית תקשורת במקצועי, אבל מתעניינת מאוד בנושא של "רגישויות" בגלל ששניים מילדיי היו כאלה..
    ייתכן ולבנך יש רגישות יתר תחושתית.
    כפי שפנינה ענתה לך, אם יש רגישות, זה לרוב מתבטא בעוד צורות: ויזואלית, אודיטורית וכו'. למשל: ילך על קצות האצבעות כשצריך לדרוך על חול או על דשא, ויגיב בחשדנות לדברים לא מוכרים (לא רק לדמויות אנושיות)
    במידה ואכן יש לו רגישות גבוהה, זה לרוב גורר קושי בהסתגלות לשינויים - ולא רק לגן חדש ולגננות חדשות, אלא גם לאוכל חדש (יעדיף דברים שכבר התנסה בהם).
    אני מקווה שלאט לאט תחושי בשינוי.
    בהצלחה!!
    דפנה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו